Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for utfyllende svar. Her var jeg innlagt forrige uke med nyrestein så er oppfølgingstime for å se om alt er ute. Vil tro jeg kan slippe unnaSniker.
Det kommer helt an på årsaken til at du skal ta en CT. Har du symptomer som kan tilsi en alvorlig sykdom, der man kan stille/avkrefte en eventuell diagnose ved hjelp av CT, velger de som regel å utføre, på tross av svangerskap. Kan en eventuell diagnose stilles ved hjelp av andre metoder, velger de som regel å ikke utføre en CT. Det er på tross av forsiktighetsregler svært liten risiko for fosterskader forbundet med CT.
I enkelte tilfeller kan MR være et alternativ til CT, dette medfører ingen stråling (magnetresonans), og heller ingen risiko for fosteret.
Jeg har en nær slektning som jobber med dette, og temaet var oppe i mitt forrige svangerskap, da jeg hadde time til CT. Hos meg valgte de å utføre en ultralyd i stedet, noe som ga et _nesten_ like godt svar på hva det var som (ikke) feilte meg.