Cravings/Svangerskapsdilla

LilleVilleBille

Blir kjent med forumet
Innerst inne er det eneste jeg har lyst på, jordbær og hvitvin, men det synes jeg ikke var noe å følge opp :p
Så jeg drikker mozell og knasker gulrøtter istedenfor :)

Hva med dere? :)

Kjeks! Prøver og prøver på å lage cookies uten sukker og egg men blir ikke godt:P noen som har en bra oppskrift? :)

Kjeks! Prøver og prøver på å lage cookies uten sukker og egg men blir ikke godt:p noen som har en bra oppskrift? :)

Jaa! Favorittkjeksene mine, superenkle og lage og smaker som oldemor selv skulle bakt de!

170 gram hvetemel
150 g smør/margarin
45 g kokesjokolade (valgfritt)
50 g hasselnøtter (selv bruker jeg valnøtter)
100g melis

Finhakk sjokolade og nøtter
Smuldre smøret i melet, bland i alt og rør sammen til deig.
Trill deigen som ei pølse og sett i kjøleskapet i ca 30 min. Skjær deigen i tynne skiver og legg på bakepapir
Stek i ovnen på 180-200 grader i ca 10-15 min :)
Avkjøl på rist og oppbevares i tett boks! :)

Holder til ca 50 stk :)

Burde man ikke spise jordbær når man er gravid? o_O Eller er det fordi dere er allergiske?

Her er det bacon av alle ting, har ikke vært fan av det før, men joda, nå skal jeg gomle i meg det :D Pluss Solo og Snickers :D

Har alltid likt bacon, men nå takler jeg ikke stekeosen :p
Bacon er jo ikke det værste man kan spise da :) mye fettprotein som er bra for lille:)

Burde man ikke spise jordbær når man er gravid? o_O Eller er det fordi dere er allergiske?

Jordbæra spiser jeg, bare hvitvinen som man holder seg unna :p men så er ikke jordbæra noe god for tiden uten at den har lagt i vin ei stund :p blir ikke helt det man har lyst på uten vina :p

Har alltid likt bacon, men nå takler jeg ikke stekeosen :p
Bacon er jo ikke det værste man kan spise da :) mye fettprotein som er bra for lille:)
Det er så rart det der :) Like ting man ikke er så fan av og motsatt når man er gravid:p Nei der er jo ikke så ille egentlig :p blir god og rund han lille jeg ;)

Har noen perioder innimellom med diller. Det var rød paprika (oppå ost eller skinke) en stund, nå er det 50/50 eplejuice og Farris Bris sitron og sitrongress. Nydelig i varmen! Grønn smoothieblanding fra frysedisken på Rema blanda med eplejuice er og godt.

Hvis jeg begynner på det, vet jeg at jeg lett kan få dille på melk, sjokolademelk eller milkshake. Prøver å la være.

Sushi! Det fyser jeg skikkelig på for tida.

Back
Topp