Dåp eller navnefest?

Vi har ikke blitt enig :angelic:
Hvor mange har dere tenkt eller tror dere, at dere kommer til å invitere, dere som skal ha navnefest eller dåp?
Mener det var rundt 16 sist. Alle kom ikke, men de fleste. Blir nok ca det samme denne gangen :)
 
Her blir det nok dåp igjen. Hadde ca 20 gjester sist.
 
Vi har ikke blitt enig :angelic:
Hvor mange har dere tenkt eller tror dere, at dere kommer til å invitere, dere som skal ha navnefest eller dåp?

Vi har stor familie, så blir nok fort 30-40 stykker om alle kommer.
 
Her blir det navnefest uten seremoni. Samme som vi gjorde med førstemann. Inviterer vel som sist: foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler. Mye slektninger på andre siden av landet så regner ikke med at så mange kommer.
 
Inviterer nærmeste familie. Men mannen har fire søsken som alle har partner og barn, vi har begge skilte foreldre så vi var rett under 40 sist [emoji28] blir samme nå vil jeg tro.
 
Har stoor familie. Inviterer berre babyens besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn (og vi foreldre og søsken såklart).
Det blir ca 40-50 stk! :)
 
Vi har ikke blitt helt enige, men blir nok dåp i kirken. Jeg har egentlig en veldig stor familie, men ikke noe kontakt med de. Så veldig få fra min side som blir invitert, mannen har ikke såå mange han heller. Vi vil vel heller invitere venner som kommer til å omgås barnet mye, en fjerne slektninger som ikke kommer til å være med barnet.
 
Her er alle døpt. Men jeg er faktisk litt i tvil denne gangen. I Trøndelag var jeg mer opptatt av tro enn tradisjon, men etter å ha flytta til Sogn og Fjordane, hvor man omtrent har ei kirke per innbygger, så er alt så mye mer ekstremt og konservativt. Det var veldig kjekt da fireåringen fikk seg bok forrige helg, men jeg har også vært borti de sermoniene og preknene hvor vi får tredd nedover ørene hvor mye bedre vi er som mennesker som går i kirka, og hvor fuc*ed de som ikke går er, og det strider mot ALT jeg har trodd på. Jeg har rett og slett blitt så skremt over utviklingen (synes alt går baklengs) at jeg trekker meg mer og mer vekk.
 
Jeg har Alltid hatt lyst på navnefest men mannen er ganske tradisjonell av seg så da har det blitt dåp. Da blir det vell det denne gangen og. Vi er en hinsides stor familie så vi har vært rett i underkant av 50 stk de andre gangene.
 
Navnefest, som med nr 1. Begge er utmeldt av kirken, og føler dåp blir helt feil for oss som ikke tror på religion.
 
Back
Topp