Cybex Sirona

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Er det noen med erfaring med dette sete? Vurderer å kjøpe det .. Positivt - negativt?

Det eneste negative jeg synes er dårlig benplass. Vil ha henne bakovervendt til 4 år og nå er hun 1 og sitter med bøyde ben. Det gjør jo ikke noe med litt bøyde ben, men blir jo omtrent knærne oppunder haka om tre år:o

Min har akkurat fylt 1. Har god plass til beina ennå ( 80 cm lang). Men synes det er litt lavt. Skulle ønske han så mer ut av vinduet. Ellers synes jeg det er et veldig fint og enkelt sete.

Mye positivt med at det ikke er så stort og at man kan vri på det for å sette inn/ta ut barnet. Men igjen så er det mange som vokser ut av det tidlig som er minuset. Mine barn har imidlertid ikke vært så svære så jeg håper å få brukt det en god stund til. :) 17mnd nå.

Den største fordelen med det, som også gjorde at vi (jeg) valgte det, er at det kan snus mot døren, slik at ryggen og bekkenet mitt ikke dør av å plassere barnet i bilen. Det passer dårligere i bilen til kompisen til sambo da, står mye brattere i den, så du bør absolutt prøve det i bilen før du bestemmer deg.
Miniens vekstkurve er over gjennomsnittet, så jeg ser for meg at han vokser ut av setet før han er 4. Vi må dermed kjøpe et nytt bakovervendt sete før han får forovervendt. Hvilket blir kostbart.

Fornøyd med at det kan snus mot døra. Ellers er det ett drittsete :p dårlig plass til beina. Barnet vårt er bare 84 cm og sitter allerede med beina bøyd og det der ukomfortabelt ut. Angrer på kjøpet :(

Var fornøyd i starten, men hadde ikke kjøpt det igjen. Dårlig benplass og det stod ikke så godt i min bil.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er et veldig lite sete som begrenser svært hvor lenge barnet kan sitte bakovervendt i det.

Skjønner heller ikke helt greia med hvorfor man skal snu sete mot seg for å sette barnet inn? Det er da ikke vanskelig eller upraktisk å sette barnet inn i setet når det står parallelt med bilens kjøreretning...?!?!

Søstra mi sin 10 måneders gamle baby sitter allerede trangt i Cironaen bakovervendt :confused:

Vi har Besafe Izi Combi x3, og vår 3-åring har enda MASSE plass å gå på både på lengden i ryggen og beinplass. :D

...men hvis man vil ha et svindyrt sete som barnet ikke har plass bakovervendt i til mer enn 2 år så værsågod...

Vi er veldig fornøyd med vårt sete :)

Eneste ulempen er den hersens mageputa til fremovervendt. Den dagen vi må snu så selger vi setet. Helt tullete at et slikt patent er tillatt å selge, regner med det snart kommer et forbud.

Er veldig fornøyd med setet egentlig, men ser at det kan holde hardt å bruke det til vesla blir fire år! Nå er hun 2,5 år, og ja, hun sitter jo bøyd med bena, men klager ikke. Hun er lang da, var 95cm i juni,og kan fint bruke setet en god stund til.. Har enda ikke justert til øverste hakk i ryggen heller..
Ser flere skriver at barnet vokser ut av setet når det er rundt et år, men det stiller jeg meg veldig uforstående til!

Er veldig fornøyd med setet egentlig, men ser at det kan holde hardt å bruke det til vesla blir fire år! Nå er hun 2,5 år, og ja, hun sitter jo bøyd med bena, men klager ikke. Hun er lang da, var 95cm i juni,og kan fint bruke setet en god stund til.. Har enda ikke justert til øverste hakk i ryggen heller..
Ser flere skriver at barnet vokser ut av setet når det er rundt et år, men det stiller jeg meg veldig uforstående til!
Kan det kanskje ha noe med hvilken bil det står i kanskje?

Vi har nettopp kjøpt og er fornøyd så langt :) Veldig greit å kunne sette henne rett inn i stedet for sidelengs.
De fleste barn blir vel sittende med bøyde ben uansett sete. Har lest at det stort sett er foreldrene som syns det ser ubehagelig ut heller enn at barna syns det. Vi har et lite barn, så satser på at det passer lenge! Hvis ikke får vi selge det og kjøpe et annet. Fikk ikke med meg at mange vokser ut av det for tidlig før etter at vi hadde kjøpt det.

Kjempe fornøyd! Bytta når hu var 3,5 år. Da var det vinter og ble litt dårlig plass.
Det er umulig å finne et sete som er bra til både en på 6-9 mnd og en på 5 år!! Så hvis man vil ha et bra sete og ha bakovervendt til 5 år så må man belage seg på 2 seter

Er veldig fornøyd med sirona! Har det til snuppa som blir 3 om en mnd, og hun sitter greit i det. Sitter med bøyde bein, men ikke noe hun klager på :) regner likevel med at vi må kjøpe et nytt bakovervendt om en stund, da vi har ryggen på det øverste hakket. Men syns det virker som at "alle" er innom to typer bakovervendt sete før de går over til framovervendt.

Vi har det og er knall fornøyd!
Frøkna sitter godt i det og liker at det har hvile posisjon. Viktig for oss som kjører langt!

Det er et veldig lite sete som begrenser svært hvor lenge barnet kan sitte bakovervendt i det.

Skjønner heller ikke helt greia med hvorfor man skal snu sete mot seg for å sette barnet inn? Det er da ikke vanskelig eller upraktisk å sette barnet inn i setet når det står parallelt med bilens kjøreretning...?!?!

Søstra mi sin 10 måneders gamle baby sitter allerede trangt i Cironaen bakovervendt :confused:

Vi har Besafe Izi Combi x3, og vår 3-åring har enda MASSE plass å gå på både på lengden i ryggen og beinplass. :D

...men hvis man vil ha et svindyrt sete som barnet ikke har plass bakovervendt i til mer enn 2 år så værsågod...
Jeg trodde setet kunne justeres litt lengre vekk fra baksetets seterygg. Så vi trodde det holdt til 4 år. Sambo falt vel for at det tok liten plass i bilen. Og da vi kjøpte det hadde jeg fått info om at den puta var bedre for nakken ved fremovervendt enn seler, noe det jo er. Grunnen til at vi kjøper kombiseter selv om jeg ønsker å ha bakovervendt lengst mulig er i tilfelle barnet blir bilsyk og vi MÅ snu tidligere (jeg og pappaen blir det den veien). Så da trodde jeg at jeg hadde kjøpt et sete som var veldig bra bakover og det beste alternativet forover hvis jeg måtte snu. Men det jeg ikke hadde fått info om er at den kanskje er værre på invollene enn seler, for det er ikke testet ut :(

Hadde besafe combi til eldste og var veldig fornøyd med det - satt fint bakovervendt til 4 år. Men da satt jeg med liten plass i setet foran. Men da velger jeg heller å kjøpe et nytt sete enn å snu. Sirona var ikke noe dyrere enn noe annet setet når vi kjøpte, fikk godt med avslag fordi vi kjøpte mye annet i samme slengen.

Ang det med sidelengs er faktisk veldig praktisk når man skal stramme selene. Tenkte ikke noe særlig på det med besafen, men synes denne er veldig god. Det er jo bare et lite pluss da, velger hovedsakelig etter sikkerhet og ikke brukervennlighet.

Back
Topp