Cruise

carinasverden

Forumet er livet
Jeg og Henrik har planer om å ta en ferie i vinter siden han bare har hatt en uke skikkelig fri i sommer...
Vi lurer litt på om cruise kunne vært noe siden vi har jo med Andrea og på en båt har man jo mulighet til å gå inn hvis det blir veldig varmt og det virker veldig avslappende. Dessuten synes vi det virker spennende siden vi aldri har vært på cruise før[8D]

Men både jeg og Henrik vet veldig lite om Cruise, er det noen her som har vært på cruise noen gang? Hvordan er det? Bor man på båten og så på et hotell dit man drar eller bor man på båten hele tiden? Har man flere dager på destinasjonsstedet så man kan oppleve det også? Er det fint å dra på cruise? vil gjerne ha tanker og erfaringer fra dere[:)]

Vi var på mini-cruise fra oslo til amsterdam for 2 år siden.. FANTASTISK liv må jeg si! :) Vi bodde kun på båten da, og hadde en dag i Amsterdam.. Det var MYE bølger, men det merket vi ingenting til ombord.. Faktisk så var det mer liv i en vanlig ferje på en flott dag her hjemme.
Når det gjelder middagen, så var det noen dager casual-bekledning, en dag pent og en dag galla..
Jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å reise på cruise igjen.. :)

Store cuise skip pleier å seile fra havn til havn, der du får noen timer inne i byen, evt. dag. Noen cruise må man ta fly til først, kommer an på hvor dere vil? Prøv google, der finner du svar på alt! [:)]

Lurer jeg også på! Vi har også planer om Cruise til vinteren, rundt februar :D

Jeg har ikke vært på det.. Men svigers reiser på det hvert år..
Å det er nok ingen ferie for meg, jeg syns det høres stressende ut..

Nå har de pleid å reise på sånn cruise i karibien og er borte i 2 eller 3 uker. Da er de ett par netter på ett hotell, så noen netter på båten igjen, for så enda ett sted osv osv..

Men er man glad i å ha alt planlagt liksom, så er det sikkert kjempe fint.. [:)]

Vi var på cruice i karibien på bryllupsreise forrige sommer FANTASTISK ferie!! Vi var på 7 dagers cruise med 4 destinasjoner, da var vi i havn hele dagen  2 dager var vi bare på båten. -fantastisk mat, opplevelser og ikke minst morsomme show på kvelden på båten:) vi skal på cruise igjen!!

Cruise anbefales. Er ikke noe stressende for man har jo samme lugar hele tiden selvom man legger til i forskjellige havner. For oss var det en perfekt ferieform og vi skal definitivt på cruise iogjen (men da må det jo bli snart eller om noen år, for ser ikke for meg at det er såååå kult med en ettåring som plutselig stikker fra deg f.eks)

Vi var på 14 dagers cruise i middelhavet i fjor på denne tiden, det var bryllupsreisen vår så gutten vår var igjen hjemme med besteforeldrene. Det er den beste ferien jeg noengang har vært på, så mange opplevelser på så kort tid[:D]
Meeeen, jeg ville ikke ha reist på cruise med små barn. Tror man blir veldig fastlåst da, enten må man legge de på lugaren og sitte der hele kveldene eller så må man ta de med rundt på skipet. På et cruiseskip røykes det på de fleste utesteder og barer, det er høy musikk på mange av stedene og jeg husker at jeg var veldig glad for at gutten vår var igjen hjemme både for hans del og våre del. De som hadde med seg små barn (mange spanjoler) hadde de med i barene osv, de satt i barnevogna eller krabbet rundt på gulvet blandt røykstank og fulle mennesker[:'(][:'(]
Man er jo stort sett i en ny havn hver dag, ca 12 timer på hver plass, noen steder kan man velge å gå tilbake til skipet og så gå ut igjen litt senere men i de fleste havner blir man fraktet med buss eller båt slik at man ikke har så enkel tilgan til skipet og lugaren. ser for meg at det kan bli litt hektisk med en liten en i varmen når man ikke har noen mulighet til å gå inn hvis det blir for varmt. Man er ganske lite på båten på dagtid under et cruise, jeg ville ikke valgt en sånn ferie hvis jeg alikevel bare skulle være ombord på båten - cruise er jo en unik mulighet til å oppleve vanvittig mye på kort tid. Derfor kan det nok være en litt krevende ferie med små barn [:)]
Vi skal definitivt reise på cruise igjen men da skal barna være mye større enn de er nå, type 8-9 år og oppover[:)]

