Cravings og aversjoner

Jeg har veldig lyst på husmannskost. Alt jeg tenker på er poteter og brunsaus, fiskegrateng, lapskaus, etc. etc.

Ikke cravings, men aversjoner mot de fleste tingene jeg vanligvis liker å spise. Elsker hummus til vanlig, og har kjøpt flere ganger tapas fra Rema når vi ikke laget den hjemme. Nå blir jeg kvalm bare av å tenke på hummus. Det gjelder mye annet og.

Jeg får alltid lyst på fin baguette med smør, gulost og paprika når jeg er gravid :angelic: Liker ikke smør til vanlig :hilarious:

Får også veeeeldig lyst på makrell i tomat på brødskiva :happy: Spiser det aldri ellers
Jeg er også der at jeg må ha makrell i tomat på brødskiva. Men alt annet virker kvalmende. Brekker meg av tanken på neTen all mat.. :facepalm:

Jeg er også der at jeg må ha makrell i tomat på brødskiva. Men alt annet virker kvalmende. Brekker meg av tanken på neTen all mat.. :facepalm:
Nå må eg gå å laga meg eit par skjever med makrell i tomat :hilarious: va på vei i seng! Haha, men har ikkje spist på 6 timer, så veit av erfaring at då må eg stå opp igjen å eta noko før eg klare å sovna. Fint eg såg denne kommentaren då:cool:

Prøver å tvinge i meg kaffen her på morgenen men det er egentlig det siste jeg har lyst på…men savner kosen med kaffe.

Ingen cravings enda, må bare få spise det jeg har lyst på akkurat der og da. :cheersBle brått superkvalm bare av tanken på den niktoinfri snusen jeg brukte, så da ble den kastet like så godt. :hilarious:

Jeg tenker på mat hele dagen. Men ikke fordi jeg har lyst på noe, jeg har bare lyst til å ha lyst på noe :bag: Gleder meg til å bli «frisk» å kunne spise all den gode maten som egentlig finnes.

Det går så innmari opp og ned her, hva jeg tåler tanken på og ikke. I dag er det kun lyse baguetter (først med smør, nå bare uten noen ting), også spiste jeg proteinpannekaker med brunost til lunsj. All frukten jeg har hatt lyst på i flere uker er ekkel, og proteinpannekaker var en one and done, og jeg kjenner jeg har fått i meg alt for lite i dag, men har bare to små baguetter igjen som jeg trenger til frokost i morgen.

Har dere andre noen tips, noe dere får i dere? :anyone

Har nok ikke noe med graviditet å gjøre, men jeg og samboeren har gjenoppdaget toast de siste dagene hvor vi har liggi sjuke med forkjølelse :joyful: Altså, to brødskiver meds smør, ost, skinke, piffikrydde og littegranne ketchup, i toastjern :joyful:

Har nok ikke noe med graviditet å gjøre, men jeg og samboeren har gjenoppdaget toast de siste dagene hvor vi har liggi sjuke med forkjølelse :joyful: Altså, to brødskiver meds smør, ost, skinke, piffikrydde og littegranne ketchup, i toastjern :joyful:
Det hørtes faktisk digg ut! Eg elske varm mat, så har funnet ut at varm mat går mykje lettere ned enn kald! Sikkert derfor minibaguetter va så digg! :happy: og så måtte eg kjøpe masse ulik drikka idag, sjokomelk, vaniljemelk, brus og juice, men enn så lenge syns eg alt smake dritt å drikka, kanskje eg må gå for varm drikka og:hilarious: varm mat elske eg alltid og merke ingenting med, men varm drikka blir eg sjukt varm av, og eg går allerede berre i minishorts og singlett, så ja... heldigvis blir det kaldare nå framøve, digg!

Det hørtes faktisk digg ut! Eg elske varm mat, så har funnet ut at varm mat går mykje lettere ned enn kald! Sikkert derfor minibaguetter va så digg! :happy: og så måtte eg kjøpe masse ulik drikka idag, sjokomelk, vaniljemelk, brus og juice, men enn så lenge syns eg alt smake dritt å drikka, kanskje eg må gå for varm drikka og:hilarious: varm mat elske eg alltid og merke ingenting med, men varm drikka blir eg sjukt varm av, og eg går allerede berre i minishorts og singlett, så ja... heldigvis blir det kaldare nå framøve, digg!
Anbefaler å teste hvis du har toastjern ja:joyful: eller i panna da selvfølgelig, er bare så lettvint med jernet. Glemte forresten å si hva jeg har ved siden av: de små sjokomelk boksene som har sugerør:HeartpinkElsker sjokolademelk, så veldig glad for at det fortsatt smaker godt! Kjipt at alt det du kjøpte smakte vondt da :arghh::hilarious: Har du prøvd Frus..? :hilarious:

Anbefaler å teste hvis du har toastjern ja:joyful: eller i panna da selvfølgelig, er bare så lettvint med jernet. Glemte forresten å si hva jeg har ved siden av: de små sjokomelk boksene som har sugerør:HeartpinkElsker sjokolademelk, så veldig glad for at det fortsatt smaker godt! Kjipt at alt det du kjøpte smakte vondt da :arghh::hilarious: Har du prøvd Frus..? :hilarious:
Frus, det er sånn farris og brus liksom? Nei å vatna ut brusen min klare eg sjølv :hilarious: høres så sjukt ekkelt ut, men like ikkje farris då eller vatn med kullsyre, og generelt ikkje særlig gla i brus, egentlig kun julebrus og egentlig kun Hamar litlehamar brun julebrus:hilarious: lerum og ringnes sin kan gå!

Frus, det er sånn farris og brus liksom? Nei å vatna ut brusen min klare eg sjølv :hilarious: høres så sjukt ekkelt ut, men like ikkje farris då eller vatn med kullsyre, og generelt ikkje særlig gla i brus, egentlig kun julebrus og egentlig kun Hamar litlehamar brun julebrus:hilarious: lerum og ringnes sin kan gå!
Hahaha, åååja, ja, er det det er ;) Tenkte det kunne funke siden du hadde brus på lista di :joyful:Jeg er veldig glad i brus (mest cola, men kan ikke drikke det på ukedager siden jeg da drikker kaffe på jobb), så har jakta på andre kullsyre alternativer, og kom da over de små boksene med frus med eple og kiwi smak som jeg syns var digg :joyful: trenger å finne nye gode ting hele tiden for å distrahere med fra snus crave, hehe :hilarious:

Har skikkelig lyst på en saftig baguette med marinert kylling på, hvitløksbrød, burger med bacon og alt mulig sånt :hilarious:

Har skikkelig lyst på en saftig baguette med marinert kylling på, hvitløksbrød, burger med bacon og alt mulig sånt :hilarious:
Haha jeg også! Skikkelig lyst på junk food! Ikke alt da, noe gir helt motsatt effekt, men tidligere i uken ble det McDonalds til middag for jeg var så fysen :hilarious:

Back
Topp