Cravings? Neh

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Man hører så ofte om de rareste cravingsene og smaksendringene til gravide kvinner.
Med førstemann var jeg veldig spent på hvilke cravings jeg ville få. For «alle» gravide får jo cravings. Jeg ventet og ventet, men ingen brå og unormale matlysten dukket opp :hilarious:

I det andre svangerskapet fråtset jeg i potetgull og kunne ikke få nok.

Denne gangen er lik som første, uten noen antydning til forandringer i smaksløkene eller rare cravings. Eneste er at jeg grøsser av kaffen på jobben og syntes den smaker skikkelig ekkelt :hungover:

Andre som ikke har store behov for å spise kritt, potetgull, isbiter eller andre rare ting? :rolleyes:

Jeg har heller ikke noen spesielle cravings. Det eneste er at jeg syntes sjokomelk er godt når jeg er kvalm, mens cola orker jeg ikke. Når jeg ikke er gravid så er det motsatt :p

Potetgull liker jeg jo til vanlig, så det er ikke noe rart :D men spiser heller mindre av det enn vanlig.
Det er mye jeg ikke har så lyst på egentlig, er jo kvalm og uggen og matlyst er ikke på topp generelt.

Ikke noe ennå, hadde melk en periode, men ikke noe nå. Hadde ikke noe sist :)
Ene søstra mi elska lukta av bensin i sitt første svangerskap :o

Jeg hadde isbiter i sist svangerskap. Det var ille.. spiste flere brett om dagen og når jeg satte i nytt brett satt jeg utenfor etter 10 minutter for å sjekke om de var klar. Gikk ut over tennene mine, så har lovet meg selv at skulle det komme så skal jeg motstå akkurat den o_O Tror min craving må være bokscola-zero. Liker ikke flaskebrus, men på boks ohlord :rolleyes:

Første svangerskap begynte jeg å drikke kaffi, våknet bare opp en morning å bare måtte ha det. Så til slutt måtte jeg prøve begrense meg Så sånn begynte jeg å drikke kaffi, drikker ennå kaffi av og til men kan fint gå flere uker mellom.

Ingen cravings her enda heller .. men har fått avsmak på kaker og sjokolade, haha

Ingen cravings, ikke hatt det med de to første heller. Men denne gangen har jeg masser aversjoner.

Ristet brød med jarslbergost og paprika.

De forrige graviditetene var det knekkebrød med brunost (første) og klementiner, og Biola (andre graviditet).

Kaffe smaker grusomt denne gangen. Jeg som egentlig elsker kaffe. Hadde kun problemer med det de første ukene i de to forrige graviditetene.

Ingen cravings direkte, men har hatt litt ekstra lyst på ristet brød med hvitost. Ellers spist mye klementiner, og nå appelsiner, men synes det er godt ellers også:)
Har ikke fått avsmak på noe, og har heller ikke merket endring i smaks- og luktesans.

Jeg hadde isbiter i sist svangerskap. Det var ille.. spiste flere brett om dagen og når jeg satte i nytt brett satt jeg utenfor etter 10 minutter for å sjekke om de var klar. Gikk ut over tennene mine, så har lovet meg selv at skulle det komme så skal jeg motstå akkurat den o_O Tror min craving må være bokscola-zero. Liker ikke flaskebrus, men på boks ohlord :rolleyes:
Hadde du jernmangel? :rolleyes::oops:

Jeg opplever heller ingen cravings eller aversjon. Det eneste er at hvis jeg får lyst på noe, så får jeg VELDIG lyst på det, men aldri noe fast eller samme ting

Ingen spesielle cravings her... Hadde lyst på toast med gulost hele første trimesteret, det var det eneste jeg kunne spise til frokost :)
Har fått avsmak på kaffe.

Null craving, men liker friske og syrlige smaker. Må ha morgenkaffen min, men det er en gammel avhengighet. :cat:

Har cravings på fiskegrateng. Egentlig ikke noe glad i det fra før. Men nå må jeg ha det. Har også fått avsmak på alt av kunstig søtning. Feks cola zero som jeg har elsket. Får ikke til. :D:yuck:

Back
Topp