ORIGINAL: **spire_nr2**

Vi var på 14 dagers cruise i middelhavet i fjor på denne tiden, det var bryllupsreisen vår så gutten vår var igjen hjemme med besteforeldrene. Det er den beste ferien jeg noengang har vært på, så mange opplevelser på så kort tid[:D]
Meeeen, jeg ville ikke ha reist på cruise med små barn. Tror man blir veldig fastlåst da, enten må man legge de på lugaren og sitte der hele kveldene eller så må man ta de med rundt på skipet. På et cruiseskip røykes det på de fleste utesteder og barer, det er høy musikk på mange av stedene og jeg husker at jeg var veldig glad for at gutten vår var igjen hjemme både for hans del og våre del. De som hadde med seg små barn (mange spanjoler) hadde de med i barene osv, de satt i barnevogna eller krabbet rundt på gulvet blandt røykstank og fulle mennesker[:'(][:'(]
Man er jo stort sett i en ny havn hver dag, ca 12 timer på hver plass, noen steder kan man velge å gå tilbake til skipet og så gå ut igjen litt senere men i de fleste havner blir man fraktet med buss eller båt slik at man ikke har så enkel tilgan til skipet og lugaren. ser for meg at det kan bli litt hektisk med en liten en i varmen når man ikke har noen mulighet til å gå inn hvis det blir for varmt. Man er ganske lite på båten på dagtid under et cruise, jeg ville ikke valgt en sånn ferie hvis jeg alikevel bare skulle være ombord på båten - cruise er jo en unik mulighet til å oppleve vanvittig mye på kort tid. Derfor kan det nok være en litt krevende ferie med små barn [:)]
Vi skal definitivt reise på cruise igjen men da skal barna være mye større enn de er nå, type 8-9 år og oppover[:)]

Var litt det jeg mente i innlegget mitt, ser for meg at det lett kan bli en stressende ferie med små barn.. [:)]

Skjønner hva du mener. Personlig ville jeg valgt utvendig lugar med balkong så man kan kose seg der etter at barna har lagt seg. Vi hadde tilgang til båten hele dagen. Kun ett sted la den ikke til havn (santorini), men da hadde vi båtskyssel. Og til de store havnene kan man jo ta taxi om busstidene ikke passer.

ORIGINAL: Jamp

Skjønner hva du mener. Personlig ville jeg valgt utvendig lugar med balkong så man kan kose seg der etter at barna har lagt seg. Vi hadde tilgang til båten hele dagen. Kun ett sted la den ikke til havn (santorini), men da hadde vi båtskyssel. Og til de store havnene kan man jo ta taxi om busstidene ikke passer.

Vi hadde også lugar med balkong, men det kan jo bli litt kjedelig å sitte der hver kveld hele ferien [;)] Ja Santorini og Cannes var det båtskyss, men gadd ikke ta båten tilbake etter at vi hadde gått inn på skipet igjen [:)] I Roma var det 6 mil i buss inn til byen og i Pompeii var det en times togtur om jeg ikke husker feil[:)]

Men det er jo hva man gjør det til selvfølgelig, for noen familier passer en sånn type ferie men for andre ikke. Jeg foretrekker en mer "stasjonær" ferie når barna er så små, skal jeg bruke masse penger på cruise så vil jeg få max ut av ferien [:D]

ORIGINAL: Chisme

har hatt lyst, men lysta forsvant litt da jeg ikke er gammel nok og vi da altså MÅ ha me noen som er minst 18år eldre, eller foreldrene... (er 23 eller 25 års grense)

Så dvs at jeg dessverre må knuse den drømmen hos deg også...[:'(] Vi er ikke gamle nok... Eller så kan du jo få me deg noen da[:)] Gleder meg t januar da jeg blir 23, da skal vi på tur!! [:D]

På RCCL er aldersgrensen 21 år[;)]

Back
Topp