Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: vand
Crp er en indikator på at man har en infeksjon i kroppen.
Hvis man har forhøyet crp, så kan man være smittebærere av f.eks halsinfeksjoner osv.. Man er ikke automatisk en ikke-smittebærer selv om man bruker antibiotika....
Vet ikke om det var dette du spurte om, spørsmålet var litt uklart formulert...[:)]
ORIGINAL: Opsideisi
15 og nedover er vel vanlig hos en frisk person .
Og ellers kan det nesten gå til himmels. Jeg hadde 80 ved UVI og 80 ved bakteriell bihulebetennelse , men ved sykehusinfeksjoner osv tror jeg den kan stige til over 1000
retter meg selv :CRP skal normalt være under 5 mg/L, både for menn og kvinner
ORIGINAL: Katey
Og ellers kan det nesten gå til himmels. Jeg hadde 80 ved UVI og 80 ved bakteriell bihulebetennelse , men ved sykehusinfeksjoner osv tror jeg den kan stige til over 1000
Har aldri hørt om noen som har hatt over 1000 i CRP. Tror ikke det går ann.
Snakka med en kamerat som er lege om akkurat dette en dag, og det høyeste han hadde vært borti var noe på 500. Men han hadde hørt om folk som hadde hatt oppi 700.
Mini her var skikkelig syk i desember med en karftig lungebetennelse og da var den oppe i 302, noe som er veeeeldig høyt på unger etter som jeg har forstått.
ORIGINAL: vand
ORIGINAL: Katey
Har aldri hørt om noen som har hatt over 1000 i CRP. Tror ikke det går ann.
Snakka med en kamerat som er lege om akkurat dette en dag, og det høyeste han hadde vært borti var noe på 500. Men han hadde hørt om folk som hadde hatt oppi 700.
Mini her var skikkelig syk i desember med en karftig lungebetennelse og da var den oppe i 302, noe som er veeeeldig høyt på unger etter som jeg har forstått.
Vet ikke hva den høyeste crp kan være, men jeg husker en døende kreftpasient (han hadde spredninger til alle indre organene så og si....) han hadde 580 i crp... da ble legene helt over seg over hvor høy crp-en var......
ORIGINAL: Pearl
CRP er ingen indikator for smitte, som andre sier er det en prøve som sier noe om hvordan immunsystemet jobber og dermed om man har en infeksjon som skyldes bakterier i kroppen. Det er ikke slik at dess høyere crp dess mer smittsom er man. Forkjølelse og omgangssyke er svært smittsomt men skyldes virus og gir dermed ikke utslag på crp.. Get it?? [;)]