Dåp/navnefest

Vilpa

Blir kjent med forumet
Hva skal dere servere i barnedåpen? Hvordan skal dere pynte bordene? Anngående mat så ønsker jeg noe enkelt å lage (noe som ikke tar alt for lang tid), det må også være barnevennlig i tillegg så skal det passe til eldre folk, trenger tips!! Ønsker tips om mat som en både kan lage selv eller bestille ferdig.
 
jeg skal ha dåp nå i april. vi skal ha koldtbord og vi lager til alt selv =) veldig greit =)
vi skal ha langbord med litt pynt på bordene med blomster,så blir det jo dekket med tallerkner og servietter og div og navnelapper.
til barn blir det jo også itilegg noen pølser,ikke alle barn liker alt i barnedåp, ellers er det kaker og slikt =) alt fikser vi selv =) vi bestiller kun lokale ;)
 
Vi skal ha snitter og karbonadesmørbrød, bestiller snittene og lager karbonadesmørbrød selv. I tillegg blir det hot dog til ungene, siden de ikke spiser snitter. Så blir det kaker og kaffi. Bordene skal stå i hestesko, dekket med hvite duker og lilla lys, blomster, pynt og silkebånd..
 
Her blir det en type kjøttsuppe til middag og et heller større kakebord ser det ut til å bli :P

Av pynting blir det enkelt og greit, rosa og hvitt tenker jeg... Noen enkle borddekorasjoner og lett pynting på bordet med hvite duker og rosa pynt :)
 
Reknar med at me lagar koldtbord. Lagar maten sjølve. Pynting har eg ikkje byrja å tenka på enda, men babyrosa blir det IKKJE! ;)
 
Vi har leid et lokalet.
skal lage koldtbord vi også.
foreløpig tenkte eg å ha:
*spekamatfat
*røykelaks
*eggerøre
*potetsalat
*vanlig salat
*krema pastasalat
*fat med kalde karbonader
*fat med kalde kyllingkubber
*masse loff, brød, smør og dressinger

er det noke meir eg burde hatt??
er en del unger der.

eg skal ha kvite duker på bordene. og "sølv" lystestaker med kvite lys. har også begynt å samle på hermitikk bokser. sonne som en har mais og sont i. tar av etiketten og bruker "søvl-hermitikken" som små blomsterpotter rundt om på bordet.
så fester eg tynne lyseblå silkeband rundt de blosterpottene.
er en del
 
.. sniker litt her jeg :)

Ville bare si at jeg fant en kjempe bra side som selger servietter med eget trykk :)

Jeg vet ikke om det er lov til å legge ut link, men;

Du finner serviettene her

Er det ikke lov å legge ut linker, så send meg en PM! :)
 
Back
Topp