Cyste på eggstokk gravid, andre med erfaring?

MrsValentine

Forelsket i forumet
Har i en liten uke gått med ubehag på venstre siden med smerte som stråler ned bak.
Var redd for by exu, så kontaktet i går legevakt, som henviste meg videre til sykehus.
Der fant de en liten baby med hjerteslag på rett plass i livmoren, men også en cyste på 4,5x5,5cm, som nok er grunnen til ubehaget mitt.

Så, spørsmålet mitt er om det er noen andre som har erfaring med dette? Sprakk cysten til slutt, eller trakk den seg tilbake?

Setter pris på relevante svar:)

Jeg hadde cyste på ca. samme str. som jeg fant ut av rett før jeg ble gravid.
Den var der hele svangerskapet, verken vokste eller forsvant. Endte opp med å fjerne den med operasjon da jeg var skikkelig plaget av den etter svangerskapet. Hadde litt smerter i svangerskapet, men ble verre etterpå.

Jeg hadde cyste på ca. samme str. som jeg fant ut av rett før jeg ble gravid.
Den var der hele svangerskapet, verken vokste eller forsvant. Endte opp med å fjerne den med operasjon da jeg var skikkelig plaget av den etter svangerskapet. Hadde litt smerter i svangerskapet, men ble verre etterpå.
Tusen takk for svar!

Jeg hadde, og har sikkert fortsatt, en på den størrelsen. Jeg var satt opp til operasjon, men ble gravid så det ble utsatt. Ble gravid relativt tett på etter det igjen, og den var der enda i det svangerskapet. Gyn. mente det er en dermoid cyste ("tvilling") så går nok med den enda. Er henvist på nytt til sykehuset for sjekk, og ev. settes opp til operasjon. Føler ikke den plager meg så voldsomt som jeg vet om, men har muligens hatt den hele livet så er vel vant til den. :p Kan ha litt småvondt/ubehag på den siden i dagene før eggløsning, men ikke noe som direkte plager meg. Blir spennende å se om jeg merker forandring etter fjerning da. :)

Jeg hadde kanskje en cyste som sprakk tidligere i uken. Er i uke 15 nå.
Begynte med vondt nederst i magen som beveget seg bortover til høyre. Var skikkelig ømt vondt. Ble sjekket ut for å utelukke blindtarmsbetennelse pga noe forhøyede infeksjonsprøver. Gyn så litt fri væske rundt den ene eggstokken som kunne bety at en cyste hadde sprekt. Viste ikke at jeg hadde en evt cyste engang.
Mindre smerter nå :)

Jeg var hos gynokolog i går på tidlig ultralyd og sjekk da jeg har hatt litt ubehag og følte meg usikker så ville se at alt var i orden... (Er i uke 7+0). Jeg fikk se en liten baby med hjerteslag (❤️), men hun oppdaget også en cyste på 6cm. Hun sa det ikke var farlig men at den skulle kontrolleres på neste ultralyd.

Jeg var også hos gynokolog typ 2 dager før unnfangelse og da var det ikke noen cyste der. Så den har jo vokst veldig fort. Det synes jeg er ganske ekkelt. Hun kunne fortelle at det var pga at det er så mye hormoner i kroppen..

Hun sa at det ikke var farlig, men at det kunne skape smerter og ubehag etterhvert som babyen vokser.

Håper den bare sprekker av seg selv. Tanken på en cyste der inne er veldig ubehagelig synes jeg.. men nå vet jeg hvertfall at den er der og den kan følges opp igjen på sykehuset om noen uker!

Jeg hadde (har?) en sjokoladecyste på den ene eggstokken. Skulle operert den ut akkurat i det coronarestriksjonene kom, så operasjonen ble utsatt. Ble i stedet gravid med førstemann, og det har ikke vært snakk om noen cyste siden, så sannsynligvis er den borte. :confused005

Back
Topp