Dåp 2021, hvordan planlegge i disse tider?

Detteharjegaldrigjorfør

Andre møte med forumet
Hei


Vi har fått dato for dåp den 21.02.21. Men det er virkelig ikke lett å planlegge slik ting er nå! Er det åpent for å samles 10+ mennesker må vi leie lokale. Blir det mindre kan vi være hjemme. Så dette med antall gjør det komplisert både med tanke på lokale, mat (mengde), invitasjoner osv.

Hvordan gjør dere andre det? Vi bor i Trøndelag.
 
Vi hadde kun faddere i kirken og droppet selskapet. For oss var det viktigste å få døpt ungen. Får se om feiringen blir tatt ved en senere anledning :) dette var i juni i fjor
 
Har termin i begynnelsen av februar og planlegger navnefest enten i juni eller august. Helst juni, men får se an restriksjonene på den tiden ☺️ Siden vi ikke er religiøse er det ikke selve betydningen som er viktig, men det å samle familie og venner.

Vi skal ha lokale, og hadde hatt det uavhengig av korona. Angående mat tenker vi også det samme som før korona, å lage tapas selv. Flere i familien har sagt de vil stille med retter og kaker, så det blir mye billigere enn catering. I følge Mattilsynet er det ingenting som tilsier at korona smitter via mat og drikke, så tenker ikke over det. Lokale med kjøkken er superpraktisk og en kan da ordne til en del av maten der, samt kjøle og varme opp.

Dersom ting er stabilt tenker vi å dra over grensen å handle mat og drikke til festen. Familien min har hytte i det området av Sverige som har vært og er åpent, så vi håper å få tatt en tur over for å handle. Det kommer jo selvsagt an på tilstanden på den tiden, vi skal ikke risikere noe som helst for billig kjøtt og brus altså. Men om det passer seg sånn er det veldig beleilig ☺️
 
Vi hadde tenkt å reise til utlandet for en katolsk dåp, med masse familie og venner! Det var allerede bestemt før barnet var født og før coronaen kom. Barnet ble født i mars og dåpen var bestemt. Siden datoen var det viktigste for meg ble det katolsk dåp i Norge. Da vi ikke visste hvordan restriksjoner det ville bli hadde vi selskap hjemme med nærmeste familie. Kun søskenene til min mann var tilstede fra hans side da de begge også bor her. Og min familie er veldig liten så ble ikke store greiene og ikke som vi hadde ønsket og planlagt! Men dåp ble det og vi kosa oss!
 
Vi skulle egentlig ha dåp i november, men da ble det strammet inn en uke før så vi måtte avlyse. Vi kunne gjennomført kirken, men det er viktig for oss at familien er der og vi har stor familie.

Vi venter til ting har roet seg før vi prøver å planlegge igjen, kjipt at vi mest sannsynlig ikke får brukt dåpskjolen som har vært i samboers familie kjempelenge og har over 25 navn brodert inn.

Selv ble jeg døpt to mnd før jeg fylte 2 år..
 
Har akkurat begynt å tenke på dåp selv. Lille ble født i slutten av november og tenker at det blir dåp i mars. Har egentlig bestemt meg for å bare booke tidspunktet i kirken og starte planleggingen. Må jo bare avlyse hvis det blir skikkelig ille smittemessig. Etter en lang prøveprosess hadde det vært ønskelig å ha en skikkelig feiring med familie og venner, men vi får se hvordan det blir.
 
Hei


Vi har fått dato for dåp den 21.02.21. Men det er virkelig ikke lett å planlegge slik ting er nå! Er det åpent for å samles 10+ mennesker må vi leie lokale. Blir det mindre kan vi være hjemme. Så dette med antall gjør det komplisert både med tanke på lokale, mat (mengde), invitasjoner osv.

Hvordan gjør dere andre det? Vi bor i Trøndelag.

Vi har dato 27.02.21 og er fryktelig spent selv. Vi har sendt ut invitasjoner til hele storfamilien (40stk) med infi om at vi i utgangspunktet ønsker dem der, men at vi må forholde oss til nåværende retnlngslinjer. Har leid et lokale som har 14 dagers avbestilling så vi må bestemme oss for hva vi gjør 14 dager før. Jeg syns deg er megavanskelig å planlegge selv! Har lite trua på at de åpner for 40 i leid lokale igjen når kun 5 stk er vanlig nå.
 
Back
Topp