Crl på ul i uke 6+ (TW)

Hermine84

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Mailykken 2025
Jeg er bare så redd og frustrert…
Har en sa/kjemisk og en MA bak meg og dette er pga mange ting siste forsøk så kan ikke trøste meg med å prøve igjen om det går galt.
Ble gravid og skal være 7+2 i dag.
(Ca sa Siste mens er 5 august men appene sier litt ulikt) El tester og temper så veldig lite sannsynlig for senere el og pos test 10 dpo.

Jeg var på ul 6+5 og hjertet slo fint med 128 bmp og hun sa alt så fint ut. Men måler bare 4 mm. Etter jeg har vært der ser jeg at dette er ett alt for lite mål i følge tabeller osv… jeg har prøvd å ringe tilbake dit jeg var for å spørre hva hun tenker men de hadde ikke tid før tidligst i morgen…

Jeg vet ikke hva jeg vil med det her men jeg bare er så himla redd … :(
 
Jeg er bare så redd og frustrert…
Har en sa/kjemisk og en MA bak meg og dette er pga mange ting siste forsøk så kan ikke trøste meg med å prøve igjen om det går galt.
Ble gravid og skal være 7+2 i dag.
(Ca sa Siste mens er 5 august men appene sier litt ulikt) El tester og temper så veldig lite sannsynlig for senere el og pos test 10 dpo.

Jeg var på ul 6+5 og hjertet slo fint med 128 bmp og hun sa alt så fint ut. Men måler bare 4 mm. Etter jeg har vært der ser jeg at dette er ett alt for lite mål i følge tabeller osv… jeg har prøvd å ringe tilbake dit jeg var for å spørre hva hun tenker men de hadde ikke tid før tidligst i morgen…

Jeg vet ikke hva jeg vil med det her men jeg bare er så himla redd … :(

Husker fra min graviditet at målet var 2,54 da jeg var 5+5, så jeg syns ikke 4mm høres så lite ut..? I følge de gravidappene (preglife og preggers) så var alltid tallet mitt mye lavere enn det sto i appen fra uke til uke. Hun var litt mindre enn gjennomsnittet da hun kom ut, men vokste jevnt og trutt gjennom hele svangerskapet (og etterpå). Virker som det er litt ulike måter å måle på og ulike referansepunkt..? Ville absolutt ikke bekymret meg hvis gyn sa det så fint ut. :Heartred

Du kan jo ta en ny ul om et par uker, så får du se fremgangen?
 
Jeg har ingen svar, men har tenkt på deg flere ganger siden sist ikm-gruppe, og håper håper håper virkelig spiren sitter hele veien til termin :Heartred
 
Husker fra min graviditet at målet var 2,54 da jeg var 5+5, så jeg syns ikke 4mm høres så lite ut..? I følge de gravidappene (preglife og preggers) så var alltid tallet mitt mye lavere enn det sto i appen fra uke til uke. Hun var litt mindre enn gjennomsnittet da hun kom ut, men vokste jevnt og trutt gjennom hele svangerskapet (og etterpå). Virker som det er litt ulike måter å måle på og ulike referansepunkt..? Ville absolutt ikke bekymret meg hvis gyn sa det så fint ut. :Heartred

Du kan jo ta en ny ul om et par uker, så får du se fremgangen?
Godt å høre noen sånne historier også at det kan gå bra selv om det er lavere enn hva appene sier ❤️ jeg har nok bare gått ned i en litt mørk dal i negativitet og redd for alt hele tiden.. ja jeg har bestilt på fredag allerede så må bare holde ut disse dagene her. Takk for at du tok deg tid å svare ❤️
 
Ser flere plasser at det står 4-8 mm i uke 6-7. Så vil tro at det er normalt siden gynekologen sa alt såg fint ut
 

Vedlegg

  • IMG_5507.png
    IMG_5507.png
    223,4 KB · Visninger: 32
CRL kan i starten avvike med opp til 5 dager ift utviklingen, uten at noe er galt..

Da jeg var 6+4, målte hele greia 2mm, som var "tilsvarende 6+2" ifg journal. Den ungen blir tre år om noen uker. :)
4mm er bra, og vel så det, til 6+5.
 
6+2 dette svangerskapet sa gynekologen at han trodde fosteret var 2-3 mm. Hjertet slo godt, men han sa størrelsen var litt for liten så jeg var kanskje opptil en uke kortere på vei. Han sa også at det var veldig vanskelig å få nøyaktige mål så tidlig. Jeg var tilbake på ny UL da jeg var 8+2, da var plutselig fosteret noen dager større enn forventet.

