Crinone og soppinfeksjon

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Her har jeg fått en mega soppinfeksjon av crinonenFikk ikke sopp i forrige svangerskap av crinonen, men nå er jeg hoven og klør og svir. Iflg lege på nett og jordmødre sier de at det er ok å bruke canesten, men på pakningsvedlegget til canesten frarådes det bruk i første trimester! Andre med sopp? Hva gjør dere? Skal på ul på fredag, da er jeg 9 uker og skal høre med gyn. Blir sprø mildt sagt av all kløen konstant

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde sopp for ikke lenge siden og jeg kjøpte meg salve og tablett. Satte inn tablettene med fingrene, ikke med den som følger med så brukte jeg salve i 2 uker som forklart på pakningen. Man skal ikke bruke den innførings greia når man er gravid. Det gikk kjempefint og jeg ble kvitt det :-)

Om du ikke vil bruke det så smør deg med yoghurt naturell :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg smører meg inn med yoghurt naturell flere ganger til dagen, men det hjelper ikke. Nå er jeg nesten lilla med mange rød prikker som klør som bare det. Må ringe lege i morgen og høre hva de anbefaler.

Ble du anbefalt canesten av lege eller apotek, og hvor langt er du på vei?

Du kan bruke canesten om jordmor eller lege sier det. Produsentene helgarderer med å skrive at man ikke skal brue det i pakningsvedlegget, men leger og jordmødre har andre steder å sjekke om virkestoffene i medisinen er skadelig. Jeg har undersøkt i forhold til kvalmedempende tabletter sammen med min jordmor.

Yoghurt tar ikke livet av suppen men kan i noen tilfeller lindre.
Jeg snakket med de på Apoteket den dagen jeg kjøpte det og sa at jeg var 1 mnd på vei og da sa de at det gikk bra hvis jeg ikke brukte den innføringspennen til tabletten og brukte salven som beskrevet. Nevnte det når jeg var til legen når jeg var 5+3 og han sa at det gikk helt fint :-)

Trodde canesten var greit bare at man ikke skal bruke den pinnen som følger med...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

canesten er helt greit :) spm sagt tidligere så skal du bare ikke bruke den innføringspinnen:)

Back
Topp