cucurs!!

• Trådstarter Trådstarter snupsidupsi
  • Opprettet Opprettet
S

snupsidupsi

Guest
Fikk plutselig med meg at det er Latvia og Riga du er fra! Ska med en vennegjeng dit i september.
Noen tips til noe vi bare MÅ gjøre/se/spise/drikke??

Lykke til med sykehusoppholdet i Riga! Får håpe Nora Emilie blir helt frisk og fin nå!

Sov godt i natt! Det fortjener du virkelig!

Tusen takk. Jeg svarer til deg i morn. Nå skal jeg lage maten også er det sikert seng. Snuppa er levert så håper jeg at det går bra med henne. Ble ikke veldig blid når vi dro...men...jeg vet at hun damen er flink[;)]

Heeelt i orden!! Ikke noe hast!

Kos deg masse med god mat og så kom deg i seng og få litt etterlengtet søvn!

Snuppa er jeg sikker på har det heeelt topp!!!

Hmm,,, det du bør få med deg er:
Lido restaurant i Riga - beste maten jeg vet om :)
Rundales pils i Bauska - den vakreste slott jeg vet om :)
Ellers spasertur i gamle Riga - altså Rigas sentrum
Brivdabas muzejs - litt utenfør Riga (noe sånt som folkemuseum i Oslo)
Det er det jeg kommer på i farta. Skriv hva du er interessert i?

Takk for tips!

Vi er en gjeng på åtte stykker så det er vel litt forskjellig hva folk har lyst til. Men sightseeing må jo til!
Og lokal mat og drikke har folk lyst til å smake.

Åssen er prisene i Riga? Tempen i midten av september?

Må innrømme at jeg ikk ahr satt meg så mye inn i reisemålet enda. Er jo enda en stund til!

Oiii 8stk??? Det er gjeng det ja[;)]

Jeg skal jo til Riga nå på onsdag så skal jeg se. Prisene er veldig opp og ned. Før to år siden var alt veldig dyrt. Når krisen kom, så ble alt mye biligere. Men nå sier folk at priser er på vei opp igjen.

Men jeg mener at du kan spise treretters  middag for 100,-kr Klær er like dyre som her. Også er jo de samme butikkjedene, så ikke veldig mye spennende. Flaut å si det, men vær OBS. Får du en skihøy pris/regning på noe så pass på. Det er mange uerlige folk der og som vil tjene på turister desverre :( Særlig drosjesjofører, restauranter, selgere på gata.

Det er en kjempe svær marked midt i Riga hvor du kan kjøpe alt fra fersk kjøtt/grønnaker og frukt til masse elektroniske utstyr CD er og greier. Alt for en billig penge. Men som sagt, vær obs. Snakk heller engelsk enn norsk.

Vil du ha noen ord på latvisk så kan jeg skrive det og, som takk, god morn osv.

Det er bare å spørre.

Back
Topp