Cybex sirona

Jenta mi er bare 9 mnd.. men tror det skal være bedre plass enn sirona. Det mente de der jeg kjøpte det og, og de solgte begge

Hmm.. Kikket litt på nett nå og det virket bra det også

Hvor lang er hun?
Da gutten vår var 3 år var han ca 105 cm husker jeg for vi var vi Hunderfossen og han fikk prøvd det meste...
Nå kan det såklart hende at frøkna her blir lita da, for jeg var pittelita
Jeg vet ikke, skal måle henne om en uke på hs. Hun var 86 cm på 18 mnd kontrollen. Hun er kanskje 90 nå?

Eldste min var 104 nå han var 4 år.

Vi har cybex til toåringen som ligger høyt på skjemaet i forhold til høyde og vekt. Passer fremdeles helt fint i setet :)

Hun er ca 90 cm høy

Vi har cybex til jentungen på 3,5 år og hun er snart 100 cm lang,fjernet brettet foran beina og kan fint sitte i det til hun fyller 4 år
Man skal aldri fjerne fotbrettet på sironaen!:wideyed:
Da er sikkerheten svekket og vel så det!

Jeg har cybex sirona. Sønnen min blir tre i mars, og er 96 cm. Har fjernet forbrettet, så setet holder en stund til :)
Man skal aldri fjerne fotbrettet på sironaen!:wideyed:
Da er sikkerheten svekket og vel så det!

Vår gutter har vært for store, både i forhold til lengde og vekt. Vi må gå for stol uten isofix (altså et som går opp til 25kg). Lillebror var 119 og 23kg sommer han var 4år...

Jeg har cybex sirona. Sønnen min blir tre i mars, og er 96 cm. Har fjernet forbrettet, så setet holder en stund til :)

Brettet skal jo ikke fjernes.. Det er jo livsfarlig.. Fikk dere ikke beskjed om at brettet skal sitte på til det skal snus fremover?

Vi hadde det setet, men angret på kjøpet da det fort ble for lite.. Gå for besafe izi plus eller britax maxway :)

Brettet skal jo ikke fjernes.. Det er jo livsfarlig.. Fikk dere ikke beskjed om at brettet skal sitte på til det skal snus fremover?
Vi fikk hvertfall ikke noe beskjed om dette da vi kjøpte. Har heller ikke fjernet siden jeg tenkte det måtte være på så lenge det var bakovervendt. Men lurer på hvorfor sikkerheten blir svekket om brettet blir fjernet?

Vi har besafe izi plus. Det fra 0-25 kg.
Jenta mi som ble 5 år i oktober kunne bruke det i høst. Hun er 110 cm
Er egentlig lillebroren sitt. Men hun brukte det frem til i høst når venninnen sitter på til aktiviteter og bursdager. Så har venninnen lånt hennes fremovervendte

Mi et straks to år og jeg kommer til å kjøpe et besafe så fort det kommer på tilbud. Liten plass til bena allerede og jeg vil ha henne bakovervendt til 4 år. Hun er under gjennomsnittet på lengden.

Hva er under gjennomsnitt på lengden?

Hva er under gjennomsnitt på lengden?
Hun har hele tiden ligget litt på den streken som er rett under midtstreken (gjennomsnittet). Men nå når jeg sjekket percentilskjemaet har hun fakrisk hoppet fra den streken og opp til den helt øverste fra 12mnd kontroll til 18 mnd kontroll. Så hun har visst blitt lang :o :D

Så til spørsmålet ditt:
Ved 1 år er gjennomsnittet 75 cm, ved 2 år 87 cm, ved 3 år 95 år og ved 4 år 103cm. (Fra vekststudien av norske barn i 2007, who sin er ganske lik +/- en eller to cm her og der).

