Coronavaksine og amming

FHI sier det er trygt, så da stoler jeg på det. Jeg er helsepersonell, så ekstra viktig for meg. Synes også det er betryggende å være vaksinert for å beskytte barna mine som ikke kan få vaksine :)
 
Det er trygt. Babyen får til og med litt antistoffer etter vaksinen via melka den første tiden etterpå ❤️
 
Eg tenkte først at eg ville vente til baby er 4mnd+ men fikk tilbudet om vaksine så har tatt første dose allerede. Eg forhørte meg flere ganger så får stole på at det går bra :)
 
Jeg tok min første vaksine før hun var 1 mnd gammel, har gått veldig bra. Ikke merket noen negativ virkning på henne i det heletatt.
 
Jeg skal ta vaksine på lørdag! Gleder meg! Bor i Oslo og på appen vi skulle booke time, så sto det at gravide og ammende må ta kontakt med sin lege om det er greit at de tar Covid-19-vaksine. Jeg ringte fastlegen og han synes at det var et merkelig spørsmål. Fastlegen sjekket med bydelsoverlegen som sa at vaksine for ammende er helt greit og han forsto heller ikke hvorfor Oslo kommune hadde skrevet dette på booking-appen. Uansett, er svært klar for å bli vaksinert!
 
Back
Topp