CT av hode.. trenger svar!!!

Hyssamaia!

Gift med forumet
dere som har tatt ct av hode/ansiktet eller i mitt tilfelle bihulene[8D]
måtte dere langt inn i den saken? bare overkroppen som må være avkledd? (kan vel ha på bh?[8D])
fikk time idag kl 14 til ct, lenge siden sist, så husker ikke[:D]

jeg har, måtte ta av bhen ja [8|] flaut siden jeg hadde en hvit t-skjorte på meg og pappa var med.

mener å huske du måtte helt inn i den skumle greia ja.

ORIGINAL: EmmaT

jeg har, måtte ta av bhen ja [8|] flaut siden jeg hadde en hvit t-skjorte på meg og pappa var med.

mener å huske du måtte helt inn i den skumle greia ja.

og der gruer jeg meg ennå mer ja[8D]

noen fler?

Du må ikke langt inn ( kun til skuldrene ) .. Du må ikke kle av deg på overkroppen.. Bare unngå å ha på genser med metall i ..

snakka med veninna mi som er (snart) radiograf[8D] måtte ta av alt på overkroppen og bare inn med huet[:D] eller inn til skuldrene liksom.. jaja.. det går sikkert supert.. har heldigvis ikke klaustrofobi[X(]

så hvorfor grue seg:) håper du møter han der kule fra sykehuset på tv3 hehehe! skikkeig kul fyr[:D]

ORIGINAL: Hyssamaia!

snakka med veninna mi som er (snart) radiograf[8D] måtte ta av alt på overkroppen og bare inn med huet[:D] eller inn til skuldrene liksom.. jaja.. det går sikkert supert.. har heldigvis ikke klaustrofobi[X(]

Jeg har aldri tatt av meg alt på overkroppen for at jeg skulle til CT av hodet.. Hvorfor det ? Har ikke kledd av meg på overkroppen selv om jeg skulle til CT av lunger/mage..

Hei
ser ut som nån blande mr og ct her. når man skal ta ct så kan man ikkje ha metall over den kroppsdelan an ska ta bilde av. i ditt tilfelle hodet, så du kan ikkje ha på dæ brilla, øredobba eller hårstrikk/hårspenne. På ct så e d ikkje en sånn lang tunnel som mr, den på ct e kanskje en fjerdedel så stor. så du ska bare slappe av, du kommer uansett ikkje langt inn i den, før du e ute. Selve undersøkelsen tar max 5 min. så trur d der ska gå kjempe fint. Det e på mr man ikkje kan ha nokka som helst metall på sæ, og d e en lang tunnel. hilsen en radiograf...:)

ORIGINAL: Nemi73

ORIGINAL: Hyssamaia!

Jeg har aldri tatt av meg alt på overkroppen for at jeg skulle til CT av hodet.. Hvorfor det ? Har ikke kledd av meg på overkroppen selv om jeg skulle til CT av lunger/mage..

pga metall.. må ta av alt av smykker å slikt. og sikkert pga spilen i bh'n[;)] 

Lykkeligmamman: skal ikke på ahus[8D] skal på frogner i oslo[;)]

Back
Topp