Cravings og vektoppgang

ClairDeLune

Blir kjent med forumet
Septemberlykke 2016
Her kan vi sammenligne cravings og vektoppgang. Jeg kan bare sammenligne med forrige svangerskap, og det er stooor forskjell :p

Cravings og vekt 2012, uke 8: alt av salmiakk godteri. 86 kg, opp 2 kilo.

Cravings og vekt 2016, uke 8: appelsiner. 62 kilo, ned 0,6 :happy:

Sterk kvalme med oppkast annenhver time her, så ingen cravings ennå.. -4 kg så langt

Ingen cravings på meg heller. Har også gått ned i vekt pga kvalme og oppkast. Fra 59 kg til 56 kg. Håper det blir bedre fort, og begynner å gå rette veien :)
Akkurat samme som meg, til og med vekta!
Hos meg kjennes det ut som at det er på vei til å snu nå (7+0), fikk faktisk i meg mat i går:) Det går mye i frukt her..

Selv om jeg er kvalm, så må jeg liksom ha usunne ting hele tiden (samme som når jeg er fyllesyk). Normalt sett drikker jeg vann og Pepsi Max, men nå klarer jeg ingen av delene, vil kun ha juice :rolleyes: Har ikke turt å gå på vekta enda. Føler at jeg har gått opp 5 kg allerede :yuck: Det blir full skjerpings når kvalmen går over.

Uke 8: opp 3 kg alt :( La på meg mye med de to forrige og.

Denne gangen: ingen cravings, har ikke veid meg (må begynne snart).

Forrige gang: cravings på melk. Opp 35kg fra jeg fant ut jeg var gravid og til dagen han ble født... Anbefales ikke. Drakk ikke brus, ingen potetgull eller godis, kun vanlig, sunn mat - men fysa på melk, 0,5-1 liter om dagen.

Cravings: vann med isbiter❤ stabil vekt, verken opp el ned..

Ingen cravings, og ingen vektendring. Ingen av de andre svangerskapene har jeg hatt cravings. Gikk opp 25 kg med datteren min.

Ikke veldig stor matlyst og ingen cravings. Muligens gått ned et par kg, har ikke sjekket. Buksene sitter fortsatt normalt på meg, og jeg har ikke fått antydning til mage enda.

På forrige graviditet gikk jeg ned 4 kg på første 3 mmd. Hadde ikke cravings på noe, men var glad i frukt, grønt og vann med isbiter.
La på meg totalt 9 kg i hele svangerskapet.
Håper jeg er like heldig denne gang:)

Har ikke veid meg, så vet ikke noe om vektoppgang. Ingen cravings ennå, sliter med å i det heletatt få i meg mat og drikke :p ingenting frister.

Med gutten vår hadde jeg cravings på Litago med jordbær. Gikk opp 20 kg fra start til slutt :p

Med gutta hadde jeg en vekt oppgang på 8kg, denne gangen er jeg redd jeg sprenger alle "rekorder" for stapper i munnen hele tiden:-/ er blitt "larven aldri mett" så her tørr jeg ikke gå på vekta!:-/;-)

Denne gang: så langt ingen cravings, og jeg har gått opp ca 1,5-2 kg.

Forrige gang: cravings på Nyco, og jeg gikk opp 25 kg.. det vil jeg unngå denne gangen! :-P

Ingen cravings så langt. Kanskje farris? Har vært mer at jeg plutselig ikke har lyst på ting jeg egentlig liker godt :p 7+3 i dag.

Tror jeg har gått opp ca. 1 kg :) men sist jeg veide meg var før jul, så det kan hende det bare er julemat, haha! Har aldri vært gravid før, så har ikke noe å sammenligne med :)

Ikke akkurat cravings som i at jeg MÅ ha det, men har begynt å spise kaviar på brødskiva :s Bruker aldri ellers å ha lyst på det.
Bakte også en stor sjokoladekake her om dagen, bare fordi jeg fikk så lyst på.

Ingen vektoppgang så langt.

Nåværende sv.skap:
Uke 9: opp 1 kg. (Ingen cravings)

Forrige sv.skap:
Uke 9: opp 2 kg. (Ingen cravings)
Gikk opp totalt 12 kg. i graviditeten.

7+6: Verken opp eller ned i vekt. Ingenting jeg "bare må" ha, men har stort sett lyst på grønne epler og mye middagsmat! :)

8+6 vekten svinger! Har til nå hatt lite matlyst, men nå blir jeg sulten annenhver time så det spørst om vekten kommer til å gå oppover nå. Jeg er allerede litt overvektig og må virkelig prøve å passe på!

Back
Topp