Crinone VS. Progestan

Gjørdis

Glad i forumet
Hva er deres erfaringer med Crinone og/eller Progestan?

Jeg har hatt Crinone en gang(forsøk nr. 2), ellers har jeg gått på Progestan.
Crinone er jo så mye enklere å bruke enn Progestan, siden man ikke trenger å ligge 20-30 min. etterpå.
Men jeg lurer på om det er noen forskjell på disse to medisinene, og hva er deres erfaringer med de?

Grunnen til at jeg spør,er at JM lurte på hvilke Progesterontilskudd jeg ønsket å bruke. De hadde satt meg opp på dobbel dose Crinone, men da jeg fortalte at da jeg ble gravid i fjor da jeg gikk på Progestan, så ble ho usikker, om jeg kansje heller skulle gått på Progestan(nå må det sies at jeg ikke fullførte svangerskapet, men mistet i uke 10-11)

Så hun sa at dersom jeg heller ville gå på Progestan i stedet for Crinone, så skulle jeg få det. Men jeg er redd for å velge feil, men det er vel de samme virkestoffene i begge?

Hmm.. Kan dessverre ikke hjelpe deg. Jeg har kun gått på Crinone. Har hatt opplevd begge deler.
[:)]

jegh ar gått på crinone ved alle mine forsøk og jeg fikk ikke noe alternativ. Har gått på progestan ved alle mine fryseforsøk og sysn det er grusomt. De sier at progestan er sterkere enn crinone og brukes derfor til fryse egg siden de er litt mer utsatt. På det siste forsøket mitt nå fikk jeg en alergisk reaksjon på crinone, fikk elveblest så det blir spennende og se hva jeg får neste gang da.

Eg synst crinonen var meir grisete å bruka då den kom ut igjen som store klumpar[&:] Men progestanen er betraktelig mykje sterkare. Den vart eg litt dårlig av. Eg låg ikkje halvtime etter at eg tok progestan, og det kom mindre ut igjen av den enn crinonen. Eg skal ta mitt neste forsøk i Dk no og klinikken der sa at dei kun brukte crinone til alle sine pasientar. Var ikkje nødvendig med noko sterkare hormonstøtte i følge dei. Eg har prøvd crinone, progestan og cyklogest. Sistnevnte blei eg heilt satt ut. Var omtrent sengeliggandes heile den rugeperioden då eg gjekk på den. Den er sterkare enn progestanen igjen og.  

Begge er vel ok... MEN: Får bivirkninger av begge to da. Jeg syns at Progesan er enklere å sette,"uten å klype seg der nede". Hahahaha. Det var faktisk et problem for meg.

jeg går på progestan nå, synes ikke det er noe problem!
merker jo bivirkninger, men ikke mer enn at det er levelig [;)]

og jeg ligger aldri etter at jeg tar de, legen sa til meg at det ikke var behøvelig!
så jeg går på do, putter de oppi og lever som normalt etterpå [8D][8D][8D]

OG JEG ER GRAVID [8D][;)][:D] så det funker det [;)]

ORIGINAL: småsmurf

Merkelig det der, når jeg gikk på progestan, så fikk jeg ømme pupper og sånt, men ikke på crinonen og heller ikke cyclogesten, selv om den liksom er sterkerer.. Akkurat som jeg blir immun.. Andre som og har hatt det sånn?

Eg har bare prøvd progestan, og opplevde som du litt ømme bryster men that was that![:)]

Back
Topp