Cyklogest

Vakle

Elsker forumet
Hvilke erfaringer har dere med cyklogest? Fikk dere beskjed om å "ligge" etter at den var tatt? Jeg tok min første i dag, og når jeg en stund senere skulle på virket det som om mye gikk i retur (om dere forstår).

Jeg fikk beskjed om å ta min første en stund etter innsettet, og siden jeg blødde så det ikke pent ut når det kom ut igjen [&:] Sykepleieren sa at jeg ikke trengte å ligge i det hele tatt, men jeg gjorde det nå likevel :)

Håper noen kan svare deg! [:)]
Jeg har dessverre ingen erfaring med dette, men kan hjelpe deg å dytte! [:)]

Jeg har brukt crinone, tror det er litt samme opplegget, og jeg fikk beskjed om at deler av det skal komme ut igjen, og at jeg ikke måtte bekymre meg.

Måtte registrere meg for å skynde meg å svare deg.... Har nettopp vært gjennom et forsøk og hadde akkurat samme spm som deg ang cyclogest. Har hatt flere forsøk før, og har da hver gang brukt crinone. Slet som deg med at jeg følte det kom ut igjen og stilte spm på et annet forum. Jeg fikk ingen beskjed fra sykehuset om at jeg måtte ligge, men noen svarte ti minutter eller en halvtime. Jeg låg ti minutter og da ble det endel bedre syns jeg. Om kvelden var det ikke noe problem for da lå jeg jo likevel.

Lykke til!

ORIGINAL: Tøysa

Håper noen kan svare deg! [:)]
Jeg har dessverre ingen erfaring med dette, men kan hjelpe deg å dytte! [:)]

Jeg har brukt crinone, tror det er litt samme opplegget, og jeg fikk beskjed om at deler av det skal komme ut igjen, og at jeg ikke måtte bekymre meg.

samme her

ORIGINAL: mimmi13

Måtte registrere meg for å skynde meg å svare deg.... Har nettopp vært gjennom et forsøk og hadde akkurat samme spm som deg ang cyclogest. Har hatt flere forsøk før, og har da hver gang brukt crinone. Slet som deg med at jeg følte det kom ut igjen og stilte spm på et annet forum. Jeg fikk ingen beskjed fra sykehuset om at jeg måtte ligge, men noen svarte ti minutter eller en halvtime. Jeg låg ti minutter og da ble det endel bedre syns jeg. Om kvelden var det ikke noe problem for da lå jeg jo likevel.

Lykke til!

Så grei du er som tar deg bryet med å registrere deg for å gi svar :) Jeg lå lenger enn en halvtime denne første gangen, men grøpjen som kom ut (unnskyld ordvalget) så ikke pent ut mtp at jeg blødde fra uttaket i morges [:'(]

Vil du si litt om dine forsøk og hvem du er? :)

Jeg har brukt Cyclogest begge forsøkene.. Har pleide å ligge 15 - 30 min etter å ha tatt den... Har i grunnen ikke hatt problemer med at mye kommer ut, men litt kommer det jo.. Mest etter den som ble satt på morgenen..

Ja, det kan jeg godt gjøre...
Har akkurat startet opp igjen etter flere års pause. Har hatt fem forsøk for ca 4 år siden. Alle negative forresten... Ble gravide på egenhånd og fikk et barn i 2007. Nå har vi prøvd en stund selv, men fant vel ut at det er størst sjanse med ivf. Så derfor har vi altså nettopp gjennomført et søskenforsøk, som også ble negativt.

Er ved godt mot og ser frem til oppstart på nummer to før jul...

mklu83: ok tusen takk!

mimmi13: Du har jo litt av en prøvehistorie bak deg. Godt at dere fikk det til tilsutt :) Hvorfor må dere ha ivf / ass. befruktning? Blir det fryseforsøk eller vanlig før jul?

