Cyste

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Finn beskjed på tidlig ul i uke 8 at jeg hadde en cyste på høyre eggleder(tror det var eggleder, var i alle fall høyre side i et eller ant)..
Har noen erfaringer med dette? Gynekologen sa det var normalt og at det gikk vekk av seg selv.

Jeg sliter sånn med smerter i høyre side, føles som det sitter i lysken..

Er det ikke noen cyster som kan sprekke evt. Det gjør visst veldig vondt. Hvis du har veldig vondt ville jeg fått det sjekket opp på nytt. Men er også vanlig med vondt i lysken når man er gravid, kan bare være livmora som strekker seg og vokser sånne Ligamentsmerter

Jeg har masse stikkinger og murringer i lysken denne gangen. Er livmora som vokser og de båndene, som trekker seg. Føles som sterke menssmerter/hold/ strekk i siden. Er usikker på cyster altså men mener det kan gjøre vondt ja

Last edited:
Da jeg var på tidlig UL, viste hun meg "en stor fin cyste" (hennes ord) på min venstre side. Det var den folikklen hvor egget kom fra. Hun sa at det var positivt at den fortsatt var der, da det foreløpig var der progesteronet blei produsert - og at den ville forsvinne etter hvert :) Jeg var da 8+1. Syntes det hørtes ganske likt ut som ditt tilfelle? Jeg har også en del vondt i lysken, men det er ligamentsmerter. Eventuelle cyster er sjeldent noe å bekymre seg over, men det kan stikke som en kniv når de sprekker..:) Bare spør ved neste anledning hvilken cyste det var ssnakk om.

Håper smertene og blødningene går over

Last edited:
Takk for svarene!
Det er ikke vonde smerter. Men det kjennes noe hele tiden, spesielt når jeg sitter eller kjører bil. Da må jeg hele tiden stryke og kna i området med lysken for å dempe det litt. Skal på ultralyd om 10 dager så får høre med de hva de sier om saken da.. Lite giret på at cysten skal sprekke[emoji85][emoji85]

Back
Topp