Crinone

Februar?

Forumet er livet
Lurer på om noen har brukt Crinone her jeg. Trenger noen svar.....
Skal man ta det etter man tester positvt også (hvis man tester positivt da) eller skal man slutte da? Noen som vet?

Det er jeg usikker på,for jeg fikk bare nok Crione til den dagen jeg skulle ta test mener jeg..
Sikkert noen andre kloke snupper som vet her inne[:)]

ved fryseforsøk så skal man bruke det tom 12 svskuke.Det fikk jeg beskjed om hvertfall[:)][:)]

det var sånn jeg forstod det, for jeg fikk resept på hele 4x15 "sprøyter", men da må jeg sikkert få flere hvis jeg tester positivt. er det noen som dere vet om har testet positivt på det?

Jeg fikk flere resepter den dagen de satte inn egget,men ellers så går d jo ann bare å ringe å be om d[:)]

Legen mente vi skulle prøve i tre måneder før vi begynte med prøverørs. Hadde vært så greit om vi hadde klart dette da!

Ja jeg skjønte hva du mente. Men siden vi ikke har kommet i gang med prøverørs så er det sikkert best å ringe legen alliekvel for å høre hva han mener.

Jeg har kun brukt Crinonen på fersk forsøk og da har jeg brukt de i 15 dager tilsammen. Altså til rugedag 12, for jeg begynte jo med de før innsetting. [;)]

Jeg skal ikke sette inn noe egg. Jeg produserer antageligvis ikke nok progesteron. Luteal fasen min er så kort så derfor vil legen gi meg det. Han sa at jeg skulle ta det og hvis testen var negativ skulle jeg bare slutte og var det positiv så..... husker bare ikke hva han sa. Må bare ringe på mandag jeg asså[8|]

Signerer Nesing her, er ikke så mye mer å tilføye[;)]

ORIGINAL: Nesing

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg skal ikke sette inn noe egg. Jeg produserer antageligvis ikke nok progesteron. Luteal fasen min er så kort så derfor vil legen gi meg det. Han sa at jeg skulle ta det og hvis testen var negativ skulle jeg bare slutte og var det positiv så..... husker bare ikke hva han sa. Må bare ringe på mandag jeg asså[8|]

Akkurat det er jo det enkleste å finne ut av da, ved hjelp av en blodprøve. Regner med at den er tatt ettersom dere skal henvises til IVF-behandling. Enten har du progesteronsvikt eller så har du det ikke. Vil tippe du kun skal bruke Crinone frem til du evt tester pos. Det er selvsagt noe annet DERSOM du har fått påvist progesteronsvikt (jeg har det og måtte derfor bruke doble doser Crinone til og med uke 12 av svangerskapet, da trappet jeg ned og sluttet helt halvannen uke etterpå). Er litt annerledes når man er igang med ass.befruktning, for da har man gjerne svar på alle blodprøver samt at man da har et regime man følger. Ved ferskforsøk er det vanligst å avsluttet bruken av Crione etter pos test, ved fryseforsøk må man fortsette også etter pos test. Men igjen, hos noen har man funnet lave progesteronverdier som gjør at man anbefaler videre bruk utover pos test (men det trenger ikke bety at man har for lite progesteron, men kun at verdiene er litt lave), noen har mistet spire flere ganger og man forsøker derfor progesteronstøtte lenger for å øke sjansen for et vellykket utfall og hos andre igjen vil legen bare gjøre et forsøk med denne støtten selv om det ikke er påvist mangel. Ved "normal" prøving er det nok vanlig at man avslutter når testen er positiv, men det er mulig legen vil du skal fortsette en liten stund til for å være sikker.

Lykke til med prøvingen! Håper dere lykkes og slipper å gjennomgå videre behandling! [:)][:)]

takk for godt svar. Ble veldig usikker. Greit å vite hva jeg kan ha å forholde meg til. skal snakke med legen på mandag. Fikk liksom ikke nok oppfølging akkurat der, eller så var jeg rett og slett bare "borte" da han ga meg svar. Det er så mange tanker som går gjennom en når en sitter der. Hadde masse spørsmål som jeg kom med, men husker egentlig ikke svarene til de. Synes sambo ikke husker heller[:'(]

Back
Topp