Cravings i graviditeten

Hormonella91

Blir kjent med forumet
Har dere noe dere bare MÅ HA som gravid? :D I så tilfelle, hva?

Selv er jeg helt hekta på fløtepoteter og iste (sånn pose man blander med vann).. Kjenner nesten jeg får lyst til å grine om jeg ser vi er tom for iste...... :gen014:happy093

Her varierer det, hatt en periode med bacon. Nå er det mer frokostblanding og oppskåret frukt i vaniljekesam:)

Varierer her og. Hatt dilla på røde juleepler. Og i det siste har det vært noe så spennende som brødskive med leverpostei o_O

Ingen direkte cravings. Men eneste maten som frister er frukt og baguette med ost og skinke. Prøver jo å spise mer variert enn det, men det meste annet smaker litt æsj:p

Ingen direkte cravings. Men eneste maten som frister er frukt og baguette med ost og skinke. Prøver jo å spise mer variert enn det, men det meste annet smaker litt æsj:p
Samme her.. jeg må spise det jeg får ned. Blir kvalm av tanken på veldig mye mat for tiden. Fløtepoteter, som trådstarter er så keen på, er noe av det siste jeg kunne tenke meg å spise for øyeblikket. Haha. Rart hvor ulike man er.

Samme her.. jeg må spise det jeg får ned. Blir kvalm av tanken på veldig mye mat for tiden. Fløtepoteter, som trådstarter er så keen på, er noe av det siste jeg kunne tenke meg å spise for øyeblikket. Haha. Rart hvor ulike man er.
Huff, det skal ikke være lett. Fløtepoteter kunne ikke jeg tenke meg heller :dead: Må være noe ganske plaint eller friskt.

Må ha sukkerfri Villa (den med blå kork). Eple er også veldig godt, og ristet brød med ost og skinke... :P Men spiser heldigvis fortsatt det meste uten å ha avsmak på det.

Så sunne cravings de fleste av dere har. Jeg har fortsatt ikke lyst på sukker da - så det er jo pluss.

Mine cravings består av:
Cheeseburger fra McDonald’s
Pizza fra Peppes
Grandiosa med løk og kjøttdeig

Og nei, spiser ikke dette hver dag selv om jeg har enormt lyst på. Begynte omtrent å gråte den ene dagen vi hadde stukket innom McDonald’s og vi kun fikk med en cheeseburger og ikke to :smiley-angelic006 Prøve likevel å spise så sunt som mulig, går mye i fisk.

Jeg har fått heelt dilla på fersk ananas :woot: men googla i går, å fant utav at for mye inntak kunne være farlig :sorry:

Jeg har fått heelt dilla på fersk ananas :woot: men googla i går, å fant utav at for mye inntak kunne være farlig :sorry:
Da skal du spise ekstremt mye, og kjernen. Det er bromelain det er litt bekymring rundt, og det sitter nesten bare i kjernen. Så bare kos deg med ananasen :-)

Da skal du spise ekstremt mye, og kjernen. Det er bromelain det er litt bekymring rundt, og det sitter nesten bare i kjernen. Så bare kos deg med ananasen :)
Woow :smiley-bounce022 jeg har spist 1 og en halv ananas på 2 dager da.. Å jeg leste at jeg burde spise Max 15-20 gram til dagen :smiley-ashamed008
Men jeg tenker at litt er værtfall lov, og jeg spiser såklart ikke kjernen :)

Jeg må også ha epler, det er det eneste som frister når jeg er kvalm og skal prøve å stilne kvalmen litt :)

Kiwi! Av den harde, litt umodne typen. Det er så sykt surt og friskt.

Forøvrig spicy og lett mat. Har til min store overraskelse helt mistet smaken på søtt.

Woow :smiley-bounce022 jeg har spist 1 og en halv ananas på 2 dager da.. Å jeg leste at jeg burde spise Max 15-20 gram til dagen :smiley-ashamed008
Men jeg tenker at litt er værtfall lov, og jeg spiser såklart ikke kjernen :)
Jeg har også lest det der, men etter litt mer grundig research har jeg kommer frem til at det ikke finnes noe ordentlig bevis for at det kan være skadelig. Da hadde det vel ikke blitt født et eneste barn på hawaii, der spiser de ananas hele tiden :p Men kanskje greit å begrense det til 2-3 ananaser i uken, ingenting er jo bra i ekstreme mengder :hilarious:

Jeg har også lest det der, men etter litt mer grundig research har jeg kommer frem til at det ikke finnes noe ordentlig bevis for at det kan være skadelig. Da hadde det vel ikke blitt født et eneste barn på hawaii, der spiser de ananas hele tiden :p Men kanskje greit å begrense det til 2-3 ananaser i uken, ingenting er jo bra i ekstreme mengder :hilarious:
Haha! Det er jo sant :D:D

Så sunne cravings de fleste av dere har. Jeg har fortsatt ikke lyst på sukker da - så det er jo pluss.

Mine cravings består av:
Cheeseburger fra McDonald’s
Pizza fra Peppes
Grandiosa med løk og kjøttdeig

Og nei, spiser ikke dette hver dag selv om jeg har enormt lyst på. Begynte omtrent å gråte den ene dagen vi hadde stukket innom McDonald’s og vi kun fikk med en cheeseburger og ikke to :smiley-angelic006 Prøve likevel å spise så sunt som mulig, går mye i fisk.
Nå fikk jeg lyst på pizza fra Peppes!

cantaloupe melon :rolleyes: så saftig og søt.. vet ikke om det er cravings eller bare et behov da jeg blir dårlig av mye annet...

Ingen cravings sist, ingen denne gangen (ennå). Mannen min ble egentlig litt skuffa sist. Han hadde gleda seg litt til alle merkelige matretter jeg skulle få lyst på.

Har ikke lyst på noe og eneste jeg får i meg er noen salte kjeks og litt druer :sorry:
Hatt mye rare greier i de andre svangerskapene men ikke nå enda ihvertfall :sorry:
Får lyst på alt jeg leser om.. har kjempelyst på ananas og knekkebrød med leverpostei nå etter å ha sett det her, men vet jeg får det i retur så er ikke noe poeng å prøve :sorry::hungover:

Back
Topp