Cyste på eggstokken

enoT

Betatt av forumet
var hos gyn i går å da fant hun en 5cm stor cyste på høyre eggstokk.:arghh: Er det noen som har blitt gravde lett selv med cyste? skal inn igjen om 3 mnd for å sjekke om den har blitt mindre/blitt borte.
Kjenner jeg stresser litt selv om at gyn sa jeg ikke skulle stresse.
Takk for svar:Heartbigred

Jeg er gravid 7+5 idag og har vært på TUL ei uke siden. Gyn sa at jeg har cyste på høyre eggstokk men sa ikke mer. Ny TUL på fredag og da jeg skal spørre om det ,er den større og hvis jeg trenger noe slags av oppfølging pga den. Det er mulig at jeg hadde den og ble gravid, vet ikke men gyn var ikke bekymret. :)

Jeg var på sjekk etter medisinsk abort. Var hos gynekolog 29.april, som fant en cyste i høyre eggstokk på 35mm. Han sa de vanligvis pleier å forsvinne av seg selv, og at det ikke minsker sjansen for å bli gravid.
Skal til sjekk igjen 6.juli for å se om den er blitt borte eller ikke. Kjenner ikke noe smerte, så håper den er forsvunnet allerede.

Ps: gynekologen sa der var en vanncyste. Det finnes vel ulike typer, han sa vanncyster er relativt vanlige og ufarlige, kan komme og gå. Men må følges med på for sikkerhets skyld.

Da jeg var til tul i uke 6+3, fant gyn en cyste på 6-7 cm på eggstokk. Mest sannsynlig vil den forsvinne av seg selv etterhvert :shy:

Jeg var på sjekk etter medisinsk abort. Var hos gynekolog 29.april, som fant en cyste i høyre eggstokk på 35mm. Han sa de vanligvis pleier å forsvinne av seg selv, og at det ikke minsker sjansen for å bli gravid.
Skal til sjekk igjen 6.juli for å se om den er blitt borte eller ikke. Kjenner ikke noe smerte, så håper den er forsvunnet allerede.
det var godt å høre. Jeg ble så satt ut at jeg glemte å spørre om det minker sjangsen for å bli gravid, så takk for svar:Heartred har heller ikke noe smerte, å håper ikke det blir noe smerter heller:smiley-angelic001

Jeg er gravid 7+5 idag og har vært på TUL ei uke siden. Gyn sa at jeg har cyste på høyre eggstokk men sa ikke mer. Ny TUL på fredag og da jeg skal spørre om det ,er den større og hvis jeg trenger noe slags av oppfølging pga den. Det er mulig at jeg hadde den og ble gravid, vet ikke men gyn var ikke bekymret. :)
Gratulerer så masse med graviditeten:hello2 å godt å høre at gyn ikke var bekymret. satser på at den forsvinner av seg selv.

oi..det er stort det:nailbiting: vi får krysse fingrene for at de forsvinner av seg selv.

Ja det syntes jeg og, men gyn sa de kunne bli myyye større enn det. Gyn var ikke bekymret, så tenker det vil gå veldig fint. :shy:

Gratulerer så masse med graviditeten:hello2 å godt å høre at gyn ikke var bekymret. satser på at den forsvinner av seg selv.
Takk, jeg skal spørre om det neste gang og oppdatere her :)

Jeg var på tul i går 8+1 og gyn fant en cyste på 2-3cm på ene eggstokken. Han sa det sannsynligvis var den siden som hadde sluppet egget, så for min del hadde det jo ikke vært noe problem (men den var jo litt mindre enn din da.) Han sa derimot at de har som rutine å følge opp ekstra på cyster over 4cm, så om jeg var deg ville jeg spurt om oppfølging om en stund for å sjekke om den har forsvunnet eller ikke :)

Lykke til!

Har vært på TUL og gyn sa at den cycte er helt ufarlig, kan forsvinne når some helst og har ingenting å gjøre med graviditet. Lykke til :)

Back
Topp