Cyste og gravid

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
er det noen som har opplevd å ha cyste på eggstokken mens de er gravide?
Jeg har en relativt stor klump nede i magen ved venstre eggstokk. Strekker seg kanskje 15 cm fra symfysen, forbi eggstokken og til rett over hoftebeinet.
Mistenker at dette bare er en cyste men har ikke fått det bekreftet. Skal inn til sjekk hos gyn den 28.
Den har ikke plaget meg før, men i dag har jeg begynt å få vondt i dette området. Tenker jo selvfølgelig exu med en gang, men håper at det bare er cysten (hvis det er det det er).

Noen som har hatt en cyste under svangerskapet? Har den vært smertefull?
 
Har en venninne som hadde. De så den først på ul ( ho fikk tett oppfølging pga vansker med å bli gravid, SA og fødsel i uke 22) først trodde de fosteret satt feil, før de så det var en cyste. de fulgte bare ekstra m på den, men husker ikke hva som skjedde m den tilslutt. Men barnet ble født i 13 og ble storebror i 15 :)
 
Har en vanncyste som har vært der i et par år. Har kjent en del smerter i denne eggstokken under svangerskapet, men har roet seg nå. Skal på UL på fredag så gleder meg til å se om den har normal størrelse fremdeles. Jeg hadde et par dager ganske sterke stikninger i eggstokkområdet- de varte par sekunder hver gang, men kjenner som sagt mye mindre nå.
 
Har en vanncyste som har vært der i et par år. Har kjent en del smerter i denne eggstokken under svangerskapet, men har roet seg nå. Skal på UL på fredag så gleder meg til å se om den har normal størrelse fremdeles. Jeg hadde et par dager ganske sterke stikninger i eggstokkområdet- de varte par sekunder hver gang, men kjenner som sagt mye mindre nå.

Satser på at det bare er det her og da :)
Føles så uendelig lenge til den 28!
Blir det verre så tar jeg meg en tur til legen og satser på at han sender meg videre med en gang :) men hadde vært greiest med minst mulig styr
 
Har endel på eggstokkene. Gikk helt fint forrige. Kjenner ei som hadde to som sprakk underveis i graviditeten... Det var skummelt med blod men gikk helt fint med barnet
 
Jeg har også en cyste på ene siden som var vokst når jeg var på ul idag. Mest sannsynlig blir jeg henvist videre til gyn på sykehuset fikk jeg beskjed om... Lure også på hvordan denne vil være videre i graviditeten..
 
Fikk telefon fra jm idag om at hun hadde pratet med gyn på sykehuset (og vist bilder av cystem) de sa det var ingenting å bekymre seg for og at jeg ikkje trengte å sjekke igjen før oul. Skulle bare ta kontakt dersom jeg plutselig fikk vondt i magen.. :)
 
Fikk telefon fra jm idag om at hun hadde pratet med gyn på sykehuset (og vist bilder av cystem) de sa det var ingenting å bekymre seg for og at jeg ikkje trengte å sjekke igjen før oul. Skulle bare ta kontakt dersom jeg plutselig fikk vondt i magen.. :)
Så bra da :) deilig å kunne slappe av :D
Håper jeg også får den beskjeden ;)
2 uker og 1 dag til gu!
 
Back
Topp