DÅP

Ja, vi skal døpe. Det blir nok enten rett før jul eller i begynnelsen av januar. Vi bor jo i et annet land så familien min må vite det litt på forhånd til å få bestilt billetter og slikt.. Har ikke tenkt så mye lenger da.. Lurer litt på å ha det på en lørdag (så gjester evt kan fly tilbake på søndagen) og har litt lyst til å ha kaffe og kake hjemme etterpå (så jeg kan trekke meg tilbake til soverommet ved amming og hvis babyen blir sliten). Det er nok litt morsommere for storesøster å kunne leke med lekene sine også. Forrige dåp varte i 7 timer (fra vi ankom, ikke fra gjestene kom og til vi hadde rydda opp alt og dratt). Jeg vet ikke om jeg orker det med to unger og 80 gjester..

Ingen dåp her, ingen av oss er religiøse. Det blir feil å love å oppdra barnet i kristen tro. Religion skal det få lære om da jeg synes det er veldig interessant, men å tro på noe spesifikt vil jeg ikke presse på barnet mitt. Når det er gammelt nok kan det få bestemme selv om det vil døpes og evt konfirmeres i kirken.
Jeg følte meg selv presset til en kristen konfirmasjon og har endt opp med avsmak for den norske kirke.
Navnefest er mulig, men det tar jeg nok litt uhøytidelig i så fall når den tid kommer :-)

Blir ikke dåp her, vi er ikke troende. Men hadde jo vært hyggelig med en bitteliten navnefest kanskje [emoji4]

Vi skal døpe tvillingene, men det er lang tradisjon i familien og vi Trives med det.

Her blir det nok navnefest, lurer på hvordan svigers kommer til å reagere på det :chicken:

Back
Topp