Vi har cybex til jentungen på 3,5 år og hun er snart 100 cm lang,fjernet brettet foran beina og kan fint sitte i det til hun fyller 4 år
Og dere hadde ingen betenkeligheter med å ikke følge bruksanvisningen på noe som har med sikkerheten til ungene deres å gjøre? :o
Håper dere ikke fortsetter å kjøre slik!!!
ImageUploadedByBV Forum1454241164.217082.jpg
ImageUploadedByBV Forum1454241174.854905.jpg
ImageUploadedByBV Forum1454241186.311144.jpg

Hun har hele tiden ligget litt på den streken som er rett under midtstreken (gjennomsnittet). Men nå når jeg sjekket percentilskjemaet har hun fakrisk hoppet fra den streken og opp til den helt øverste fra 12mnd kontroll til 18 mnd kontroll. Så hun har visst blitt lang :o :D

Så til spørsmålet ditt:
Ved 1 år er gjennomsnittet 75 cm, ved 2 år 87 cm, ved 3 år 95 år og ved 4 år 103cm. (Fra vekststudien av norske barn i 2007, who sin er ganske lik +/- en eller to cm her og der).

Jeg aner ikke hva som er snitt, de måler ikke her og er ikke så ivrig på kontroller.

Målte min snart 2 åring til 80 cm, må være veldig lita da mao.

Vår 2,5åring sitter fint i det enda, men han må jo bøye beina. Hvis du har råd til å kjøpe to bakovervendte kan du jo gjøre det, men tviler på at det holder til 4 år altså. Vi får bruk for det til lillesøster også, så jeg ville ikke vært foruten det. Syns det er så bra å kunne snu det, pluss at liggestillingen er veldig bra:)

Jeg aner ikke hva som er snitt, de måler ikke her og er ikke så ivrig på kontroller.

Målte min snart 2 åring til 80 cm, må være veldig lita da mao.
Du bor ikke i Norge da?

Husker ikke om du har gutt eller jente...
Gutt (who):
ImageUploadedByBV Forum1454243950.893189.jpg
Gutt (Noege):
ImageUploadedByBV Forum1454243985.659759.jpg

Jente (who):
ImageUploadedByBV Forum1454244005.553461.jpg
Jente (Norge):
ImageUploadedByBV Forum1454244022.978511.jpg

Ligger enten under eller akkurat innenfor. Kommer litt an på hvilken esnsitet barnet har også. Og det aller viktigste er at barnet følger sin egen kurve og ikke flater ut/synker. At er barn er lavt er ikke galt i seg selv :)

ImageUploadedByBV Forum1454245745.794543.jpg
ImageUploadedByBV Forum1454245754.500822.jpg

Fotbrettet/frontbøylen skal av sikkerhetsmessige hensyn alltid være montert på.
Har ikke barnet plass til beina så foreslår jeg heller at dere snur stolen (slik det står i bruksanvisningen) eller kjøper ny bilstol istedenfor å kødde med sikkerheten.

Du bor ikke i Norge da?

Husker ikke om du har gutt eller jente...
Gutt (who):
Vis vedlegget 159550
Gutt (Noege):
Vis vedlegget 159551

Jente (who):
Vis vedlegget 159552
Jente (Norge):
Vis vedlegget 159553

Ligger enten under eller akkurat innenfor. Kommer litt an på hvilken esnsitet barnet har også. Og det aller viktigste er at barnet følger sin egen kurve og ikke flater ut/synker. At er barn er lavt er ikke galt i seg selv :)

Jente, 80 cm og 11.6kg.
Ble bare litt overraska, for foreldrene er høye. Jeg har alltid vært kjempe høy i forhold til andre op min alder (stoppet også tidlig da..).

Vi fikk hvertfall ikke noe beskjed om dette da vi kjøpte. Har heller ikke fjernet siden jeg tenkte det måtte være på så lenge det var bakovervendt. Men lurer på hvorfor sikkerheten blir svekket om brettet blir fjernet?

Fordi setet ikke blir stødig :) Ser for meg at setet letter og hodet til barnet stanger inn i ryggen på baksetet om man er uheldig å krasjer :o Ikke sikkert det gjør det altså, men vi fikk hvertfall beskjed om at fotbrettet skal sitte på til det snus framover :)

Back
Topp