Cravings anyone?

Kattepus84*

Flørter med forumet
Jeg vet ikke om jeg skal kalle det cravings allerede, men nå fikk jeg akutt lyst på spekeskinke og kålstuing! Åååååh herregud what to do???
Kan vi spise spekeskinke? Noen sier det går bra, andre sier NEI! Men hørt at man kan spise det hvis man fryser det først... noen som har litt peiling?

Forrige svangerskap hadde jeg ingen plager eller cravings... men slik ser det visst ikke ut til å bli denne gangen. Lagt på meg 5 kg allerede :p

Hvordan er det med dere?

Har hørt at spekemat er fyfy.. Er fordi det ikke er varmebehandlet? Sånn jeg har forstått det. Tror man kan spise det hvis det blir stekt først..

Jeg har hatt cravings på frukt og pizza her [emoji6] Ikke like mye på snop som jeg hadde forventet egentlig, men det er helt greit [emoji12]

Så lenge man steker spekematen så kan den spises. Det går bea i de fleste tilfella å spis spekemat. Men de fleste som kjøre bil uten bilbelte går det å bra med. Så det spørs hva man velger å gjøre selv.

Googlet roastbeef i dag, og det skal man visst ikke spise. Kom da over et sted der det stod at du kunne fryse spekemat så og så lenge for å bli kvitt evt toxoplasma eller hva det var, men husker ikke hvor lenge..

Googlet roastbeef i dag, og det skal man visst ikke spise. Kom da over et sted der det stod at du kunne fryse spekemat så og så lenge for å bli kvitt evt toxoplasma eller hva det var, men husker ikke hvor lenge..

Er ikke helt trygt å kun fryse. Det må varmebehandles for å bli helt trygt

Sykehuset sa til meg når jeg lå inne pga. hyperemesis, og det eneste jeg ville tenkte meg å spise var spekemat. De ba da mannen min om å kjøpe den spekeskinken jeg ville ha, ta den med hjem og dypfryse den i -18 grader i over 48 timer. Da kunne jeg kose meg med god samvittighet. Dessverre kom det som alt annet i retur :(

Back
Topp