Dåp/navnefest

Her har det ikke blitt noen dyr affære noen av gangene. Vi er ikke så mange. På min side er det foreldrene mine, to brødre med kjærester og ett barn. Mannens familie bor i Nord-Norge og det er kun svigermor og svogeren min som har kommet derfra. I tillegg har vi hatt faddere utenom familie.

Venninnen til mamma har laget smørbrød til vennskapspris og kaker order vi og andre familiemedlemmer. Vi bestiller kun én kake fra butikk. Selskapet holder vi i kantinen til pappas firma, så lokalet er gratis.

Regner med det blir samme prosedyre nå :)
 
Ja er jo noe å tenke på, jeg var litt sent ute sist med å booke dåpen i kirken og dem hadde bare en dato ledig og da var desverre halve familien min utenlands på ferie. Så skal være tidlig denne gangen.
Tror også vi må ha lokale denne gangen også siden vi har gjort litt om hjemme og vi nok ikke har sitteplasser til 20+stk denne gangen.
Tror vi brukte ca. 7-8 tusen sist på mat, kaker, pynt og dåpskjole. Blir bok mulig mere om vi må leie lokale denne gangen.
 
Vet det er en stund til, men er så mye penger som skal ut fremover så jeg prøver å planlegge litt i forhold til priser osv nå.

Hvor mye regner dere med å bruke på dåp/navnefest? Har dere stor/liten familie? Og hvordan blir standaren?

Vi har ganske stor familie både samboer og jeg, hvor alt og alle er skilt og gift på nytt av både foreldre og besteforeldrene våre, så blir fort så mange. Vi hadde stor fest for storebror og vil i grunn ha det på samme sted med lillebror. 50 gjester og pris på 30.000. Da hadde vi kun snitter og kaker. Synes jo det er mye penger, samtidig som at jeg ikke vil gjøre en forskjell på de på en måte, og kunne gi nestemann det samme som første fikk.
Vi var 24 stk ,leide lokale og yadde snitter og kaker. Brukte maks 6000 tenker jeg... synes det ble for stivt for så få i et kokale så vi tenker å ha det hjemme denne gangen og satse på en varm september og ha det ute i hagen. Dåpen blir jo feiret med samme familie og mat men i en mer avslappet atmosfære
 
Vi gjorde det så enkelt vi kunne sist :) Vi leide lokale da, siden vi har så liten plass (vi var 25 stk, og brukte 2000 på lokalet). Fikk hjelp av pappa og søstre til å lage snitter, og kaker var det andre i familien som laget. Det ble veldig koselig og vellykket selv om vi ikke brukte mye penger :) (duker og bordpynt lånte jeg av mamma, som hun hadde etter søstrene mine sin konfirmasjon 2 år før ;-) )
Det blir nok ganske likt denne gangen tenker jeg ;-)
 
Vi har hatt dåp med nærmeste familier til begge,og kommer til ha det denne gangen også:) har hatt det hjemme,og lagd både oppsatser samt koldtbord selv:) Da har vi hatt mye av det vi alle spiser,og mindre av det andre.Bestillt kake da:)
 
Vi tenker dåp.
Familie, faddere å venner kan bake kaker å rundstykker.
Så lager vi suppe til middag ;)
Pynt får man kjøpe billig på nett så det driver jeg alerede med ;):D
 
Tenker jeg har lyst til å ha det allerede i august jeg.
Fra min side har vi bare mamma som kommer, og på hans side bruker det å være 15-20 stk som kommer til de større greiene.
Min første på 11 er døpt. Jeg har ingen behov for å døpe lillebror, men vil gjerne markere likevel. Mannen vil ikke døpe, men kan tenke seg å markere, så det blir en form for feiring av baby og babyens navn.
Har helt sikkert mulighet til å ha det hos svigers. Der har de god plass og hagestue om det skulle bli dårlig vær, også har de oppvarmet basseng så Kidsa kan få ut energien etter kakene

Godt du nevner det, kan være greit å starte å planlegge littegrann nå så man slipper å ta alt på en uke med en nyfødt!
 
Har ikke planlagt så mye:). Bare at jeg vil at det skal være hjemme sånn at det blir så hjemmekoselig og avslappet så mulig! :). Gleder meg SKIKKELIG!! HIHI! Jeg vil ha masse søte baby ting og farger og pynt overalt! Og fikse god mat og kaker.. eller har man bare kaker? Hmm
 
Tenkte dåp og vurderer høstferien. Med førstemann hadde vi tanter/onkler og besteforeldre samt noen tanter/onkler av oss da de står oss veldig nær. Var vel 15 stk totalt, hadde koldtbord og kaker. Bestilte dåpskake og jeg og moren min lagde resten. Hadde det på hytten til foreldrene mine som er ca 30 min fra kirken vi hadde dåpen i.
Med denne tenker vi noe av det samme med tanke på mat, vurderer kanskje en gryterett hvis ikke koldtbord. Vurderer også om vi istedenfor våre tanter/onkler skal invitere noen nære venner av oss som vi evt tenkte å spør om å være faddere
 
Vi døpte førstemann og ønsker å døpe nestemann også. Vi brukte svært lite penger, da jeg bakte dåpskaken + et par kaker selv. I tillegg fikk jeg hjelp av nærmeste familie til å lage fruktfat og bake litt til. Vi valgte kun å servere kaffe og kake, da mannen ønsket å be alt og alle. Og vi ønsket ikke og hadde ikke råd til noen store greier.

Jeg kjøpte kubbelys, pyntebånd og servietter på Europris. Og pyntet kubbelysene med bilder av dåpsbarnet. Så veldig enkelt og pent :)
 
Back
Topp