Dåp/navnefest

Hva velger dere?

• Dåp

Votes: 9 45,0%
  • Navnefest

Votes: 4 20,0%
  • Ingen

Votes: 4 20,0%
  • Vet ikke enda

Votes: 2 10,0%
  • Annet (gjerne utdyp)

Votes: 2 10,0%

• Antall som har svart
    20

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Lurer på hva dere kommer til å ha når babyen har kommet :) Hva velger flertallet? :p

Her kommer vi til å gå for dåp igjen. Synes det er en så fin tradisjon vi har i familien vår. Dåpskjolen vi bruker har vært brukt i flere generasjoner, og ble laget av min oldemor :)

Jeg er i mot å døpe barna i kirka dersom man selv ikke er troende, synes det blir helt feil å stå foran presten å love å oppdra barnet i den kristne tro når man kun gjør det pga familietradisjon.
Hos oss blir det nok en seremoni, men ikke dåp siden ingen av oss er aktive i den norske kirke.

Her blir det dåp i det lokale kapellet. Det er det jeg ønsker. Alle barnebarna her fra garden er døpt i det kapellet. Men vi skal bruke min families dåpskjole som jeg ble døpt i.

Blir i alle fall ikke noe dåp her, ingen i familien som er kristne, så det hadde tatt seg ut :p hadde vært hyggelig men en slags navnefest da :)

Hadde navnefest sist, og kommer til å ha det nå og:)

Her blir det dåp i kirken :-) Jeg er kristen og det er mannen og familiene også. Vi går ikke i kirken hver søndag og sånn, nei, men er ofte med på ting i regi av kirken og noen søndager i kirken så klart :-)

Dåp:)

Vi hadde en privat navnefest med nærmeste familie sist, og kommer til å ha det nå også. Var veldig koselig!:)

Vi skal ha dåp:) Og ikke for tradisjonensskyld! :p
Synes det er rart med folk som velger dåp på grunn av tradisjon og ikke på grunn av tro:p

Dåp her :-) Vi er av de rare som velger på grunn av tradisjon :-) Både jeg og mannen er døpt og konfirmert i kirka, og gifter oss i kirka neste år. Barnet får velge konfirmasjon selv, og får melde seg ut av kirka om ønskelig :-)

Back
Topp