dåp, navnefest eller lignende

aaashild

Flørter med forumet
Noen som har planlagt dåp/navnefest eller lignende?
Hvordan skal dere gjøre det? og når?
Hadde egentlig ikke lyst på kirkelig dåp, men nå ser det ut til at det blir det likevel.
Ser ut til at det blir i Tromsø der kjæresten min sine foreldre er fra i slutten av februar. Lengre har vi ikke kommet i planlegginga :)
Hvor mange skal dere invitere? Hvem skal dere ha som faddere?

Vi skal ha dåp 22. Januar allerede :) de har bare en gang i mnd i den kirka vi vil ha den. Hadde først tenkt 26 feb. Men da var ikke min bror hjemme. Vi skal ha min søster og mannens søster til fadder. Vi inviterer kun de nærmeste; våre foreldre, besteforeldre og søsken med partner og barn. Så vi blir ca 20 tilsammen. Vi skal ha det i barnehagen der mamma jobber. Gratis ;) veldig greit med tanke på at det kommer to 6-åringer som er propell! Vi skal bestille snitter til mat, og en bløtkake så blir det litt baking i tillegg :)

Me skal ha dåp 19 februar eller i midten av mars, så då blir ho 3 eller 4 mnd, døpte den første dattera vår også. Har egentleg aldri tenkt på noko anna enn dåp. Har eit problematisk forhold til mine foreldre, og i jula så traff eg dei og då beskyldte min far meg for noko som ikkje stemmer. Så nå har eg heilt kutta kontakten for ein periode, og det passar VELDIG dårlig med tanke på dåpen. Me blir ca. 18 og min bror blir fadder til veslejenta som til ho største og mannen min trur eg velger søstera si som sist. Me synes det er best å ha fadderar innafor familien.

Vi skal ha dåp 19 februar i samme kirke som vi giftet oss. Faddere for lillegull blir min 2 år yngre søster, hennes samboer, mannen sin bror og hans kone. Jeg skal ut og handle inn til invitasjoner i dag, så de sendes ut i løpet av uken. Vi kommer til å invitere våre foreldre, søsken med følge + barn, besteforeldre og onkler/tanter. Jeg ville egentlig ikke at vi skulle invitere våre onkler og tanter, men der fikk mannen viljen sin gitt... Om alle kommer blir det 22 voksne gjester og 1 barn (2 år).

Vi skal ha besøket i et selskapslokale på eldresenteret der farmoren til mannen bor. Det koster et par hundrelapper å leie og med i prisen er utvasking så vi slipper å tenke på det. Herlig! Vi kommer til å ha koldtbord og kaker/kaffe i besøket. Jeg har ikke bestemt meg for om vi skal lage koldtbordet selv eller om vi bare skal bestille det ferdig. Lettere å bestille, men billigere å lage selv... Jeg tenkte å lage en kake selv, bestille kransekake fra et bakeri, og få gjestene til å lage resten av kakene.

Vi skal ha dåp nå den 14januar. Altså på lørdag, vi skal ha søstrene mine til faddere. Vi blir 19 stykk. Skal ha smørbrød som vi skal lage selv.

Vi skal ha dåp 4. mars. Skal invitere besteforeldre, oldeforeldre, tante/onkler, fadderne, og 2 av mine onkler og 1 av hans med familie! vi har begge veldig store familier, men ikke alle vi har noe særlig kontakt med, så har "valgt ut" i forhold til hvem jeg tror kommer til å ha mye kontakt med lillemann! hvis alle kommer blir vi 30 stk.
Vi skal lage koldtbordet selv, har en bror som er kokk, så han og mamma hjelper mye til! Skal bestille en stor marsipankake, ellers er kakene satt ut på anbud blant gjestene! Faddere blir hans bestevenn, min besteveninne, hans eldste bror og min eldste bror.
Har bestilt invitasjonene på optimalprint.no, veldig fornøyd med resultatet!
Så da gjenstår det stortsett bare pynt, noe jeg er helt grønn på!!
åsså å finne noen fine, ammevennlige klær for anledningen... i jula ble det mye singletter og gensere....

Vi skal ha dåp 26. februar
Til dere som skal ha dåp i kirken, bestill NÅ, jeg var alt for sent ute og fikk hverken den kirken jeg ville ha eller dato...

Forslag til pene ammeklær mottas med takk, bunad blir helt uaktuelt pga ammingen =)

Jeg har bestilt invitasjoner, bordkort, dåpskjolen er ordnet, lokale, mat og kirke. Servietter har jeg kjøpt. Duker leier jeg på lokalet det skal holdes. Håper noen av gjestene tar med kake.

Er det noe mer jeg må huske på?

vi skal ikke ha noe. :) Her skal de få ta det valget selv når de blir store nok. :)

jeg skal ha dåp 12 februar :) Skal ha det på et lokale, da det ikke er plass til alle her. Skal bestille maten defra, også en stor marsipankake. Det kommer ca. 20 stk, og broren til BF og søstra mi er faddere. Det blir litt dyrt... Men det er jo bare en gang i livet hennes.