Jeg brukte crinone på mitt første forsøk, men jeg fikk beskjed om at jeg skulle gå litt rundt i 10-15 min etter den var satt. Skulle ikke ligge jeg.......snodig at de gir så forskjellig beskjed[8|]

ORIGINAL: Vakle

mimmi13: Du har jo litt av en prøvehistorie bak deg. Godt at dere fikk det til tilsutt :) Hvorfor må dere ha ivf / ass. befruktning? Blir det fryseforsøk eller vanlig før jul?

Det blir vanlig forøk før jul. Ingen egg på frys.
Har fått beskjed om tette eggledere, med en bitteliten passage på ene siden. Var usedvanlig heldige da, dengang vi klarte det selv...

ORIGINAL: snoopy81

Jeg brukte crinone på mitt første forsøk, men jeg fikk beskjed om at jeg skulle gå litt rundt i 10-15 min etter den var satt. Skulle ikke ligge jeg.......snodig at de gir så forskjellig beskjed[8|]

Du skal det med crinone, men ikke cyclogest.

Har gått på cyclogest frem til nå og fikk beskjed om å ligge en halvtime. Om noe rannt ut igjen etter dette spillte det ingen rolle. Kroppen hadde uansett tatt opp det den skulle. Nå skal jeg derimot skifte til crinone ettersom cyclogest er et uregistrert preparat og kun fåes på noen få apotek, og jeg gidder ikke kjøre 2 og en halv time for å få tak i det.

Jeg fant dette etter mye (og omfattende) googling:
Tiden etter egginnsettingen
For bedre muligheten for at eggene skal utvikle seg videre og feste seg i livmoren startes behandling med hormontilskudd av progesteron (Cyclogest) fra og med dagen etter egguthentingen. Cyclogest gis som stikkpiller til innføring i skjeden morgen og kveld i 15 dager. Dersom du er gravid skal behandlingen med Cyklogest fortsette i ytterligere 2-3 uker. Det er viktig at stikkpillen føres dypt inn i skjeden, og du bør ligge ½ time med tabletten før du står opp. Du skal ikke ta Cyclogest om morgenen på dagen for tilbakesetting av befruktede egg, men ta dette senere samme dag. I noen tilfeller gir vi Pregnyl eller Ovitrelle som injeksjon i stedet for progesteron. Like før tilbakeføring av befruktede egg gir vi også normalt en injeksjon av progesteron.

Eg brukte cyklogest no ved mitt siste forsøk og eg låg alltid 15-30 min etter innsett. Rart det ikkje står i vedlegget som følger med dei i grunn. Men fann info om det på google eg og. Google er ein grei ting;)

off, eg har glemt ut dette og[&:]

hei[;)]jeg har brukt cyclogest og skal bruke det nå, har bare lugget i 5 min jeg[8|][8|]har aldri tenkt over det, men høres logisk ut og ligge i 30 min, kommer til og gjøre det på dette fryseforsøke[;)][;)]kos deg videre som ruger[;)]

t.t.h: Til meg sa de at jeg ikke trengte å ligge i det hele tatt... Så jeg vet ikke hva som er mest korrekt.

Jeg har heller ikke fått beskjed om å ikke ta cyklogesten i morgen før innsett... Hva gjorde dere?

Jeg har brukt den ved de 2 siste forsøkene.
Jeg lå alltid i 20-30 min.
Fikk beskjed om å ikke ta den før innsetting.

jeg bruker og den nå[:)]
Fikk beskjed om å ta den i går da jeg skulle legge meg.Så hver morgen og kveld.men ikke den morgenen jeg skulle ha innsett,da skulle jeg vente til de hadde satt inn egg.

De sa jeg trengte ikke ligge eller noe etter å ha tatt den,men vist jeg følte det var bedre så kunne jeg[:)]

jeg fikk også beskjed om og ikke bruke cyglogesten når vi skulle sette inn egg. de har ikke sagt noe til meg på klinikken om og ligge i 30 min, men det kommer jeg til og prøve denne gangen[;)][;)]

Back
Topp