DÅP

dizzo

Betatt av forumet
Noen som har begynt å planlegge dåp her? Hvor mange faddere skal barnet ha? Hvor mye penger kommer dere til å bruke på dåpen? Hva kjøper dere inn av pynt/dekorasjoner/annet? Hvor mange gjester har dere? Altså, hvor går grensen for hvem som blir bedt av familie/venner?

Vi skal ha dåp 30 sept. Faddere er ikke valgt. Men våre søsken m/fam/foreldre/besteforeldre blir bedt, og de som er faddere med partner/familie utenom disse. 

har booket dato..29 sept. har plukket ut faddere men ikke sendt ut invitter.... kjøper sånn blå rull som enklipper opp og drar ut midt på bordet. kjøper serv og annet på hobby butikk... og kjøper blomster og lager til små buketter....bruker sånn duk på rull -hvit- ifra jysk (de ha ofte tilbud på dem - 50 kr for 5 meter).

oj glemte å adde vi skal ha 5 faddere.. 

Dåpen her blir 23 september. Vi har 4 faddere, 2 hver. Invitasjonebe lager mamma for hånd, jeg kjøpte en sånn papp duk fra nille, har rosa dekor hjerter, bord korta er telys holdere hvor jeg skriver navn forran og dato i, også rosa telys oppi, rosa buketter. Så fargene blir hvitt å rosa :)

Lite planer foreløbig, må få reservert dato for dåp også - gjerne ringe i morgen..

Men det blir 4 faddere. Sist gang var vi hjemme hos besteforeldrene mine og de ordnet med mat, håper på å være så heldige denne gangen også  Kjøpe et par oppsatser til bordene og litt pynt, samt lage bordkort selv eller få ei venninne til å gjøre det. Vi kommer ikke til å bruke så mye penger på dåpen. 

De som kommer i dåpen er snuppas besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler - vi blir ca 20 stk..

skal ha dår 16 september, har laget invitasjoner men ikke sendt ut, blir kun de nærmeste, di som er noe for barnet og partnere. beløp har jeg ikke tenkt på, det koster det det koster tenker jeg. 

Vi har lyst til å ha det et sted hvor alt blir ordnet. Mye fordi slekta mi bor langt unna så jeg synes det er så vanskelig å skulle få tak i folk til å servere og ordne + at jeg er av typen som liker å ha kontroll og tror jeg blir stressa om vi må sette fram mat, dekke bord og pynte og fikse alt selv..
Men, tror brått det kommer på 10 000 kr om vi skal få alt ordnet av de som leier ut. Er jo endel penger. Men tror kanskje det er verdt det,sånn at jeg kan kose meg og slappe av med lillegull på dagen hans:)

Vi blir 28 stk dersom alle kommer. Da er det kun nærmeste familie (foreldre,søsken m/fam og faddere) som er bedt. Tror vi skal ha den i begynnelsen av oktober, da er han 3 mnd:)

Vi skulle ha navnefest og har ordnet alt da jeg til min store fortvilelse oppdaget at jeg har GLEMT å sende inn påmeldingsfristen. Og humanetiske kontor i Bergen er stengt til 7 augus, så jeg griner til hovedkontoret deres i Oslo og venter bare på svar... Så får vi se om de kan se i nåde ammetåken min og la meg slippe til...

Har ikke planlagt så mye enda, han er bare 3 uker...men vi skal ha det til høsten en gang. Kanskje september/oktober!

Vi blir sikkert rundt 10 stk... Skal ikke ha faddere Tar det enkelt, kanskje lager jeg en steik og det blir middagen den dagen, og så blir det nok en hjemmelaget kake eller to. Invitasjoner blir nok muntlig/på SMS og bordpynt noe fint jeg finner på blomsterbutikken :) Med andre ord, enkelt! :)

Skal ha dåp siste helgen i august. Satser på å låne lokalet i barnehagen hvor storesøster går, så slipper alt å være på stell når vi farer avgårde til kirken på morgenen;) vi skal ha fire faddere, blir ca 25 stk. Tenker å lage gryterett, og kaker etterpå. Pynter enkelt med litt friske blomster og lys.

Vi skal ha dåp 9 september. Har valgt 6 faddere. og invitasjonene er sendt. og lokale er leid. regner med å kjøpe pynt på e-bay. regner med å bruke ca.5000 på alt.

Vi skal mest sannsynlig ha dåp 30 september (står på venteliste til nidarosdomen). Det blir 4 faddere og ca 40 stk i dåpen. Vi inviterer venner, nærmeste familie og alle våre onkler/tanter. Setter grensen ved søskenbarn. Kommer til å koste rundt 20 000,- . Vil ha selskapet på Kristiansten festning, å der må man og bestille mat, 350,- per pers.. Tapas. Men det er inkludert servitører, duker, bestikk, glass, lysestaker, opprydding osv. Pynt og invitasjoner lager jeg selv, skal ha 'prins' som tema, blir mye lyseblått og sølv. Kjøpt det meste på Panduro. Bla. har jeg sprayet 5 papp 'bursdagskroner' i sølv som blomsterdekorasjonene skal stå oppi :)

Vi har fått reservert kirke til 7 oktober. Skal ha selskapet hos foreldrene mine. Har ikke tenkt så mye på dekor enda, men vil nok være en dl rosa. Her blir det 6 faddere. Søsken med ektefelle. Ellers blir vi 19 stykker totalt med stort og smått.

Vi satser på den 7 oktober, 2 fadddere, og skal ha det hjemme. All familie utenom min mormor bor alt fra 50-150 mil unna og jeg er ikke fan av store selskap. Ble litt overkjørt med storesøster sin, men nå blir besteforeldre, faddere, tanter, onkler og oldemor bedt, men er bare en håndfull som kan komme. Har ikke kjøpt inn noe enda, men tar det rett før med litt blomster og duker. Har ikke planer om å bruke masse penger da vi skal ha konfirmasjon om fem år som kan bli kostbar når storesøster skal ha bunad. Det viktigste er at lillebror blir døpt før kjolen blir for liten emoticon

Back
Topp