Cravings/Svangerskapsdilla

Sjokolademelk er det nye for tiden. Greier stort sett og holde meg unna. Men har hatt dilla på så mye den siste tiden. Ikke noe pluss og jobbe i matvarebutikk og, får lyst på mye ting gjennom hele arbeidsdagen ;)

Det varierer! For det meste forskjellig frukt, men akkurat NÅ har jeg lyst på noe salt!

Jaa! Favorittkjeksene mine, superenkle og lage og smaker som oldemor selv skulle bakt de!

170 gram hvetemel
150 g smør/margarin
45 g kokesjokolade (valgfritt)
50 g hasselnøtter (selv bruker jeg valnøtter)
100g melis

Finhakk sjokolade og nøtter
Smuldre smøret i melet, bland i alt og rør sammen til deig.
Trill deigen som ei pølse og sett i kjøleskapet i ca 30 min. Skjær deigen i tynne skiver og legg på bakepapir
Stek i ovnen på 180-200 grader i ca 10-15 min :)
Avkjøl på rist og oppbevares i tett boks! :)

Holder til ca 50 stk :)

Wee! Tusen takk skal prøve å lage de! Spennende! Så enkel oppskrift også! Herlig, gleder meg til å prøve:):)

Joda, jeg spiser mye jordbær!!! Men savner kombinasjonen jordbær/champis på en sen sommerkveld på terrassen!
Skjønner! :) Syntes det var litt rart om jordbær var ille hehe. Har proppa i meg veeeldig mange jordbær den siste tiden :D Men champisen klarer jeg meg veldig godt uten!:)

Siste ukene har det vært sjokolade. Jeg er glad i sjokolade til vanlig men nå MÅ jeg ha! Håper det gir seg snart. Klarer ikke å si nei til meg selv:p

Appelsinjuice :) Dårlig med tanke på at jeg har diabetes :( Så her går det i insulin og appelsinjuice... hehe
Sist svangerskap var det jordbær, hadde til en hver tid to korger i kjøleskapet.
Første svangerskap var det blåbærbiola og vannmelon.

:Heartbigred VANNMELON :Heartbigred:hello2

Kyllingsalat har jeg hatt dilla på i det siste. Og sjokolade også da..... Men prøver å begrense det ;)

Flere her som ikke har fått noen cravings, fordi de alltid har lidd av cravings hele livet? :D

Har ikke fått noen nye diller nå, men har alltid hatt dilla på iskrem. Og det har jeg enda :p

Jaa! Favorittkjeksene mine, superenkle og lage og smaker som oldemor selv skulle bakt de!

170 gram hvetemel
150 g smør/margarin
45 g kokesjokolade (valgfritt)
50 g hasselnøtter (selv bruker jeg valnøtter)
100g melis

Finhakk sjokolade og nøtter
Smuldre smøret i melet, bland i alt og rør sammen til deig.
Trill deigen som ei pølse og sett i kjøleskapet i ca 30 min. Skjær deigen i tynne skiver og legg på bakepapir
Stek i ovnen på 180-200 grader i ca 10-15 min :)
Avkjøl på rist og oppbevares i tett boks! :)

Holder til ca 50 stk :)

Takk for oppskriften. Sitter å koser meg med kjeks :):):)ImageUploadedByBV Forum1463845305.868989.jpg

Så lyst på salami, noe jeg til vanlig ikke liker..
Nå når jeg skulle smøre kveldsmat til lille snupp luktet salamien sååå godt :p

Back
Topp