Cubusbarna??

Ripley skrev:
Men da kan vi kanskje bli enige om at vi skal gjøre e forandring da?

:P

Selv handler jeg det som er fint og praktisk og fornuftig til en overaktiv 2åring.  Og det blir som regel disse kjedebutikkene gitt,  og Polarn O. Pyret har masse fine basisklær som tåler mye ikke koster en månedslønn og som heller ikke har hverken katter eller biler eller monstre på seg.

Bodyer blir kjøpt på kappahl, strømpebukser på cubus, sokker på lindex, og gensre og overdeler på H&M,  og bukser (som gud er vanskelig å finne til en lang og smal toåring) blir som regel handlet på gutteavdelinga på H&M eller Polarn O. Pyret.   Kjoler, hello kitty og merkeklær som Reima og fancy utenlandske butikker blir arvet fra kusinene.   Og så finner man jo alltids et og annet som funker kryss av min oppsetning av vare og butikk.   Fake merkeklær kommer fra Tyrkia og min mor, og ett og annet fra billigsjappene der nede kommer vist og inn, det blir tatt noen bilder av ungen og klærne på til min mor, og så blir det pakket ned og sendt med første lass til Romania eller arvet videre til min stesøster.   Sukk og stønn,  jeg er slik at det meste kan lappes og sys igjen hvis det blir hull, men ikke søren om jeg skal sitte og sy på billige klær som suger gamle manneballer kjøpt i tyrkia, og som blir ødelagt på første vask.

Der man legger penger er vel forsåvidt uteklær. Og det går i reflex (bare barn), kavat og viking.  

Ulla ble forresten kjøpt på Spar Kjøp i år.  Og så er det et og annet fra reflex, pierre robert og janus.

Og pga disse billige drittklærne fra billikjedene her nede som jeg nekter å legge penger i blir jeg kalt for merkefrik, status søker og soss her nede. Ps! Neste gang mamman din er nedover så be henne ta en tur innom KANZ. Litt dyrere, men såååå fint og kvalitet som er helt RÅ!

Chuma skrev:

Labambie skrev:
Nå handler jeg lite på Cubus fordi jeg synes klærne suger analkuler, men andre billigkjeder benytter jeg mer enn gjerne. MEN, jeg mener det skal være kvalitet på yttertøy og sko. Ikke noe press, men det er viktig for OSS. 

Enig, og nå lærte jeg samtidig et nytt uttrykk! :-) Jeg har en tilgodelapp fra Cubus pga  at det var noe jeg måtte bytte inn, den har ligget i lommeboken min i snart to år nå - jeg finner aldri noe å bruke den på!
Rent bortsett fra det tenker jeg fint lite på merket til klærne jeg kjøper, men jeg vil at det skal være god kvalitet.

Ullsokkene på Cubus er veldig gode, mer ull i de enn Ullvang sine. Slitesterke er de også =)

Har jeg aldri hørt om en gang! Lurer på hva de tror om meg da som nesten bare handler merketøy.

Utenom så elsker jeg fargene Lindex kjører, men har ikke vært der på lenge nå. På Name It så finner jeg noen bukser i blandt.

*Nyperose* skrev:

Chuma skrev:

Labambie skrev:
Nå handler jeg lite på Cubus fordi jeg synes klærne suger analkuler, men andre billigkjeder benytter jeg mer enn gjerne. MEN, jeg mener det skal være kvalitet på yttertøy og sko. Ikke noe press, men det er viktig for OSS. 

Enig, og nå lærte jeg samtidig et nytt uttrykk! :-) Jeg har en tilgodelapp fra Cubus pga  at det var noe jeg måtte bytte inn, den har ligget i lommeboken min i snart to år nå - jeg finner aldri noe å bruke den på!
Rent bortsett fra det tenker jeg fint lite på merket til klærne jeg kjøper, men jeg vil at det skal være god kvalitet.

