cosylan til ei på 1,5 år

lille iskaffe

Forumet er livet
hvordan er det å gi henne det? Var hos legen med henne for hun hoster sånn,Han skrev ut resept på cosylan.Skulle hente den på apoteket og da kommer farmasøyten å sier at det ville ikke hun gitt sine barn.det er varsel trekant på den og at sunniva var for liten til å få det. Hun rigte opp til legen og spurte om han hadde skrevet feil, men nei han mente hun kunne få det.Men farmasøyten mente hun ikke kunne få det, men vi fkk da med en flaske.Noen som har noe mninger om det? noen som har gitt sine barn det?

Agnes har infeksjonsrettet atsma, og når hun er på sitt aller verste har hun fått Cosylan, men kun 1-1.5 ml, og ikke mer en en gang på kvelden.
Vi bruker for det meste efedrin når hun hoster, men noen få ganger har vi måttet ty til Cosylan.

Vi fikk samme beskjed som deg, at det egentlig ikke er beregnet til så små barn, men at det gikk greit med en gang iblant.

Jeg ville ikke gitt henne det... Små barn skal ikke ha hostesaft, de kan faktisk dø av det(ikke av hostesaften, men av at de ikke får hostet!).. var en lege som sa at det er flere barn som har dødd av å ikke fått hostet,men ingen av å ha hostet[:)][:)]

ville hørt med en annen lege jeg.. har utallige erfaringer med "feilmedisinering", så er ikke alle jeg stoler på..

blir nok ingen cosylan her gitt. Visste ikke at det var så farlig.Liksom legen man skal kunne stole på men. Nei, bedre med litt hoste da[:)]

Jeg tror ikke jeg ville gitt det til noen som var under 3.. men det kommer litt ann på hvor ille hostingen var da, og hvordan legen begrunnet at det var nødvendig..

Kan jeg spørre hvem lege som skrev ut dette. Send det gjerne på pm om ikke du vil ta det her.
Jeg ga sønnen min cosylan, men da var han nærmere 3 år. Og det fordi han hadde en vanvittig hoste. legen som skrev det ut da, sa at man vanligvis ikke ga det til så små barn.
Har du prøvd vanlig hostesaft?

Hva var doseringen? Ambefales ikke til barn under 2 år. Pga kan bla gi pusteproblemer.

hun hoster da hun sover, hoster til hun brekker seg så jeg skulle dit for å måle crp og for å utelukke noe sykdom.Jeg har gitt henne solvipect men den fikk hun sånn veldig diare av og jeg har gitt henne efedrin.Syns ikke efedrinen har virket noe. Men jeg har tenkt til å prøve den litt mer.Vil ikke gi henne cosylan etter hva dere har skrevet her[:)]

ORIGINAL: AnetteN

Hva var doseringen? Ambefales ikke til barn under 2 år. Pga kan bla gi pusteproblemer.

2 ml 3 ganger daglig

Jeg ville ikke gitt det, for den er sterk. Har tatt den selv og gikk helt i svima selv. Be heller om Efedrin. Den virker godt på Mina på samme alder

Back
Topp