cyster?

bleiesmurfen

Elsker forumet
noen som har hatt cyster på eggstokken?
kan det merkes? gjør det vondt?

på CT i juni fant de en forstørret eggstokk, og jeg ble henvist til gynekolog. men det tar jo som kjent år og dag før man får time der.... [8|] (på sykehuset)
jeg skal etter boka ha eggløsning i disse dager (i morgen), og har sterke typiske el smerter i dag. men det er vondere enn jeg noen gang har hatt. det forplanter seg i hele underlivet og bekkenet. [>:]
og i den senere tiden har jeg hatt en merkelig fornemmelse på venstre side. rundt eggstokk-området føles det som. akkurat som om det "bobler"/kiler inne i hoftekammen. [&:] skikkelig ubehagelig [:'(]

begynner å lure på hva dette er [8|]
kan det ha sammenheng med den forstørrete eggstokken de fant på ct-undersøkelsen? jeg mener selv jeg hadde el i de dager da da jeg tok CT, og håper bare det var en sprekkeferdig follikel de så på bildene.[&:] men det burde jo de som tolker bildene vite om? [8|]

ble mye dette... noe som vet?

Jeg tror du kan merke cyster på eggstokkene ja, men det kommer jo helt an på størrelsen på cystene og hvor de ligger hen. Og vonde kan de være, noen vil være vondere når man har eggløsning.

håper det var litt hjelp da....

har du kun cyster eller har du fått diagnosen pco/pcos i tilleg? fordi de som oftest henger sammen.. jeg har det.. etter 8 års prøving og uten behandling ble jeg gravid tilslutt..

jeg har hatt cyste på eggstokken - men den gikk bort av seg selv til slutt. Det gjorde så vondt. Jeg har hatt mye plager med cyster før jeg ble gravid, men har ikke hatt det på noen år nå.

ORIGINAL: hilly

har du kun cyster eller har du fått diagnosen pco/pcos i tilleg? fordi de som oftest henger sammen.. jeg har det.. etter 8 års prøving og uten behandling ble jeg gravid tilslutt..

jeg vet ikke om jeg har cyster. tok CT av mage og lunger for å sjekke indre organer fordi jeg hadde konstant feber i 6 mnd, og på bildene så de at den ene eggstokken var forstørret. ca 2 cm i dm sa legen. han visste ikke noe mer enn det og henviste meg til gynekolog, hvor jeg selvsagt ikke har fått noen time enda. [>:]
selv tror/håper jeg det var en sprekkeferdig follikel. for jeg hadde eggløsning i de dager jeg var på CT. men smertene i går fikk meg til å lure litt.... [8D]
men det er myyye bedre i dag, så jeg satser på at det var en skikkelig eggløsning som gir resultater! [:D]

8 år??? [8|]
så flott at det klaffet til slutt da! [:)]

ORIGINAL: Nesing

Cyster gir normalt sett ikke smerter! Men det avhenger av størrelse og beliggenheten. De aller fleste cyster forsvinner av seg selv etter noen uker, derfor tar man gjerne en ny kontroll et par måneder etterpå. Har hatt dette mange ganger selv, cystene har sittet ulike steder på eggestokker og livmor, ingen smerter i mitt tilfelle. Jeg har ikke PCO(S), og cystene hos meg har vært tilfeldige. Det er svært vanlig og helt sikkert ingen grunn til bekymring!

Håper du snart får time hos gyn! Lykke til! [:)][;)]

det er det jeg satser på. at det er noe helt ufarlig! [:)]
legen mente jeg burde ha prøveforbud til det var sjekket ut, men jeg gidder ikke vente 3-4 mnd på å få høre at jeg hadde eggløsning! [8D]
og skulle det være en cyste så er de jo som du sier stort sett helt ufarlig, og de forsvinner jo stort sett av seg selv.
så jeg overprøver legen på den! [:D]
dessuten er det tatt så mye prøver av meg det siste halve året at jeg er rimelig sikker på at alvorlige sykdommer er utelukket! [:)]

har ikke vondt mer i dag, så jeg satser på at det bare var en skikkelig bra eggløsning! [:D] 
(men jeg er litt spent å hva gyn vil si om det)

Back
Topp