Ullsokkene på Cubus er veldig gode, mer ull i de enn Ullvang sine. Slitesterke er de også =)

Flott, takk for tips! :-)

Hvis man har penger tytende ut ørene sine, så ser jeg ikke helt problemet i å kle ungen i burberry om man vil. Men hvis barn føler seg utenfor fordi de ikke har fancy nok klær, så er det på tide å revurdere skoleuniformer og slikt

Jeg synes det er helt sinnsykt!! Kjenner jeg blir provosert av det!

Jeg handler selv til jenta på hm, name it, cubus, sportsbutikker, lindex og kappahl. Jeg ser ikke noe problem med å ha bukser og gensre fra disse butikkene. I barnehagen blir klær slitt og sølt på så jeg bruker ikke en formue på de "dagligdagse" klærne.

Er det noe jeg legger mye penger i så er det godt yttertøy og ullklær da hun har hatt nyrebekkenbetennelse og kan være lettere utsatt.
Hun har mye ull fra nøstebarn. Dress fra reima. Ecco sko. Men det er fordi jeg er trygg på de klærne etter å ha jobbet i barnehage i noen år. Hun skal ikke fryse når hun går i en friluftsbarnehage.

Så lenge barna er tørre, varme, får puste og er glade, er alt såre vel...
Og til deg som mener det ikke er foreldrenes ansvar, men samfunnet forøvrig, der er jeg uenig. Det er foreldrenes ansvar hvorvidt barna skal bli revet med eller ei av påvirkningskanalene som omgir oss. Spesielt i den alderen

Det er helt sykt! Heldigvis merker vi ikke noe sånt her i barnehagen vår.. Det viktigste må være å ha på seg gode klær som ikke hindrer en aktiv hverdag. (f.eks trange og stive bukser) Jeg synes det er utrolig viktig med god kvalitet på uteklær og sko, at barna holder seg varme og tørre. Må gi gode ute-opplevelser ;o)

MalinDalin skrev:

Ripley skrev:
Men da kan vi kanskje bli enige om at vi skal gjøre e forandring da?

:P

Selv handler jeg det som er fint og praktisk og fornuftig til en overaktiv 2åring.  Og det blir som regel disse kjedebutikkene gitt,  og Polarn O. Pyret har masse fine basisklær som tåler mye ikke koster en månedslønn og som heller ikke har hverken katter eller biler eller monstre på seg.

Bodyer blir kjøpt på kappahl, strømpebukser på cubus, sokker på lindex, og gensre og overdeler på H&M,  og bukser (som gud er vanskelig å finne til en lang og smal toåring) blir som regel handlet på gutteavdelinga på H&M eller Polarn O. Pyret.   Kjoler, hello kitty og merkeklær som Reima og fancy utenlandske butikker blir arvet fra kusinene.   Og så finner man jo alltids et og annet som funker kryss av min oppsetning av vare og butikk.   Fake merkeklær kommer fra Tyrkia og min mor, og ett og annet fra billigsjappene der nede kommer vist og inn, det blir tatt noen bilder av ungen og klærne på til min mor, og så blir det pakket ned og sendt med første lass til Romania eller arvet videre til min stesøster.   Sukk og stønn,  jeg er slik at det meste kan lappes og sys igjen hvis det blir hull, men ikke søren om jeg skal sitte og sy på billige klær som suger gamle manneballer kjøpt i tyrkia, og som blir ødelagt på første vask.

Der man legger penger er vel forsåvidt uteklær. Og det går i reflex (bare barn), kavat og viking.  

Ulla ble forresten kjøpt på Spar Kjøp i år.  Og så er det et og annet fra reflex, pierre robert og janus.

Og pga disse billige drittklærne fra billikjedene her nede som jeg nekter å legge penger i blir jeg kalt for merkefrik, status søker og soss her nede. Ps! Neste gang mamman din er nedover så be henne ta en tur innom KANZ. Litt dyrere, men såååå fint og kvalitet som er helt RÅ!

Det skal videreformidles!    Gikk innom gjennomsida, og fant ut at det var en både i Antalya og i Izmir. (og fjørten andre steder som er vanskelig å komme seg til fra Manavgat/Side...)

