• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Dåke som flyttar?

Hulder

Forumet er livet
August 2018
Vårspirene 2021
Kor mykje kjøpe dåke nytt? Sånn av frittståande møblar, som f.eks. bord og stolar, kommodar, div. oppbevaring, dekorasjons, osv. Føle dåke at dåke må ha mest mulig nytt for å passe inn i nytt hus/ ny leiligheit, eller er dåke fornødg med det gamle?

[:)]

vi kjøpte alt nytt da vi kjøpte hus sist.. eneste vi ikke kjøpte med en gang var sofa.......... men den skal vi bytte ut.. må bare finne den vi vil ha først..

Vi bytta ut hvitevarene, seksjonen, vitrineskapet og senga vår.[:)] Kasta noen garderobeskap og komoder da vi flytta som vi ikke hadde bruk for.[:)] Har planer om å bytte ut sofa og salongbord også, men det er et prosjekt som vi tar med tiden.[:D]

Vi brukte nesten bare det vi hadde fra før. Måtte sette igjen et stort skap i gamle leiligheta som de som tok over kjøpte av oss. Også måtte vi kjøpe en skjenk til å ha i nye huset. Brukte masse penger på å pusse opp, så da hadde vi ikke råd til nye møbler,men er igrunn fornøyd med de vi har [:)]

vo når vi etterhvert flytter så skal vi prøve å få med oss mest mulig[:D]
men tenker å kjøpe nye senger osv til ungene da...
og dill til rommene,men alt vi får plass til i en container tar vi med[:)][:)]
masse minner i tingene våre pluss att de tingene vi har er jo MYE nytt[:D][:D]

fikk den gamle kjøpmanndisken og bok reolen til mamma og et gammelt stue bord av en venn av pappa, alt var i trehhvitt, så vi pussa det ned, lakka det i mellom brund, skrudde av alle knottene og kjøpte nye litt mere moderne knotter, dermed så fikk vi nye møbler på en veldig billig måte. :D

Har kjøpt litt nytt hver gang jeg har flyttet - fordi ting som passet inn der, passet ikke her osv osv..

Når vi flytter nå - så flytter vi jo inn i møblert hjem, så da skal jeg selge nesten alt av møbler og ting - og så bruker vi penger sammen på å kjøpe noen nye ting som vi trenger siden vi blir fler enn en.. type en ny bokhylle i stua.. flere stoler til spisestua.. gardiner, sengetøy og håndklær - og litt pyntestæsj [8D]
Og ny støvsuger!!! Det skal jeg ha! [:D]

når leiligheten vår er ferdig i oktober så kommer vi til å handle masse nytt, må i hvertfall ha ny sofa, og nytt spisebord med stoler til. får se hva som er plass til i leiligeheten skal ha mist mulig stæsj så det ser rent å pent ut

vi kjøpte nesten ingenting nytt da vi flyttet fra to leiligheter til hus, men vi måtte ha noen ting som vi manglet... noe fant vi faktisk hos svigers, som vi fikk arve (de hadde noen kommoder, stoler, og sånt stående i kjelleren). Er ikke opptatt av nye møbler, men mer at de skal være gode, holdbare, funksjonelle - vi pusser gjerne opp gammelt

Når vi flytter skal vi bytte ut sofa og seng ihvertfall. har planer om å kjøpe nytt kjøleskap og fryser. Ellers blir det sikkert en del andre ting vi kjøper nytt.

Oj, e jammen mange so kjøpe myyyykje nytt [8D] Trur kanskje ikkje eg skal få so dårlig samvittighet over det eg vil ha allikavell. Tenke å bruke ca. 10 000 på nye ting til huset, dvs. alt frå spisebord til dekketøy til håndkle. Synst liksom det er ganske mykje eg, men e jo ein investering. Itillegg kjeme kvitevarer ( 8 500) og TV (ca. 10 000 + -).....e da mykje? Vil rundt rekna komme på ca. 30 000 altialt [&:] 

Har jo nesten ingenting frå før, so e enten å kjøpe nytt eller å finne diverse brukt og arva. Vil liksom at da skal sjå litt gjennomført ut når eg endelig flytta, men ifølge resten av familien har eg for høge ambisjona....[&o]

ORIGINAL: Huldermamma

Oj, e jammen mange so kjøpe myyyykje nytt [8D] Trur kanskje ikkje eg skal få so dårlig samvittighet over det eg vil ha allikavell. Tenke å bruke ca. 10 000 på nye ting til huset, dvs. alt frå spisebord til dekketøy til håndkle. Synst liksom det er ganske mykje eg, men e jo ein investering. Itillegg kjeme kvitevarer ( 8 500) og TV (ca. 10 000 + -).....e da mykje? Vil rundt rekna komme på ca. 30 000 altialt [&:] 

Har jo nesten ingenting frå før, so e enten å kjøpe nytt eller å finne diverse brukt og arva. Vil liksom at da skal sjå litt gjennomført ut når eg endelig flytta, men ifølge resten av familien har eg for høge ambisjona....[&o]

ta litt av gangen.. [:)]
broren min er veldig "skal ha alt nytt" - så da kjøper han litt og litt fordi han skal ha ordentlige ting og fine ting når han først skal ha det..

Vi brukte vel ca 50 000 på nye ting. Ny sofa, salongbord, hjørnebord, TV-bord, gardiner, TV-bord, tepper, tørketrommel ol. 10 000 var ikke spesielt mye syntes jeg. Banken sa det var vanlig å ta opp 20 000 i ekstralån på hjemsted nummer to... Skulle vi fått alt som vi ville, måtte vi brukt ca 100 000 til tenker jeg. Men Trapperekkverk og peis og sånn får komme litt etterhvert.

Vi driver og flytter nå, og det har blitt litt handling ja[:D] Ny sofa, bord, tv-bord og tv. Og så blir det vel en Ikea-tur for å handle masse stæsj til barna tenker jeg. Moro med litt nytt da[:)]

Back
Topp