Dåp/navnefest

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Er kanskje tidlig for noen ennå, men flere som har begynt å tenke på dåp eller navnefest? Vi har allerede bestemt dato da det arrangeres dåp i kirken her kun 1 - 2 søndager i måneden her og de arrangerer dåp samme dato som jeg selv ble døpt for 30 år siden:-) Så her blir det dåp 29. mars (Palmesønd) som også var palmesønd visstnok når jeg ble døpt:-)
Noen som har forslag på å finne pynt? Hva tenker dere evt å servere?

Vi skal ha dåp i Nidarosdomen lørdag 9 mai:) Har også booket lokale, ellers så venter jeg med resten:)

Me ska ha navnefest sio ingen av foreldrene e medlem i kjørkjo lengre..:-P ser for meg da blir i april ein gong, då slepp da komma midt i eksamensrushet vertfall..:-P

Tenke da blir ganske casual egentli.. :) men tenke litt på da at da kan bli litt merkelig då far vil ha me alle tante og onkla.. Mens eg ser helst at da blir kun nermaste familie og evt venner.. Meenmen.. Den tid den sorg!;p

Blir dåp 5. April :)

Vet ikke dato,men vi skal nok ha festen lørdag og selve dåpen søndag pga langveisreisende...
Vedr pynt så tenker jeg hvite duker og så kjøpe sånn gjennomsiktig løper i rosa eller lilla, pluss servietter i ca samme farge. Ellers blir det litt blomster. Tenkte å spørre om å få kjøpe kasserte blomster rimelig på blomsterbutikk (er ofte mye brukendes likevel) og stikke dem i oasis..

Servererlapskaus, sodd eller gryterett. Dessert blir kakebord. :-)

Me ska ha navnefest sio ingen av foreldrene e medlem i kjørkjo lengre..:-P ser for meg da blir i april ein gong, då slepp da komma midt i eksamensrushet vertfall..:-P

Tenke da blir ganske casual egentli.. :) men tenke litt på da at da kan bli litt merkelig då far vil ha me alle tante og onkla.. Mens eg ser helst at da blir kun nermaste familie og evt venner.. Meenmen.. Den tid den sorg!;p
Har hørt om flere som inviterer egne tanter og onkler of gjerne søskenbarn også. Her holder vi oss til barnets tanter, onkler, osv. Vi er litt frem og tilbake ifht barnets søskenbarn da alle utenom 1 søskenbarn er vokse (20 år +++).. Han har 1 søskenbarn som er 8 1/2 som vi kommer til å invitere men de andre ser vi det an. I tillegg har konen til svigerbroren min 3 barn fra ett tidligere forhold (alle 20 år ++) som vi i så fall er usikre på hva vi evt skal gjøre med da de ikke har så mye med moren å gjøre ( han ene har også vært en del i trøbbel med div ting) så vet ikke om vi inviterer dem hvis vi inviterer søskenbarn

Tror det blir 29 mars her også :) Vi tenker å ha tapas også STORT kakebord :D Vi inviterer nok kun nærmeste familie, også noen nære venner :)

Tror vi tar det i mai en gang, jeg ønsker å passe kjolene mine igjen, og greit å komme inn i vårdelens av året, og ikke den kalde vintern i nord :)) Inviterer mine tanter og onkler og søskenbarn, alltid en stor fest når det er begivenheter i vår familie, så da kommer "alle":)) Alltid like stas :D Mannen min har en liten familie, så de er kun fem seks stykker til sammen.

Lurt det å ta feiringa lørdagen, og dåpen søndag ! Det må tas med i vurderinga her :D

Har hørt om flere som inviterer egne tanter og onkler of gjerne søskenbarn også. Her holder vi oss til barnets tanter, onkler, osv. Vi er litt frem og tilbake ifht barnets søskenbarn da alle utenom 1 søskenbarn er vokse (20 år +++).. Han har 1 søskenbarn som er 8 1/2 som vi kommer til å invitere men de andre ser vi det an. I tillegg har konen til svigerbroren min 3 barn fra ett tidligere forhold (alle 20 år ++) som vi i så fall er usikre på hva vi evt skal gjøre med da de ikke har så mye med moren å gjøre ( han ene har også vært en del i trøbbel med div ting) så vet ikke om vi inviterer dem hvis vi inviterer søskenbarn

Ja, der har du endo eit dilemma ja.. :-P da e vel ok uansett ka ein gjer og invitere sikkert.. Skjønne da vel Meir når da e snakk om eldre søskenbarn :) her har me ikkje da å tenka på, søskenbarn blir me sio eldste der kun e 13 år..:) blir eit heise leven,men begynna å bli vant me da ette utallige søndagsmiddaga.. :-P

Ja, der har du endo eit dilemma ja.. :-P da e vel ok uansett ka ein gjer og invitere sikkert.. Skjønne da vel Meir når da e snakk om eldre søskenbarn :) her har me ikkje da å tenka på, søskenbarn blir me sio eldste der kun e 13 år..:) blir eit heise leven,men begynna å bli vant me da ette utallige søndagsmiddaga.. :-P
Foreløpig ser det ut til at vi dropper søskenbarn, kanskje vi inviterer dem til kaffen.

Vi vurderer koldtbord eller smørbrød til mat og masse kaker - har noen store kake vrak i familien så må nok ha litt kaker :-)

Planen var å ha barnedåp palmesøndag, men det er ikke gudstjeneste i kirka her da så det blir 22. mars. Selskapet blir hjemme hos oss med nærmeste familie og faddere. Tenker å ha thai-buffet + kaffe/kaker. Gleder meg :-) Dåpskjolen er sendt inn til brodering så vi får navnet til lillesøster på den. Invitasjoner er sendt ut. Føler vi er greit i rute.

Planen var å ha barnedåp palmesøndag, men det er ikke gudstjeneste i kirka her da så det blir 22. mars. Selskapet blir hjemme hos oss med nærmeste familie og faddere. Tenker å ha thai-buffet + kaffe/kaker. Gleder meg :-) Dåpskjolen er sendt inn til brodering så vi får navnet til lillesøster på den. Invitasjoner er sendt ut. Føler vi er greit i rute.
Moren min skal få renset samt sydd inn navnene til meg og broren min samt dåp datoene våre før dåpen til gutten min :-)

Jeg inviterer tante og onkel, og søskenbarna mine på den siden, da vi har vokst opp som søsken. Kunne ikke tenke meg å ikke be dem :)

Skal ha 29 mars

Back
Topp