dåp, navnefest eller lignende

da har vi fått ordna med kirke, var redd vi var litt sent ute, men fikk datoen vi ønsket oss (når barnefar har vinterferie). blir i ishavskatedralen i tromsø 26. feb. fikk tidspunkt for samtale med presten også. noen som vet noe om hva den går ut på? 
vet ikke helt hvor mange vi skal invitere, men holder oss vel til nærmeste slekt. litt usikker på om vi skal invitere tanter, onkler, søskenbarn..
faddere blir min barndomsvenninne og hans bror.
lokale og mat vet jeg ikke, men har fundert litt på å lage tapas selv. får sikkert noen av gjestene til å bake kaker tenker jeg:) gleder meg til fest for lillegutten:)

Lillegullet vårt skal døpes i kirken 19feb. Vi tenker å leie et lokale siden vi ikke har plass til å servere middag til drøye 20 gjester hjemme. Kaffe og kake blir muligens hos svigers, ikke helt bestemt enda...Faddere blir min bror, barndomsvenninnen min, hans søster og hennes mann. Vi er ikke helt enige om menyen enda...jeg vil at vi skal servere sodd, men min kjære mener vi må servere snitter i tillegg i tilfelle ikke alle liker sodd...men det blir en merkelig kombo spør du meg :-) og hvordan er det mulig å ikke like sodd da gitt! Synes det er litt mye styr man må gjennom med nye verdensborgere jeg! :-)

Her blir det dåp :)
Datoen er ikke helt bestemt enda, men det blir engang i mars. Det blir et lite intimt lag med kun aller nærmeste familie og faddere som består av min bror, min beste venninne og kjære sin bror. 
Vi har ikke plass til 25 stk hjemme så enten så leier vi menighetshuset eller så skal vi se om vi får plass hjemme hos et av besteforeldreparene :) 

Ønsker i utgangspunktet ikke å gjøre så mye ut av det, samtidig som vi ønsker en hyggelig markering med de aller, aller nærmeste :)

vi bestemte oss også for bare å ha de aller nærmeste, var litt fram og tilbake om vi skulle ha med tanter/onkler/søskenbarn, men landa på å bare invitere nærmeste familie og noen venner! Tror det blir en veldig hyggelig markering:)

Vi skal ha dåp den 29 januar, som fadder er det mamma,pappa,svigermor,svigerfar,min lille søster og lille søstra til mannen min, så 3 fra hver side. Vi blir 22stk og det blir koldtbord og masse kaker, siden vi er 4 stk i familien som er baker og konditoer :)))

Vi bestemte oss i går for navnefest den 4.april.. Og jaggu slår vi på stortromma og gifter oss samme dag! :-D så nå er det full planlegging av den store festdagen!! :-D :-D :-D

Fru Frøland skrev:
Vi bestemte oss i går for navnefest den 4.april.. Og jaggu slår vi på stortromma og gifter oss samme dag! :-D så nå er det full planlegging av den store festdagen!! :-D :-D :-D

Så moro da! Gratulerer:)

Her blir det dåp 19.februar. Kirken blir den samme som vi gifta oss i og storesøster døpt. Er en fantastisk nydelig kirke!

Maten blir en gryte med salat og brød til, så lager jeg et par kaker. Mamma lager bløtkake.

Vi blir ikke så mange, holder det til nærmeste familie. Jeg er ikke helt for dåp i den forstand at jeg ikke er veldig troende, men mannen ønska å døpe og jeg har jo ikke noe i mot det. Vi blir 12 voksne og 4 barn med dåpsbarnet. Derfor skal vi ha det hjemme, og ikke gjøre så veldig mye ut av det. Faddere blir mannens søster og hennes samboer, samt mannens onkel.

vi skal ha dåp 22. april. dette er kjempe seint, men vi diskuterte så mye frem og tilbake om hun skulle døpes eller ei, og bestemte oss først forje uke.Vi kunne valgt å døpt henne 25.mars, men siden hun allerede var blitt 4 mnd da, så valgte vi å vente enda en mnd og få litt mer vår vær til dåpen. 

faddere er min kjæres søsken, og mine søsken. og min bestevennine. 5 faddere blir det tilsammen. 

gjester blir det ganske mange, da jeg har masse kontakt med mine tanter og onkler, så dem med barn + min familie og beste mor. Det samme gjelder min kjæres side også.. så vi blir ca 50 gjester. 

humre, humre! her er det storkalas på gang! mannen har ikke mindre enn åtte søsken hor alle har minst ett barn hver, og jeg har skilte foreldre med nye familier på hver side så her har vi valgt å kun invitere faddere og besteforeldre og oldeforeldre til middag, blir 24 med barn, og resten av søskena til kaffe, da blir vi 56 stk!
til middag skal vi ha koldtbord og til kaffen blir det masse kaker og godt:) første gangen vi skal ordne så stor fest selv, så er veldig spent på hvordan det blir, men gleder meg veldig til å gjøre stas åp lillesnuppa vår da:)

Er det vanlig å lage sånne sanghefter i dåp? Jeg hater sånne kaffisanger og sånt tull, så håper dere sier nei..

vi skal bare ha en to delt tale til barnet.. ikke noe langt..

Babynov11 skrev:
Er det vanlig å lage sånne sanghefter i dåp? Jeg hater sånne kaffisanger og sånt tull, så håper dere sier nei..

Back
Topp