dåp, andre som ikke...

Veraa81

Glad i forumet
har døpt lille enda?

Vi skal ha navnfest, men den er ikke før uti mars. [:)]

vi og skal ha navnefest men det blir ikke før i mars for da kommer bestemoren til mannen på besøk gra kosovo...
Første gang i Norge[:)][:)] Så da tenkte vi at vi venter med navnefesten til hun kommer så hun får være med på[:)]

vi skal ha dåp 30.januar [:)]

Vi skal ha dåp 20.mars. Ville egentlig ha i februar, men alle dåps-søndagene var fulle i kirken vi vil i.

Ulva skal verken døpes eller ha navnfest... ho skal barnevelsignes... når det blir er jeg heller ikke sikker på[:)]

Har ikke døpt, men skal ha navnefest 20. mars [:)]

æ har heller ikke, men barndåpen skjer nu søndag:)

ORIGINAL: Sisko

Vi har ikke døpt, og skal ikke døpe. Tror ikke det bli noe navnefest heller.

Vi skal ha dåp 6 februar

Isaak er ikke døpt og skal heller ikke døpes. Pappaen er muslim og ganske religiløs.. jeg er "kristen" og har min barnetro, men er ikke spesielt religiøs.. Derfor tok vi valget om å ikke døpe han [:D] Det er selvfølgelig pappaen glad for, for han ser på Isaak som muslim. I mine øyne så får han bli hva han blir, han skal få det beste fra begge religioner også får han velge selv når han blir større [:D]

Vi har ikke døpt ennå, skal ha dåp den 30. januar [:)]

ORIGINAL: *Starwish*

Isaak er ikke døpt og skal heller ikke døpes. Pappaen er muslim og ganske religiløs.. jeg er "kristen" og har min barnetro, men er ikke spesielt religiøs.. Derfor tok vi valget om å ikke døpe han [:D] Det er selvfølgelig pappaen glad for, for han ser på Isaak som muslim. I mine øyne så får han bli hva han blir, han skal få det beste fra begge religioner også får han velge selv når han blir større [:D]

Liker at folk tenker som du:)

Barnet bestemmer selv hva han skal tro på når han blir stor nåkk til det, uansett om foreldrene er to forskjellige "tro" samfunner:)

Vi har enda ikke hatt dåp, har ikke passet pga oppussning og diverse.

Men syns alle sier til meg at det er så sein å døpe når ho er 7 månder...

13 february skal vi ha dåp![:)]

Det har blitt så seint fordi jeg går samlingsbasert skole og hadde 6 uker praksis før jul, orket ikke ha skole, praksis, familie og dåp å tenke på (i tillegg til julestria)

Sambo ville egentli ha navnefest, men siden jeg hadde så lyst så blir det dåp [:D]
Det er ikke fordi jeg er så ekstremt kristen, men det er tradisjon, + at noe av det siste bestemor sa til meg før hun døde var at jeg måtte huske dåpskjolen som går i familien når jeg fikk barn!

Vi skal ha barnevelsignelse...
Blir sikkert uti mars engang [8D]

Vi har også vært trege [;)] Karoline Elise skal døpes 13 februar. Litt godt å se at det er flere som ikke har døpt enda [:D]

Back
Topp