dåkk som har amma

nemi.marselia

Forumet er livet
når stabiliserte melkemengda sæ?

føle at Isfrid ikkje tømme puppen orntli så har melkespreng på den ca 5-10 min etter ho har spist.
å puppan læk som ei sil begge 2. har ullinnlegg å engangsinnlegg å må nesten bytte 1gong i timen før at di bi full. trur ikkje at d e før æ har så masse melk då men.

slik hadde jeg det også. men det stabiliserte seg etter noen uker. men hadde allikevel dager i ettertid hvor det lakk mer enn andre dager, ikke vet jeg hvorfor. enkelte dager nå også kan det plutselig lekke litt, men er ikke ofte nå lengre. er nok forskjellig fra person til person...

Her lakk jeg i hytt og pine stadigvekk de første mnd jeg da. Og det jeg trodde var spreng fant jeg ut etterhvert at var utdrivningsrefleksen.
Og fortsatt så har jeg flekker på genseren, f.eks etter en full husvask.

Du kan kjøpe deg noen "kopper" til å sette på puppene (tror de har de på apotek, fra Avent), som det blir lett vakum inni, sånn at de letter på trykket. Så kan du jo bare tømme det i fryseposer eller isbit-poser, og spare til hun skal ha grøt om noen måneder. Morsmelk kan vel fryses i seks måneder? Jaja, det kan jo bli litt knapp tid hehe, men det kan jo hende det kan komme til nytte før det.

Eg brukte ammeinnlegg til guten min var 6 mnd., mykje mjelkespreng dei først månandane. Hadde mykje mjelk då, og ein gut som åt MYKJE [:)] Stabiliserte seg vel ikkje før rundt 2-3 mnd....

JEg hadde en del melk på starten, og da håndmelket jeg ut et lite overskudd, for da er det ikke som hun spiser, men du blir kvitt litt, og så jevner det seg etter hvert.

Det er mitt tips hvert fall. For om du pumper, så vil jo produksjonen holde seg oppe.

Lykke til! [:)]

Første mnd så lakk æ som ej sil.. Æ pumpa mæ etterpå og æ da, så hadd  et lager i fryser'n.. Å etter den mnd,så stabiliserte d sæ.. Slapp å bytte innleggan gang i tima da hvertffall..[8D]

Jeg kan huske at det rant masse melk av meg.
Jeg kjøpte gasskluter og klippet den opp i 2, og brukte det som innlegg. (de bomullinnleggene puster ikke. Så sårene mine fikk ikke luft. Vær forsiktig dersom du bruker sånne tutter å ha på brystene for å fange opp melken. Du får lettere sopp på brystene når de er fuktige.)

Og det tok 3mnd før melkemengden ble "stabil".

Back
Topp