Kan si at jeg er litt lei en haug med uformelige dresser lagd i første og beste ikke-så-veldig-flammesterke-syntetiske-stoffet....

Vi lager en sommerkjole, med lange ermer. Og prinsesse på.   Også humm, vi har ikke mer igjen av den grelle gule nervøse fløyelen som vi brukte på joggedress, vi bruker rosa badedraktstoff i steden for. 

hjelpe meg, det viktigste er komfortable klær, som holder de varme. jeg kjøper kvalitetsklær når det gjelder ull, ytterklær og slikt, og ellers, så aner jeg ikke hvilke merker det er, bare de kjennes gode ut. handler gjerne på ellos, h&m og slikt. komfort foran noe annet!

blessa skrev:
Har ikke lest/hørt saken. Men når dere sier at foreldre presser mote på små barn, så er jeg ikke helt enig! Det er butikkene og klesindustrien som presser denne moten på små barn. Du kan jo bare gå inn i en kjedebutikk og se på jenteklær f.eks. Du kommer til å finne MASSE Hello Kitty f.eks. 

Om barnet selv liker Hello Kitty, hvorfor skal det da være forbudt å kjøpe klær og ting med Hello Kitty på? Det er jo nesten bare det som selges. Hvorfor skal man bevisst styre unna Hello Kitty, når det er det barnet ønsker seg?

Ehm....
Det er jo ikke DET det er snakk om her.
Hello Kitty er ikke et "merke" i den forstand.
Hello Kitty finner du på H&M til en billig penge også!
Det handler om foreldre som bevisst kjøper dyre merker til barna sine som f.eks GAP, Jean Paul, Dior, Gucci, Puma +++

Helt tåpelig!

Hvis det skjer noe tull i blant ungene er det foreldre som er ansvarlige!

Driter i om det er merke eller ei, men hva de har som ungen trenger til rimelig pris!

Det viktigste er å kle ungen etter været!

Bizarre skrev:

blessa skrev:
Har ikke lest/hørt saken. Men når dere sier at foreldre presser mote på små barn, så er jeg ikke helt enig! Det er butikkene og klesindustrien som presser denne moten på små barn. Du kan jo bare gå inn i en kjedebutikk og se på jenteklær f.eks. Du kommer til å finne MASSE Hello Kitty f.eks. 

Om barnet selv liker Hello Kitty, hvorfor skal det da være forbudt å kjøpe klær og ting med Hello Kitty på? Det er jo nesten bare det som selges. Hvorfor skal man bevisst styre unna Hello Kitty, når det er det barnet ønsker seg?

Ehm....
Det er jo ikke DET det er snakk om her.
Hello Kitty er ikke et "merke" i den forstand.
Hello Kitty finner du på H&M til en billig penge også!
Det handler om foreldre som bevisst kjøper dyre merker til barna sine som f.eks GAP, Jean Paul, Dior, Gucci, Puma +++

Åja, da har jeg misforstått.

Jeg er svært lite merkebevisst når det kommer til vanlige klær. Blir overlykkelig over arveklær, da jeg synes det er flott med "resirkulering" mtp miljøet og vårt overflodssamfunn.
Handler stort sett på Lindex, Kappahl osv. Tenker praktisk når jeg kler barna - mykt og bevegelig.
Ytterklær og sko skal være av god kvalitet - blir som regel Reima og Ecco etc. Men har også kjøpt billig dress, når de har kommet best ut i test.

Selvsagt er det foreldrene som er med å skaper dette presset, med merkeklær og utseendet generelt.

Handler sjelden på Cubus, men det er fordi at her vi bor er det lite utvalg av gutteklær på Cubus så da blir det heller til at jeg handler alle klærne andre steder, for å slippe å innom ti butikker, men handler på hm, kappahl og lindex og slikt, vil at klærne skal være fine, trenger ikke være dyre med populære merker

Seriøst?
JEG skal iallefall ikke gi etter for det tåpelige opplegget der.
Patetiske folk er alt jeg har å si.
Kjenner jeg blir veldig provosert over så overfladisk tankegang.

Back
Topp