Cottage cheese

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva bruker man det til? Fikk det over meg og kjøpte et beger forrige uke, det går ut om ikke så lenge. Vet ikke hvorfor jeg kjøpte det, for helt ærlig vet jeg ikke hva man bruker det til.. Tips?

Jeg spiser det med syltetøy, høyt innhold av proteiner og er en sunnere variant av riskrem :p Vet også at man kan bake en sunnere eplekake med det :-) prøv å Google ;)

Jeg spiser det med syltetøy, høyt innhold av proteiner og er en sunnere variant av riskrem :p Vet også at man kan bake en sunnere eplekake med det :) prøv å Google ;)

Samme gjør jeg. En boks mager CC holder til tre måltider (frokost, lunsj eller kvelds, eller evt. mellommåltid siden det er så lite kalorier i). Har 1-2 ss med bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker i, så er det veldig sunt og godt.

Har det på brødskiva sammen med varmrøkt makrell og salablad. Mmm..

Cottage cheese blandet sammen med et beger skyr og bær er kjempe godt :) og ikke minst kjempe sunt

Jeg spiser ofte cottagechees og avokado <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Knekkebrød med cottage cheese, salt og pepper. Evt med syltetøy. Eller prøv denne: Pannekaker med cottage cheese, blåbær og Akasie-honning... Syyykt digg!!!

Jeg har det i havregrøten til frokost for å også få i meg noen proteiner

Havre knekkebrød med kylling, avokado og cottagecheese:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Sammen med oppskjært frukt eller bær.

Bruker det ikke, falt ikke helt i min smak :p Men vet det er mange som bruker å spise bare det med litt syltetøy oppi.

Bland i oppskåren frukt (banan, eple, appelsin...)
Ha på brødskiven med feks syltetøy oppå.
Går også an å ha i vaffelrøre el

Jeg liker det godt og bruker det relativt mye;)
Det er veldig godt på grovt brød, og da liker jeg i tillegg grønn paprika på:P
Bruker det i baking, har eksempelvis en oppskrift på scones hvor cottage cheese blir brukt..mmm:D
Videre i flere typer salater og desserter. Spesielt desserter med bær.
Jeg spiser det også som mellommåltid rett ut av begeret:P

Til/i salat, i stedet for dressing eller andre proteinkilder.

På fylt paprika: Du skjærer toppen av en paprika, fjerner stilken og innmaten, fyller den med kokt ris, litt knust tomat, skinkebiter eller annet "småkjøtt", sopp, eller hva enn du synes høres godt ut, dekker toppen godt med cottage cheese og trykker "lokket" (overdelen av paprikaen) på plass igjen.
Stekes i ovnen på ca. 200 grader i 20-45 minutter (oppskriftene varierer veldig, ser ut til at kjøttdeigsoppskrifter ofte går for 35-45 minutter, mens de med påleggsskinke eller vegetarfyll ofte bruker 20-25 minutter.
Du KAN bruke revet ost på toppen, men jeg synes det blir MYE bedre med CC.
Jeg pleier ofte å putte en stor teskje CC i bunnen av paprikaen også. ;)

Back
Topp