Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som har bestilt/betalt noen til å skrive CV og søknad? Altså et firma.
Fordi jeg ikke får det til. CV har jeg, men skriver ikke gode nok søknaderhvorfor ikke gjøre det selv?
Ingen venner eller familie som kan hjelpe?Fordi jeg ikke får det til. CV har jeg, men skriver ikke gode nok søknader
Fordi jeg ikke får det til. CV har jeg, men skriver ikke gode nok søknader
Jeg skjønner det, men når en aldri kommer til intervju pga mangel på god søknad, så hjelper det lite med bra cv og godt inntrykk.Jeg ansatter lite basert på søknader, cv og inntrykk på intervju er mye viktigere... men søknaden kan avgjøre om du kommer på intervju
Kan hende jeg kan få hjelp av en, men han bor så langt unna.Ingen venner eller familie som kan hjelpe?
Kan hende jeg kan få hjelp av en, men han bor så langt unna.
Vært litt forskjellig, men drømmer om en kontorjobb da. Det kan jeg nok se langt etter. Jeg er helsefagarbeider nå, men har flere utdanninger.Det kan være en god investering om du tenker du ikke får det til. Jeg leser endel søknader og man danner seg et innrykk når man leser de, om du ikke greier å få frem deg selv godt nok skriftlig. Kan det være en årsak om du ikke blir innkalt til intervju. Hvilke jobber søker du?
Det kan være en god investering om du tenker du ikke får det til. Jeg leser endel søknader og man danner seg et innrykk når man leser de, om du ikke greier å få frem deg selv godt nok skriftlig. Kan det være en årsak om du ikke blir innkalt til intervju. Hvilke jobber søker du?
som deg leser jeg igjennom endel søknader og overraskende mange som ikke klarer å skrive gode søknadsbrev. Så ville absolutt brukt penger på et firma hvis det er grunnen til at man ikke bli innkalt til intervju
nysgjerrig på hva som skal til for det er en god søknad?![]()
Sist jeg søkte jobb så plukket jeg ut noen attester som ikke var litt relevant. Gamle var de ogdet er nok til individuelt for hvem som leser den, men for meg er en god søknad:
- stilet til den aktuelle stillingen (ikke en som er masse produsert)
- ryddig og oversiktlig
- uten skrivefeil
- fremkomme tydelig hvorfor man søker på jobben og hvorfor man tenker at man er aktuell for stillingen
- gjerne vise til eksempler fra nåværende eller tidligere stillinger
Har lest mange søknader hvor søker skriver om masse som ikke er relevant for stillingen eller ikke skriver noe om hvorfor vedkommende søker stillingen.
Sist jeg søkte jobb så plukket jeg ut noen attester som ikke var litt relevant. Gamle var de ogjeg fikk jobben
![]()
Poenget mitt var å ikke "oversvømme" søknaden med urelevante attester. Jeg vet veldig godt forskjellendet er forskjell på attester og søknadsbrev
Poenget mitt var å ikke "oversvømme" søknaden med urelevante attester. Jeg vet veldig godt forskjellen![]()
Siden du nevnte rettskriving og siden jeg er pirkete: det heter masseprodusert, ikke masse produsert.det er nok til individuelt for hvem som leser den, men for meg er en god søknad:
- stilet til den aktuelle stillingen (ikke en som er masse produsert)
- ryddig og oversiktlig
- uten skrivefeil
- fremkomme tydelig hvorfor man søker på jobben og hvorfor man tenker at man er aktuell for stillingen
- gjerne vise til eksempler fra nåværende eller tidligere stillinger
Har lest mange søknader hvor søker skriver om masse som ikke er relevant for stillingen eller ikke skriver noe om hvorfor vedkommende søker stillingen.