Jeg fant ikke en fin kjole som også var ammevennlig, så jeg bare kjøpte en kjole jeg.. Umulig å finne noe fint. Så jeg får bare ta av meg kjolen på den ene siden når jeg skal amme. Ammer ikke når mange ser på uansett. Håper bare det er et sted jeg kan amme på lokalet.. Uansett så skal jeg ha med melk som jeg har pumpa på forhånd.

Har ikke snakket om det enda... vi har ikke døpt storebror på 2 år enda heller. Enten blir det ikke noe dåp, at de velger selv senere, eller vi døper de samtidig ved et senere tidspunkt.

Vi skal ha dåp 18 mars. Jeg har ringt kirken og lokalet er i boks. Vi bor i trøndelag og dåpen skal være på møre så det blir litt ekstra styr, men det ordner seg nok. Jeg vil gjøre det enklest mulig. Papirduk på bordet og lage en gryterett med salat og brød. Men mamma blander seg litt og mener vi også må ha koldtbord. Huff da vil det bare balle på seg hvis en starter sånn.
Jeg er utdannet servitør så jeg gleder meg til å pynte lokalet med enkle virkelidler. Vi har et stramt budsjett. Skal pusse opp badet til våren.
Faddere blir mine to søstre og kanskje pappa. Gutten er oppkalt etter hans far. Fra hannes side blir det sikkert faren og den ene broren.

Det blir dåp 4.Mars :) Vi skal ha dåpen og festen på samme sted, et koselig samfunnshus, med en islandsk prest, siden jeg er islandsk. Blir mer koselig og personlig på den måten synst jeg. vi har allt bestillt allerede. Vi skal ha kaker og snitter til mat.. Enkelt og greit :) Faddere blir min bror og sambo sin bror, det blir rundt 30 gjester inkludert barn :)

Her blir det dåp 18. mars. Kirke og lokalet er avtalt. Blir rett over 20 stk.
VI tenkte vi skulle ha sodd denne gangen, bf er trønder. Også blir det 1 kake, karamellpudding, hjemmelaga is og frukt til dessert. Vi er ikke kakemennesker

Vi har vel tenkt på dåp i mars, men har ikke kommet så langt som til å planlegge noe, for vi må bli ferdige med et utbyggingsprosjekt først. Vi gjør vel som sist med storesøster, har selskap hjemme, inviterer nærmeste familie + familien til fadderne. Vi kommer til å ha 3 faddere, søsteren min + to venner av oss. Sist lagde jeg maten selv også... får se om jeg orker det denne gangen... :)

Vi har vært frem og tilbake om vi ønsker å ha dåp. Siden vi ikke er troende.
Men virket som om besteforeldre ++ ble litt skuffet da vi nevnte dette, så.. da blir det dåp.
(Så kan han heller velge borgerlig eller kristen konfirmasjon når han blir eldre)

Såå.... kirken har vi ikke bestilt ennå, skal gjøre det i morgen. Må bare høre med de potensielle fadderne om de vil være faddere :)  Isåfall får lillegutt 6 (!!!) faddere. 3 fra hver side!
Kirken vi har valgt er der min kjære er oppvokst. I Stavern! Blir så koselig atte:) Det er ei kjempe flott kirke :)

Sååå.... alt i alt... hvis alle kommer, så er vi da 24 voksne og 7barn (inkl dåpsbarnet) :P
Da er det sannelig godt at svigers har stort hus. :) Der skal vi ha selskapet.
Maten er vi litt usikker på..... blir snitter, koldtbord eller gryterett + diverse dessert......

vi skal ha kirkelig dåp 4.mars.

tenkte å ha middagen på hotellet der jeg jobber og ta kaffe med kaker hjemme hos oss :)

vet ikke helt om hvor mange vi skal invitere,men blir kun nærmeste familie - søsken,søskenbarn av snuppa og besteforeldre :)

faddere til jenta vår blir beste kameraten til samboeren og pappan min,så snuppa får kun 2 faddere.

Vi skal ha dåp 19.feb. Da er hun 2,5 mnd. Litt liten, men vi reiser til syden i begynnelsen av mars og foreldrene hans reiser uka før, så passet best da. Jeg ville helst bli ferdig med den, så slipper jeg å tenke på det på ferien:) 
For storebror var søsknene våre faddere, men denne gangen kan ikke den eneste broren til mannen komme (jobb) og for å ikke ha de samme ble det denne gangen foreldrene våre.

Vi skal bare være hjemme, og blir 11-12 voksne og våre to barn. Tanta min lager koldtbord og søstra mi baker dåpskake (hun er konditor)

Vi skal ha dåp 19.feb. Da er hun 2,5 mnd. Litt liten, men vi reiser til syden i begynnelsen av mars og foreldrene hans reiser uka før, så passet best da. Jeg ville helst bli ferdig med den, så slipper jeg å tenke på det på ferien:) 
For storebror var søsknene våre faddere, men denne gangen kan ikke den eneste broren til mannen komme (jobb) og for å ikke ha de samme ble det denne gangen foreldrene våre.

Vi skal bare være hjemme, og blir 11-12 voksne og våre to barn. Tanta min lager koldtbord og søstra mi baker dåpskake (hun er konditor)

Back
Topp