Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åh det håper jeg det gjør for deg også. Hvor langt er du på vei nå da?Ja, jeg gjør det! Håper det skal få meg gjennom første trimester så jeg slipper MA som jeg hadde i sommer. Jeg har egentlig kommet i tidlig overgangsalder (mistet mensen da jeg var 36 - er 38 nå), men har klart å modne noen siste egg ved hjelp av letrozol og bli gravid. Håper sånn at det går![]()
Første gang jeg mistet fikk jeg ganske sjokk. For jeg har to sønner fra før av som satt på første forsøk uten at det skjedde noe galt. Så jeg har ikke forberedt på at det kunne skje. Vi prøvde igjen ganske fort egentlig, og ble gravide igjen, men mistet den også. Det var kjedelig, men merkelig nok ikke et sjokk. Og så ventet vi litt, og ble gravid igjen, og da jeg mistet den også så begynte jeg egentlig å miste troen på å kunne få baby også. Så jeg trengte en lengre pause. Men jeg valgte å dra til en som er spesialist på habituellabort for å sjekke om det er noe galt med meg, men der fikk jeg beskjed om at alt så fint ut. Så derfor fikk jeg utskrevet blant annet cyclogest 400mg som skal brukes hver dag fra 1-2 dager etter EL og frem til uke syv dersom jeg er gravid, men fått beskjed om å slutte å ta det med en gang dersom jeg ikke er gravid. Er naturligvis veldig spent på hvordan det går.Det må ha vært veldig frustrerende å oppleve det gang på gang! Håper det virker for deg denne gangen. Jeg er bare 4+4 så prøver å ikke håpe for mye, men det er jo umulig. Sist oppdaget jeg det på ultralyd i uke 7 eller 8 da det var en tom fostersekk. Jeg måtte vente en uke og komme tilbake i tilfelle og da var det et hjerte som slo, men veldig sakte så jeg måtte vente en uke til og da var hjertet stoppet og det var dukket opp en tom fostersekk til. Da fikk jeg henvisning til sykehuset og medisinsk abort. Jeg fikk hele tiden beskjed om at det ikke kom til å gå, men at vi måtte vente i tilfelle. Det var en litt langdradd opplevelse. Det er ikke sikkert progesteron hjelper, men jeg ba om det i tilfelle det kan ha vært hormonell ubalanse som har gjort at utviklingen gikk sakte og stoppet opp.
Hvor mye cyclogest tar du?
Ånei, så kjedelig. Håper det går braAh Okey, jeg er også snart tom. Må sjekke om jeg skal ta flere.
Er 4+1, men hatt en del ubehag som minner om mensen osv idag, så har ikke helt trua. Litt brunt i utflod også, så er skeptisk.
Jeg tar kun en før jeg legger meg. Kan brukt utflod komme av den, montro?Jeg går på cyklogest pga IVF. Skulle egentlig bare ta det i tilsammen 3 uker, men jeg følte meg ikke trygg nok på å slutte og siden jeg hadde mer på resepten min så hentet jeg ut det. Er nå 7+2 og tenker å gå på det hvertfall til jeg har vært på på UL neste uke.
Jeg har prøvd å trappe ned til en tabelett om dagen, men de to gangane jeg har prøvd å trappe ned har det kommet brunt utflod. Dagen etter UL så er jeg helt tom, og ikke mer på resepten min så håper på positive nyheter på UL og at legen kan forsikre meg om at det er trygt og slutte ellers må jeg høre om å få ny resept![]()
Har du kun tatt 1 hele veien eller har du trappet ned? Jeg fikk brunt utflod de dagene jeg gikk fra 2 til 1.Jeg tar kun en før jeg legger meg. Kan brukt utflod komme av den, montro?
Jeg håper så inderlig at jeg ikke mister igjen. Men ble skeptisk da jeg så brun utflod i dag tidlig![]()
Har kun fått beskjed om å ta en om dagen. Hadde EL 4/2 og begynte på det 6/2. Kom brunt utflod idag. Håper det ikke er noeHar du kun tatt 1 hele veien eller har du trappet ned? Jeg fikk brunt utflod de dagene jeg gikk fra 2 til 1.
Jeg blir også ekstremt stresset hver gang jeg får brunt utflod, men vet at det er veldig vanlig og kan være helt ufarlig.

Prøver å tenke veldig positiv. Fikk lyserosa utflod med spontanabortene, så har fortsatt litt troa på at dette kanskje gårMen jeg hadde mye brunt utflod i min første graviditet, til og med noen blødninger. Men så lenge det bare er brunt så er det mest sannsynlig helt ufarlig. Men håper det gir seg snart da så du slepper og stresse med det! Vet hvor opphengt man kan bli, og springer på do heeele tiden for å sjekke![]()
Jeg hadde litt lyserosa utflod etter jeg hadde hatt brunt utflod nå for en uke siden, men det gikk heldigvis fint. Men jeg håper og tror at det går vegen for deg denne gangenPrøver å tenke veldig positiv. Fikk lyserosa utflod med spontanabortene, så har fortsatt litt troa på at dette kanskje går

Åneii så utrolig leit! Jeg føler virkelig med deg! Håper du har noen gode folk rundt deg som passer på deg nå!Da var det dessverre en SA igjen for meg. 4 gang siden august 2024…

Ånei, så trist å høreDa var det dessverre en SA igjen for meg. 4 gang siden august 2024…
Enig! Jeg hadde siste dag i går! Også pga ivf (fryseforsøk i naturlig syklus).Går på cyclogest da jeg er gravid med IVF, skal ta siste i kveld.. men er litt skummelt og slutte også egentlig..![]()