Jeg er veldig spent på neste UL, er 10+6 i dag og er veldig bekymret og nervøs. Og det er vondt å gå slik. Så prøv å ikke bekymre deg ❤️
 
Ja, det er litt lite, men det er veldig vanskelig å få gode mål så tidlig. Frekvensen stemmer med din antatte alder, og det er den sterkeste prediktoren for om det går bra, så kan hende det bare var en feilmåling av størrelsen :happy:
 
Aner ingenting om str er for liten eller ikke, men forstår bekymringen og håper alt går fint. :hug003
 
Ser flere plasser at det står 4-8 mm i uke 6-7. Så vil tro at det er normalt siden gynekologen sa alt såg fint ut
Ja har sett det står det noen steder, også står andre steder det burde være mer så det er litt ulike tabeller rundt om. Får håpe det betyr at det kan variere veldig ❤️
 
CRL kan i starten avvike med opp til 5 dager ift utviklingen, uten at noe er galt..

Da jeg var 6+4, målte hele greia 2mm, som var "tilsvarende 6+2" ifg journal. Den ungen blir tre år om noen uker. :)
4mm er bra, og vel så det, til 6+5.
Takk ❤️ Ja jeg ser noen får sånne beskjeder og noen får beskjed om at det er lite på 7 mm på 6+2 så det er jo til å bli ganske forvirret av hele greia. Får håpe det betyr at det er store variasjoner ❤️
 
6+2 dette svangerskapet sa gynekologen at han trodde fosteret var 2-3 mm. Hjertet slo godt, men han sa størrelsen var litt for liten så jeg var kanskje opptil en uke kortere på vei. Han sa også at det var veldig vanskelig å få nøyaktige mål så tidlig. Jeg var tilbake på ny UL da jeg var 8+2, da var plutselig fosteret noen dager større enn forventet.

Jeg er veldig spent på neste UL, er 10+6 i dag og er veldig bekymret og nervøs. Og det er vondt å gå slik. Så prøv å ikke bekymre deg ❤️
takk for svar ❤️ Godt å høre det kan plutselig være større også, det er bra !
Ja det er veldig vondt å gå sånn å være nervøs.. helt pyton! Når skal du neste gang? ❤️
 
Ja, det er litt lite, men det er veldig vanskelig å få gode mål så tidlig. Frekvensen stemmer med din antatte alder, og det er den sterkeste prediktoren for om det går bra, så kan hende det bare var en feilmåling av størrelsen :happy:
Ja er veldig glad for at hjertet slår fint og at det stemmer ❤️ men sukk jeg er så spent….!
 
Er når man finner sånne tabeller (denne fra helse Bergen) at man blir stressa :( Men prøver å tenke positivt og at det er vanskelig å måle tidlig ❤️ Tusen takk for alle som har svart ❤️
IMG_4611.png
 
Er når man finner sånne tabeller (denne fra helse Bergen) at man blir stressa :( Men prøver å tenke positivt og at det er vanskelig å måle tidlig ❤️ Tusen takk for alle som har svart ❤️Vis vedlegget 444783
Dette var en rar tabell?
Jeg var på ultralyd uke 7+6, da ble den målt til 9,5 mm og den har vokst helt fint hele veien. I følge den tabellen var den jo tilsvarende uke 6? Eller er det jeg som misforstår?

Forstår i alle fall godt at du er både forvirret og nervøs.

IMG_7719.jpeg
 
Det finnes forskjellige tabeller å måle ut fra. Var på privat UL da jeg var gravid i sommer, og der målte de annerledes enn hva de gjorde på sykehuset.
Ble forøvrig satt tilbake en hel uke da jeg var 7+1, og da vi var tilbake når jeg skulle vært 8+2 så var fosteret så stort som det skulle være. Så om det var feilmåling i uke 7, eller om fosteret vokste tilsvarende to uker på en uke er ikke godt å si.

Masse lykke til, krysser fingrene for deg :love7 :smiley-angelic001
 
Dette var en rar tabell?
Jeg var på ultralyd uke 7+6, da ble den målt til 9,5 mm og den har vokst helt fint hele veien. I følge den tabellen var den jo tilsvarende uke 6? Eller er det jeg som misforstår?

Forstår i alle fall godt at du er både forvirret og nervøs.

Vis vedlegget 444805
Ja det er virkelig til å bli veldig forvirret av! men fikk heldigvis en fin melding fra jordmor som jeg skal til på fredag på ul igjen og hun driver bare med dette, og hun sa at vekst så tidlig var veldig varierende. Og hun sa også at målinger og tabeller de først ukene er veldig unøyaktige så jeg skulle ikke vektlegge dette. Hun sa at form og str på plommesekk og hjertefrekvens var mye viktigere ❤️ så det hjalp litt på ❤️ i grunn unødvendig og merkelig at sånne tabeller ligger tilgjengelig om de er så upålitelig…
 
Skal ikke før 10.oktober. Føles som en evighet
Ja dagene snegler seg virkelig avgårde når man går sånn å venter på noe så viktig! ❤️
Du har heldigvis hatt en fin en i uke 9 og det er jo en veldig god kneik å komme over ! ❤️

Jeg har ul 9 okt hvor jeg da forhåpentlivis er 9+1/0 og det er den jeg gruer meg mest til mtp forrige MA så jeg holder på å bli helt sprø… lyst å bare legge meg å sove frem til det i grunn :p
 
Back
Topp