Crp

ORIGINAL: *MaRgArItA*

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: Dollface

oki...snuppa hadde crp på 36 i natt, hun har falsk krupp. Ville dere dratt å tatt nye prøver i morra om feberen fortsetter å være høy?

falsk krupp er en virusinfeksjon og man kan ikke "få noe for det"..
det som hjelper er å ta barnet opp, ut i kald luft.. dette åpner luftveiene og demper hevelsen slik at det er lettere å puste..
Gi nesespray om hun er tett i nesa..

Blir hun veldig tungpustet og tiltakene over ikke fungerer bør du kontakte lege..

Ja, han sa dette. men han sa også før prøven ble tatt, at blodprøven ville være fin...altså jeg forstod han som at crp er normalt fin ved falsk krupp...

Teit forklart men[8D]
det stemmer vnaligvis har en ikke forhøyet crp ved falsk krupp

Så hvorfor er crp litt forhøyet da? Irriterer meg at legen dro før svaret kom...
enten så har ho et viruse eller bakterie som herjer i kroppen

så da er det lurt å ta nye prøver i morra for å se om den har steget?
hvis formen ikke er noe bedre i morgen hadde jeg nok bedt om en ny prøve hos legen

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

oki...snuppa hadde crp på 36 i natt, hun har falsk krupp. Ville dere dratt å tatt nye prøver i morra om feberen fortsetter å være høy?

det som hjelper er å ta barnet opp, ut i kald luft.. dette åpner luftveiene og demper hevelsen slik at det er lettere å puste..

Blir hun veldig tungpustet og tiltakene over ikke fungerer bør du kontakte lege..

Ja, han sa dette. men han sa også før prøven ble tatt, at blodprøven ville være fin...altså jeg forstod han som at crp er normalt fin ved falsk krupp...

Teit forklart men[8D]

Så hvorfor er crp litt forhøyet da? Irriterer meg at legen dro før svaret kom...

Altså du ville mest trolig ikke fått noe for det enda, men han hadde nok bedt dere sjekke det ved vedvarende dårlig form..

Oki, blir så utålmodig når jeg ser hvor dårlig form hun er...[;)]

Hvor lenge har hun vært syk?? Begynte feberen i går eller har det vart noen dager?? Altså dersom det begynte i går så ville jeg sjekket crp`n om ikke feberen går vekk. For man kan fint ha falsk krupp med en crp under 8..

Hun våknet i går med feber. Men den har blitt høyere i dag, og legen sa også at man som regel har fin allmenntilstand med falsk krupp, om dagen alle fall..

Ved fortsatt feber og nedsatt allmenntilstand så ville jeg sjekket det i morgen..

gi henne febernedsettende, masse vann, sørg for at hun ikke er for varm med dyner og tepper og tøy, men hun skal heller ikke fryse.. hev hodeenden på senga, og om hun får hosteanfall pakker du henne inn i ei dyne og tar henne med ut på trappa..

Teit forklart men[8D]

Altså du ville mest trolig ikke fått noe for det enda, men han hadde nok bedt dere sjekke det ved vedvarende dårlig form..

Oki, blir så utålmodig når jeg ser hvor dårlig form hun er...[;)]

Men altså, hvis du opplever at hun er i skikkelig dårlig form og har høy feber så hadde jeg reist til legevakten i kveld jeg..

ORIGINAL: |Teposen|

wow.... sist jeg var syk hadde jeg langt over 200 sa legen...

må jo vært nærmest død jeg da? hva er normalt egentlig?

Under 10[:)]

Back
Topp