Cyster i forbindelse med SA?

Frisør1

Gift med forumet
Noen som har erfaring med cyster på eggstokkene i forbindelse med en SA? Hva skjedde videre? 

Dytt...

Hadde 3 cyster på venstre eggstokk,tvilling cyster sa legen.
Var gravid utforbi livmor så det blei selvfølgelig abort,orna seg sjølv.
Når eg skulle på kontroll 4 dager etter aborten var cystene vekke...

Hadde to SVÆRE på ene eggstokken.

De var vonde, men sprakk av seg selv en drøy måned etter aborten.

Mistet i uke 8+2, dette er 3,5 uker siden..var på UL i dag, fremdeles rester igjen i livmoren og to stoore cyster, en på hver eggstokk, på 5,4 cm og 5,7 cm..ble jo livredd...
Får håpe di forsvinner av seg selv da..takk for svar..Flere?

Har man polycystisk ovariesyndrom, så er det jo vanligere med SA enn om man er frisk. Jeg fikk konstatert cyster på begge eggstokkene (hhv 9 og 11 stk) da jeg hadde hatt to-tre SA.

jeg har hatt cyster i lovmoren og på eggstokkene
de som var i livmoren måtte de operere bort siden jeg enten gikk å bløde konstant eller så hadde jeg ingenting
men så har jeg også det de kaller vannegg har ikke egg som kan befruktes som legen sa til meg, så var veldig litte sansynelig at jeg kunne bli gravid, men har alikevel fått 2 mirakler fordet[:)]

Jeg har endometriosecyster på eggstokkene og hadde en SA i uke 6/7

ORIGINAL: Fru Riskorn

Har man polycystisk ovariesyndrom, så er det jo vanligere med SA enn om man er frisk. Jeg fikk konstatert cyster på begge eggstokkene (hhv 9 og 11 stk) da jeg hadde hatt to-tre SA.

Har du fått barn etter dette?

ORIGINAL: bondekone

jeg har hatt cyster i lovmoren og på eggstokkene
de som var i livmoren måtte de operere bort siden jeg enten gikk å bløde konstant eller så hadde jeg ingenting
men så har jeg også det de kaller vannegg har ikke egg som kan befruktes som legen sa til meg, så var veldig litte sansynelig at jeg kunne bli gravid, men har alikevel fått 2 mirakler fordet[:)]

ORIGINAL: hirly

Jeg har endometriosecyster på eggstokkene og hadde en SA i uke 6/7

Fikk du konstantert dette før eller etter SA`en? Hva er endometriosecyster?

Jeg hadde èn stor cyste (8 cm) på ene eggstokken sist jeg hadde en SA. Jeg fikk forklart at det var en vanncyste og at den ville forsvinne av seg selv.
Har ikke hatt cyster tidligere eller senere som jeg vet om. Den ene cysten jeg har hatt var forsvunnet ved tidlig ul i påfølgende svangerskap 6 uker etter den ble oppdaget. Var kanskje ikke så mye til hjelp men..
Cystene kan være fremprovosert av hormonene dine i forbindelse med graviditet/SA.
Håper det ordner seg!

ORIGINAL: Snefrid

Jeg hadde èn stor cyste (8 cm) på ene eggstokken sist jeg hadde en SA. Jeg fikk forklart at det var en vanncyste og at den ville forsvinne av seg selv.
Har ikke hatt cyster tidligere eller senere som jeg vet om. Den ene cysten jeg har hatt var forsvunnet ved tidlig ul i påfølgende svangerskap 6 uker etter den ble oppdaget. Var kanskje ikke så mye til hjelp men..
Cystene kan være fremprovosert av hormonene dine i forbindelse med graviditet/SA.
Håper det ordner seg!

Jo var veldig beroligende faktisk! Takk[:D]

ORIGINAL: Frisør1

Ja[:D][:D][:D] Var gravid i 7. uke da jeg fikk cystene konstatert. Det var min eldste datter som lå i magen[:)] Da hadde vi prøvd i halvannet år og mistet noen ganger. Med andremann visste jeg jo at jeg hadde PCOS, så da fikk jeg Metformin og slanket meg før jeg begynte å prøve. Jeg valgte også å ikke bruke hormonprevensjon mellom de to. Dermed fikk jeg min yngste ca 6 mnd før vi planla og definitivt på første "forsøk", for vi forsøkte jo ikke en gang[;)]

ORIGINAL: Frisør1

Ja[:D][:D][:D] Var gravid i 7. uke da jeg fikk cystene konstatert. Det var min eldste datter som lå i magen[:)] Da hadde vi prøvd i halvannet år og mistet noen ganger. Med andremann visste jeg jo at jeg hadde PCOS, så da fikk jeg Metformin og slanket meg før jeg begynte å prøve. Jeg valgte også å ikke bruke hormonprevensjon mellom de to. Dermed fikk jeg min yngste ca 6 mnd før vi planla og definitivt på første "forsøk", for vi forsøkte jo ikke en gang[;)]

Så hærlig[:D][:D]
Åh..litt spent på alt dette nå..lurer på om det forsvinner av seg selv eller blir der...Hva som skjer nå..Hvorfor osv...[&o]

Back
Topp