Coronasmittet nyfødt barn

mrsmama

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Leste at moren ble lagt inn noen dager før og at nyfødt testet positivt på smitte.

Det betyr da altså at sykdommen smitter fra mor til barn enten før eller ved fødsel det da?

syns dette er skummelt!
 
Som jeg skrev til deg i en annen tråd:

Synes det er farlig og unødvendig å skrive det på den måten du gjør her. Det sprer bare redsel og misinformasjon.
Så langt har forskere testet navlestreng og morsmelk - ingen av delene har inneholdt viruset.
Vi vet ikke at dette tilfellet er et smittetilfelle mellom mor og barn. Det er ikke bevist at mor har smittet sitt barn.

Please, ikke hopp til konklusjoner og spre unødvendig frykt og redsel :( Det trenger vi gravide fruer ikke!!!
 
Hvis du legger ut innlegg som refererer til noe så i hvertfall legg til hvor du fant informasjonen. Ellers blir det bare for å uroe og skremme andre. Ingen trenger mer usikkerhet nå.

Så lenge du tar forhåndsregler og gjør det du kan for å beskytte deg men du likevel blir smittet vil sykehuset gjøre alt de kan.
 
Hvis du legger ut innlegg som refererer til noe så i hvertfall legg til hvor du fant informasjonen. Ellers blir det bare for å uroe og skremme andre. Ingen trenger mer usikkerhet nå.

Så lenge du tar forhåndsregler og gjør det du kan for å beskytte deg men du likevel blir smittet vil sykehuset gjøre alt de kan.
Leste det på VG.
 
Som jeg skrev til deg i en annen tråd:

Synes det er farlig og unødvendig å skrive det på den måten du gjør her. Det sprer bare redsel og misinformasjon.
Så langt har forskere testet navlestreng og morsmelk - ingen av delene har inneholdt viruset.
Vi vet ikke at dette tilfellet er et smittetilfelle mellom mor og barn. Det er ikke bevist at mor har smittet sitt barn.

Please, ikke hopp til konklusjoner og spre unødvendig frykt og redsel :( Det trenger vi gravide fruer ikke!!!
Som jeg svarte deg tidligere, jeg skrev kun det jeg leste.
Ser jeg burde puttet på et spørsmålstegn på slutten.
 
Legger ut svaret mitt her også:

Det står i artikkelen at de jobber med å finne ut om babyen ble smittet i magen, under fødselen eller etter fødsel. Så de har ikke konkludert med noe enda. :)
 
Det aller viktigste er vel ikke hvorvidt baby blir smitta, men om det går bra med den :) Synes det blir veldig interessant å finne ut mer om. Barn har jo stort sett kun fått milde symptomer, heldigvis, men viruset er jo så nytt for oss at vi ikke vet alt om det enda.

Så langt vi vet per nå er det uansett ikke grunn til overdreven bekymring, tenker jeg. Vi får følge helsemyndighetenes råd og puste med magen. Mer får vi uansett ikke gjort :)
 
.. Er faktisk ikke så redd for å skulle få selve viruset. Men det å føde oppi alt dette kaoset :oops:
 
.. Er faktisk ikke så redd for å skulle få selve viruset. Men det å føde oppi alt dette kaoset :oops:
Enig. Her forbereder jeg meg på fødsel alene. Farmor får ikke komne å passe storesøstrene da hun er avhengig av ferge for å komme hit og må ut av bilen under overfart med ferga. Den neste som skulle passe jentene har en mann med nyoppdaget kreft så hun får heller ikke lov i tilfelle noen av oss plutselig skulle ha viruset uten at vi vet det. En kollega so ikke kjenner jentene har sagt at hun godt kan kjøre meg til sykehuset så det blir nok løsninga om inke hele situasjonen roer seg før fødselen starter:confused::confused005
 
Enig. Her forbereder jeg meg på fødsel alene. Farmor får ikke komne å passe storesøstrene da hun er avhengig av ferge for å komme hit og må ut av bilen under overfart med ferga. Den neste som skulle passe jentene har en mann med nyoppdaget kreft så hun får heller ikke lov i tilfelle noen av oss plutselig skulle ha viruset uten at vi vet det. En kollega so ikke kjenner jentene har sagt at hun godt kan kjøre meg til sykehuset så det blir nok løsninga om inke hele situasjonen roer seg før fødselen starter:confused::confused005
Det er den uvissheten som er ille. Det er fint av kollegaen din da, vi får bare lage mange plan b, c, d osv. Vi har friske (foreløpig) besteforeldre under 60, som bor i nabolaget, men forbereder meg på å inn alene, har en 2 åring som er veldig forkjøla nå så er vel bare spm om tid før jeg eller faren får noe. Er også engstelig for at det ikke skal være nok folk på jobb, ser fler og fler ansatte på sørlandets sykehus må i karantene.
Men folk har jo født i skogen omtrent i alle tider så mener ikke å spre frykt, det går jo helst bra. Men tar litt tid å omstille seg når en har sett for seg noe og når dette skjer så nærme fødsel. Vil egentlig bare bli satt igang nå!
 
Enig, det er ikke selve viruset jeg heller frykter, men kaoset og tanken på å være alene under fødsel og barseltid...
 
Enig. Her forbereder jeg meg på fødsel alene. Farmor får ikke komne å passe storesøstrene da hun er avhengig av ferge for å komme hit og må ut av bilen under overfart med ferga. Den neste som skulle passe jentene har en mann med nyoppdaget kreft så hun får heller ikke lov i tilfelle noen av oss plutselig skulle ha viruset uten at vi vet det. En kollega so ikke kjenner jentene har sagt at hun godt kan kjøre meg til sykehuset så det blir nok løsninga om inke hele situasjonen roer seg før fødselen starter:confused::confused005

sniker. Det stod nettopp i avisen at ingen får liv å forlate bilene på fergeoverfarter nå.
 
Barnet ble friskmeldt veldig raskt etter fødsel, knappe 3-4 dager etter fødsel i følge tidslinjen på daily mail. Smittet helt vanlig dråpesmitte, altså mor hostet og nyste på barnet etter fødsel, sånn vi og blir smittet av dette. Legger ved artikkel fra daily mail :) lurt å leite litt i aviser fra landet det kjem fra, ikkje følge vg. Vg la ut artikkelen om babyen dagen før den ble friskmeldt, da var det ein kjent sak i England i fleire dager. :) og ser ingen artikkel på vg om friskmeldingen.

https://www.dailymail.co.uk/news/ar...est-coronavirus-victim-danger-recovering.html
 
Back
Topp