Covid vaksinen

Tatt 3 doser og hadd covid, så tenker å i så fall vente til etter graviditeten.. er redd for å ødelegge noe :sad015
Hadde så å si null symptomer da jeg hadde covid i vinter, men da var jeg vaksinert og ikke gravid, så vet ikke om man er like heldig som høygravid hvis man får det da?
Influensa vaksinen tok jeg sent sist rett før fødsel for ville ikke ha det rett opp mot fødsel med keisersnitt og alt :p

Har 3 doser og hadde covid i feb så tenker jeg kan vente. Om det er anbefalt 4 dose for gravide senere tar jeg den

Hadde så å si null symptomer da jeg hadde covid i vinter, men da var jeg vaksinert og ikke gravid, så vet ikke om man er like heldig som høygravid hvis man får det da?
Influensa vaksinen tok jeg sent sist rett før fødsel for ville ikke ha det rett opp mot fødsel med keisersnitt og alt :p
Blir det anbefalt en fjerde dose for gravide må jeg jo vurdere det, men tror ikke jeg gjør det med mindre jeg får en anbefaling om det

Blir det anbefalt en fjerde dose for gravide må jeg jo vurdere det, men tror ikke jeg gjør det med mindre jeg får en anbefaling om det
Vi har allerede fått anbefaling om 4. dose til voksne i Belgia fra September. Antar det kommer i Norge etterhvert, tror covid spres litt fortere her nede enn i Norge. Er selv i kontakt med covid positive daglig eller ukentlig på min jobb, men heldigvis ikke hatt noe mer siden januar (bank i bordet).

Jeg hadde aldri turt å tatt ein korona vaksine som gravid. Det virker altfor risikofylt. Selv hadde jeg korona rett før jeg ble gravid så satser på at kroppen har noen antistoffer. Ta C-vitamin og D-vitamin gjennom vinter. Da ville jeg tro du har et godt grunnlag.
*Sjokkert* Det er jo nettopp som gravid at man burde ta vaksinen! Når folkehelseinstituttet går ut og sier at coronavaksinen ikke gir noen økt risiko for komplikasjoner i svangerskapet, er det jo basert på trygg kunnskap, og ikke bare «kvalifisert gjetning». Det er nok ikke så enkelt som at litt C- og D-vitaminer gjennom vinteren nødvendigvis gir nok beskyttelse..

Jeg tviler egentlig på at de vil anbefale flere vaksinedoser med det første? Enn så lenge er det eldre over 75 som er anbefalt en dose 4 til høsten :happy:

Jeg tviler egentlig på at de vil anbefale flere vaksinedoser med det første? Enn så lenge er det eldre over 75 som er anbefalt en dose 4 til høsten :happy:
Her i Belgia begynner de med dose nummer 4 fra september av og antar Norge kommer etterhvert til å følge etter resten av Europa sånn som det som oftest går. Mulig at smittetrykket her er noe høyere, senest i juli så jeg ukentlig eller daglig folk med covid på jobb. Tror det kommer til å ta seg opp typisk etter skolestart.

Her i Belgia begynner de med dose nummer 4 fra september av og antar Norge kommer etterhvert til å følge etter resten av Europa sånn som det som oftest går. Mulig at smittetrykket her er noe høyere, senest i juli så jeg ukentlig eller daglig folk med covid på jobb. Tror det kommer til å ta seg opp typisk etter skolestart.
Er ikke uenig med deg i at det er mye covid ute og går nå, også her. Kjenner mange som har hatt runde nr 2 :happy090 Men basert på effekten vaksinen har hatt mot omikron, så tror jeg ikke de kjører ut en dose 4 med det første? Kanskje en modifisert versjon. Regner med både pfizer og moderna har jobbet på for å justere inn vaksinen etter omikron.

Jeg tror rett og slett bare jeg venter og ser hva som skjer, jeg. Anbefaler de en ny dose for gravide, så tar jeg den :happy: Vil helst ikke utsette meg selv eller frøet for noe. Jobber dessuten på sykehus, så blir dårlig stemning ellers;)

Er ikke uenig med deg i at det er mye covid ute og går nå, også her. Kjenner mange som har hatt runde nr 2 :happy090 Men basert på effekten vaksinen har hatt mot omikron, så tror jeg ikke de kjører ut en dose 4 med det første? Kanskje en modifisert versjon. Regner med både pfizer og moderna har jobbet på for å justere inn vaksinen etter omikron.

Jeg tror rett og slett bare jeg venter og ser hva som skjer, jeg. Anbefaler de en ny dose for gravide, så tar jeg den :happy: Vil helst ikke utsette meg selv eller frøet for noe. Jobber dessuten på sykehus, så blir dårlig stemning ellers;)
Ja, føler det kan bli litt vaksinepress når man jobber i helsevesenet. Vil helst vente til 2. Trimester eller i hvertfall etter uke 12.

Her blir det vaksine om jeg får tilbud :) fødte i Juni 2020 og skulle gitt en arm og ett bein for at lillemor var født med noe antistoffer :Heartpink

Nei, ingen av oss har hatt Covid faktisk. Men barseltiden hadde blitt en HELT annen om jeg vet at hun hadde hatt en viss form for beskyttelse :Heartpink Hun ble ikke holdt av noen andre enn oss de fire første mnd av livet sitt..
Var ytterst få som fikk holde vårt juni20-barn også. Vi fikk første runde covid nå i juli.

Var ytterst få som fikk holde vårt juni20-barn også. Vi fikk første runde covid nå i juli.
Barseltiden har jeg rett og slett bare fortrengt! Håper så inderlig at denne runden blir bedre :Heartpink Ååh! Hvordan gikk det med dere?

Barseltiden har jeg rett og slett bare fortrengt! Håper så inderlig at denne runden blir bedre :Heartpink Ååh! Hvordan gikk det med dere?
Gikk egentlig greit, men var litt slitsomt med alle som var uenige i at man skulle være forsiktig med besøk, holding og sånn. Men samboer var mye hjemme på hjemmekontor så da ble det ikke så ensomt.

Jeg var «heldig» for vår datter hadde hjertefeil og vi måtte leve isolert til etter hun var operert. Så igjen andre enn besteforeldre fikk se eller holde henne før etter 4.5mnd. Men det var litt trøst for oss at ingen andre hadde noe sosialt på den tida heller. Var ikke den eneste med ensom barseltid liksom. Sikkert egoistisk å tenke sånn, men var til trøst for oss.

Nei, ingen av oss har hatt Covid faktisk. Men barseltiden hadde blitt en HELT annen om jeg vet at hun hadde hatt en viss form for beskyttelse :Heartpink Hun ble ikke holdt av noen andre enn oss de fire første mnd av livet sitt..
Aha! Selvfølgelig..

Back
Topp