• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

cyste på eggstokken

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
jeg har så mye ubehag"vondt" (verking på en måte) helt nederst på siden rett ved siden av skambeinet. så er langt ned.
hatt lenge egentlig men kommer å går.
kan det være en syste på eggstokken?
kan man se det ved utvendig ul eller kun innvendig?
var på gu for en mnd siden men hun sa ingenting da, men det merkes vel kasnkje ikke kun ved å kjenne inni der??

hva gjør man om man har syste?

Jeg har hatt cyster på eggstokkene, samme ubehag som du beskriver, og mine sprakk av seg selv (ikke godt), ble aldri oppdaget noen på undersøkelser.

Laaang fartstid med cyster...!!!

Hei,forresten...

-Cyster kan være bittesmå som "pærler på en snor" eller så store/større enn grapefrukt!!!
Dette kjennes ut litt som menssmerter eller "skarpere" på en måte...litt sånn innimellom over lengre tid.
-Ofte sprekker cyster av seg selv...(det kan være fra litt ubehagelig til utrolig smertefullt)!!!
-De kan oppstå ved sen eggløsning eller ved at eggløsning ikke skjer og "samler" seg i poser.

-Man kan se dette på utvendig ultralyd,men de er vanskelig å oppdage om de små og få...
(innvendig er vel for gyn. å foretrekke...dette gjør ikke vondt)!
-Føler du ubehag over lang tid,bør du oppsøke lege...cyster kan også inneholde blod,dette trenger heller ikke være farlig!

Ta kontakt med legen din...så får du svar!
Lykke til!

Eg har operert 1 cyste før og skal på nytt operere i Februar.
Dette er fordi de vokser så fort.
Sist gikk det så langt att eg ikkje klarte å stå oppreist pga smerte.
Innvendig ultralyd de ser det på, iallefall her. Kjenner det langt oppe på ene siden.
Er der eggstokkene er.

Noen har slike som forsvinner av seg selv.

Jeg er mye plaget av cyster på eggstokken. Intense smerter.. og aller værst når de sprekker[:o]

De kan sees på innvendig UL i alle fall..

Mine har de ikke gjort noe med.. de har sprukket av seg selv. Bruker Pinex forte når jeg har de.. pga store smerter

Må si meg enig med Auliana her! Ufattelig viktig å få sjekket sånt.. og gå til årlige kontroller

Min niese på 26 år måtte fjerne høyre eggstokk og høyre eggleder hun.. pga at der var blitt råttende av cyster! Venstre siden er også ødelagt.. men det er ikke fjernet..

Hun er 26 år, og kan mest sannsynlig ikke få barn[:(] Og dette pga cyster

jeg hadde en stor cyste og en litt mindre nå når jeg var gravid.. den ene var 10-12 cm i diameter, den andre ca 7-8 cm.. den største ble punktert og den andre fjernet under keisersnittet.. (måtte ta ks pga den største cysta.. den blokkerte "veien" til mini!)

Back
Topp