Covid vaksine

Sommerspire 2018

Flørter med forumet
Er det noen av dere som vet om det er trygt å ta vaksinen når man ammer? Ser at innen juli dette året skal de over 18 har fått første stikket, da ammer vi jo ennå. Har spurt fastlegen og helsesøster, men de kunne ikke svare meg:smiley-ashamed008
 
Tør ikke synse med noen definitiv kommentar her - har lest at foreløpig kartlegging av vaksinasjon av gravide og ammende med Pfeizer-vaksinen ikke har gitt mer negative tilbakemeldinger enn hos andre, men jeg mener også å ha lest at Norge ikke kommer til å anbefale vaksinering av gravide/ammende uansett, med mindre de tilhører en risikogruppe som gjør risikoen ved å ikke vaksineres større. Men hva man vet er vel fortsatt nettopp det at man ikke vet :confused005
 
Jeg tipper du kan finne støtte for alle synspunkter her. Noen land, som Canada, vaksinerer gravide. Selv tilhører jeg ingen risikogruppe men vil veldig gjerne ta imot vaksine mens jeg ammer hvis det blir mulig.
 
Jeg fikk beskjed av min fastlege (som forøvrig hadde dobbeltsjekket med andre instanser) at det er anbefalt at ammende skal vaksineres. Fikk beskjed om at jeg bør vaksinere meg 2-3 uker etter fødsel,så fremt jeg er i form og alt er normalt.
 
Er det noen av dere som vet om det er trygt å ta vaksinen når man ammer? Ser at innen juli dette året skal de over 18 har fått første stikket, da ammer vi jo ennå. Har spurt fastlegen og helsesøster, men de kunne ikke svare meg:smiley-ashamed008

Jeg kjenner ei som måtte vaksinere seg da hun fortsatt ammer, hun skulle ut i jobb og jobber som sykepleier. Det har gått helt fint for henne og baby. Men jeg har jo også lest at i Norge anbefaler de det ikke til ammende eller gravide. Så veldig usikker jeg og, spesielt når mange har forskjellige meninger :rolleyes:
 
Min fastlege sa at Norge nå har begynt å anbefale vaksine til gravide og ammende når det er deres tur
 
Back
Topp