Cravings ✨

EnDrøm25

2020 ♡ 2021
Novemberbarna 2021
Noe spesielt du bare ha for tiden?

Mange gravide får såkalte «cravings» i løpet av svangerskapet. Noen mener det kan komme av at kroppen mangler enkelte næringsstoffer. Andre tror det kan ha med at smak- og luktesansen endrer seg under et svangerskap.

Denne tråden er for å dele både hva du må ha , og hva du eventuelt «cravet» i tidligere graviditeter. Kanskje du har lyst på noe du ellers aldri ville ha spist? :love2

Ben and Jerry’s half baked icecream :angelic:
Men denne cravings startet før jeg fant ut at jeg var gravid

Hva cravet dere i eventuelle tidligere svangerskap? Og passet det med de mytene som sier at salt/surt = gutt og søtt = jente?

Jeg cravet sjokoladeboller, sjokolademelk og skive med banan i mine svangerskap, altså søtt, men fikk 2 gutter :laughing002

Vann og isbiter :laughing021Akkurat samme som med forrige! Tidlig enda da, men er eneste som får bukt på kvalmen!

Det jeg synes er hiiinmla godt når jeg er gravid er sjokolademelk og banan. Helst midt på natta :hilarious:

Med første (som er gutt) var det cola MED sukker og marsipan med sjokolade.. la på meg gode 25kg. Andre gangen gikk jeg bare opp 10kg som raste av igjen etterpå. Spent på denne gangen, men ingen cravings ennå.

Med førstemann (gutt), måtte jeg både bake og spise boller eller kanelsnurrer annenhver dag (!). Gikk opp 25 kg, fra startvekt på 55 kg. Både så, og følte meg, som en hvalross :bag: :laughing002
Gikk heldigvis ned igjen nesten alt med en gang ungen var ute.

Med nr. 2 måtte jeg ha 3-4 grønne epler og ett stort glass cola med sukker hver dag (jente). La bare på meg 12 kg det svangerskapet.

Så, kjønn i forhold til hva man spiser, har ikke stemt for meg :hilarious:

Hvit fisk og skalldyr (Findus fiskegrateng og mills kaviar er særlige obsessions) og YT kakaomelk. Spiste fiskegrateng 3 ganger forrige uke og hadde egentlig lyst til å knerte en i dag også :hilarious:

Fortsatt relativt friske ting! Kveldsmaten i dag var en bolle med jordbær, bringebær og blåbær liksom… klarer heller ikke «vanlig» lunsj og frokost lenger, må ha noe varmt… typ omelett, speilegg, middagsrester, suppe osv… kan ikke huske sist jeg spiste brød/knekkebrød :hilarious:

Hmmm.. Jeg fikk sykt lyst på potetgull nå, sånn med ringer og skruer. Som jeg ikke liker engang... :smiley-ashamed004

Kronisk lyst på potetgull Med forrige måtte jeg ha fløyelsgrøt med sukker og kanel, det ble gutt. Så vi får se da :joyful:

Smør!! Oh shit! Trill rund blir jeg :dead:
Aldri brukt så mye smør før i hele mitt liv :laughing002
Eller, jo når jeg var liten spiste jeg smør på med skje! Men herre! Spiser enorme mengder smør på skiver, knekkebrød eller hva som helst :smiley-bounce022
Mangler matlyst akkurat nå? Tar meg 2 skiver med bare smør på! I mengder :dance008

Mannen måtte ty til søndagsåpen butikk på vei hjem fra trening haha. Hva i alle dager, det smaker jo godt :oops:
Jeg synes nesten alle grønnsaker er godt, inkludert stangselleri :hilarious: Jeg skjønner hvorfor ikke alle synes det er det da, spesiell smak, men heldige deg som ikke har cravings på kun sjokolade :D

Jeg synes nesten alle grønnsaker er godt, inkludert stangselleri :hilarious: Jeg skjønner hvorfor ikke alle synes det er det da, spesiell smak, men heldige deg som ikke har cravings på kun sjokolade :D
For å si det sånn, sjokolade går ned på høykant det også! Senest i dag laget jeg meg en liten dose med sjokoladekakekrem og mævla hele driten fordi vi ikke hadde sjokolade i hus. Ikke mitt stolteste øyeblikk :angelic: :smiley-ashamed004

For å si det sånn, sjokolade går ned på høykant det også! Senest i dag laget jeg meg en liten dose med sjokoladekakekrem og mævla hele driten fordi vi ikke hadde sjokolade i hus. Ikke mitt stolteste øyeblikk :angelic: :smiley-ashamed004
Guttene mine eeelsker alt med sjokolade til pålegg.. Sjokade, nugatti, sjokonøtt.. og når jeg er skikkelig fysen på sjokolade og ikke har det så er det helst nugatti (flere spiseskjeer) jeg mauler, men sjokonøtt var heller ikke ille da :hilarious: Så eehm, bra vi er fler? :hilarious:

Heldigvis ble jeg lei iskrem tilslutt, så nå er dilla gått over på cottage cheese med syltetøy. Litt sunnere alternativ i hvert fall :smiley-ashamed004
Takknemmelig for at kaffe fortsatt smaker godt, og ellers ikke noen store forandringer i matvanene

Heldigvis ble jeg lei iskrem tilslutt, så nå er dilla gått over på cottage cheese med syltetøy. Litt sunnere alternativ i hvert fall :smiley-ashamed004
Takknemmelig for at kaffe fortsatt smaker godt, og ellers ikke noen store forandringer i matvanene
Cottage cheese klarte jeg ikke under forrige svangerskap. Brekte meg så sykt av det. Nå håper jeg at det er bedre, ikke turt å prøve ennå :hilarious: Det er jo egentlig veldig godt!

Back
Topp